U.D.: Korfbal | Cicle: Superior | Curs: 5è |
- Introduir el korfbal: Les normes bàsiques que treballarem, les seves característiques diferenciants, així com diferents exercicis que farem al llarg d'aquesta unitat. |
T'
|
EXERCICI |
ORG.
|
45'
|
- Passi del vídeo " Korfbal: un esport per la coeducació
" - Joc: Les 5 passades. A mesura que es vagi fent correctament, afegir-hi diferents variants: Augmentar el nombre de passis. Reduir la zona de joc. Fer els marcatges per sexes. ... |
2 equips |
- | ||
10'
|
Recollida de material i neteja personal | |
Material: Vídeo " Korfbal: un esport per la coeducació ". 1 pilota de korfbal. Petos. |
- Canviar ràpidament de velocitat i direcció en el joc. - Passar i rebre amb velocitat i precisió. - Introduir les normes bàsiques del korfbal |
T'
|
EXERCICI
|
ORG.
|
|
10' 10' |
- Joc: Parar i tocar amb la pilota de korfbal - Estiraments |
Grup classe | |
20'
|
- Es formen dues files de 3 alumnes cada una i es posen una enfront de l'altra, separats uns 5 metres. El primer de cada fila ha de passar la pilota al primer de la fila del davant - Variants:. El que la passa es posa al final de la seva fila. |
Grups de 6 | |
- Joc de les 10 passades. Variants: No hi pot haver contacte. |
|||
5'
|
- Comentari sobre els exercicis practicats i la seva aplicació al korfbal. | Grup classe | |
10'
|
Recollida de material i neteja personal | ||
Material: 1 pilota per cada 6 alumnes. Petos |
- Llançar amb precisió. - Col·laborar amb els companys d'ambdós sexes, en igualtat de condicions. |
T'
|
EXERCICI
|
ORG.
|
10'
|
- Joc: L'aranya peluda: Hi ha una ratlla on es col·loca un/a alumne/a. La resta hauran de creuar aquesta ratlla sense ser agafats. Qui sigui agafat passa a parar-la. El joc s'acaba quan tothom ha estat agafat. Regles: Els que paren han de tenir sempre un peu damunt la ratlla. |
Grup classe |
25'
|
- Llançaments lliures a cistella. - Llançaments a cistella des de diverses posicions ( laterals, davant i darrera ). - Joc: Les 4 estacions: Formem 4 grups i es posen formant una creu amb la cistella al centre i separats uns 3 metres. Cada grup ha de fer 2 cistelles des de cada estació, quan ho aconsegueix passen a la següent. Guanya el grup que acaba abans tota la volta. - Joc: Les 10 passades. La defensa ha de ser d'un contra un del mateix
sexe. |
4 grups |
8'
|
- Joc: La bomba. | |
10'
|
Recollida de material i neteja personal | |
Material: 4-6 pilotes per cistella. Petos. |
- Canviar ràpidament de velocitat i direcció. - Introduir la figura del defensat. - Aplicar les regles bàsiques del korfbal. |
T'
|
EXERCICI
|
ORG.
|
10'
|
- Caçadors i conills | 2 equips |
35'
|
- Explicació de la figura del defensat. - Córrer en parelles lliurament. Un fa d'atacant i l'altre de defensor. Al senyal del professor, l'atacant es col·loca en posició de llançament a cistella i el defensor li fa el defensat. Correcció dels defensats incorrectes. - Partidets de 2 contra 2. S'introdueix la norma de defensar només els del propi sexe. - Monokorfbal |
Parelles |
5'
|
- Estiraments | Grup classe |
10'
|
Recollida de material i neteja personal | |
Material: 4 - 5 pilotes. Petos |
- Ser capaços d'escalfar de forma autònoma. - No discriminar als companys per raó de sexe i/o condicions físiques.Llançar amb precisió des de diferents llocs. |
T'
|
EXERCICI
|
ORG.
|
5'
|
- Escalfament lliure. Cada grup té un capità que diu el que han de fer | Grups de 4 |
30'
|
- Partits de monokorfbal: En cada cistella juguen 4 contra 4 i descansen 4 més. Quan un equip fa un gol, es queda i l'altre surt i es substituït pel que estava descansant. | |
10'
|
- Llançament lliure a cistella | |
10'
|
Recollida de material i neteja personal | |
Material: 8 - 12 pilotes. Petos. |
- Desmarcar-se de l'adversari en situació de joc d'equip. - Passar i rebre amb velocitat i precisió. - Aplicar les normes bàsiques del korfbal. |
T'
|
EXERCICI
|
ORG.
|
|
10'
|
- Joc: La mosca. Dos es passen la pilota i un altre al mig intenta tocar-la. Es canvien quan la toca o quan la pilota es cau al terra ( per l'últim que l'hagi tocat ) | Trios | |
30'
|
- Rondo: Igual que la mosca, amb dues mosques i 3 passadors | Grups de 5 2 equips |
|
- L'estrella. En una rotllana, un es posa al mig. Un dels de la rotllana ( A ) passa la pilota al del mig i corre a ocupar el seu lloc, el del mig la torna al que està a la dreta de ( A ) i corre a ocupar el seu lloc. Així successivament fins que s'aconsegueixi una certa velocitat en els passis i els desplaçaments. | |||
- Partit de korfbal | |||
5'
|
- Estiraments | ||
10'
|
Recollida de material i neteja personal | ||
Material: 1 pilota per cada 3. Petos. |
- Passar amb precisió a l'espai buit. - Coordinar la recepció amb l'aturada. - Coordinar el llançament amb el desplaçament ràpid. |
T'
|
EXERCICI
|
ORG.
|
10'
|
- Joc: Els molins: En un terreny limitat, han de passar corrent des d'un costat a l'altre. Al mig es posen dos alumnes amb els braços en creu que han d'intentar tocar als altres, ( poden fer un pas pivotant ). Els tocats es queden al mig i passen a ser també molins, fins que tots hagin estat tocats. | Grup classe |
30'
|
- En desplaçament, passar-se la pilota, primer en curta distància i després augmentant-la. El que passa la pilota s'ha de parar quan la rep i passar-la en posició estàtica. - Joc: Pilota Capitana. Els que estan a la fila passen la pilota al que està avançat i han de córrer a donar-li la volta i després posar-se al final de la fila. - Llançaments lliures a cistella. - Partit de korfbal |
Parelles
Grups de 5 - 6 2 grups |
5'
|
- Estiraments | |
10'
|
Recollida de material i neteja personal | |
Material: 1 pilota per parella. Petos. |
- Coordinar els llançaments i les recepcions amb el desplaçament per fer entrades a cistella. - Desmarcar-se de l'adversari per guanyar la posició de llançament. |
T'
|
EXERCICI
|
ORG.
|
|
5'
|
- Córrer per la pista lliurament, i al senyal del profe es passen la pilota, sense fer passes. | Parelles | |
35'
|
- Entrades a cistella: Un alumnes es posa a uns 2 metres de la cistella, amb la pilota a la mà; la resta estan en fila al mig camp. Quan el primer de la fila corre cap a cistella, rep la pilota del company per fer una entrada. | 2 grups | |
- El mateix exercici anterior, però ara la pilota la té el de la fila, que li passa en primer lloc al que està sota la cistella i aquest la hi torna. - Repetir l'exercici, però ara amb la oposició d'un company. Per tant el que fa l'entrada s'ha de desmarcar. - Partit de korfbal |
|||
5'
|
- Estiraments | ||
10'
|
Recollida de material i neteja personal | ||
Material: 3 - 4 pilotes. Petos |
- Coordinar els llançaments i les recepcions amb el desplaçament per fer entrades a cistella. - Desmarcar-se de l'adversari per guanyar la posició de llançament. |
T'
|
EXERCICI
|
ORG.
|
|
10'
|
- Caçadors i conills: En un espai reduït ( l'àrea d'handbol, la zona de 6'25 m. De bàsquet, ... ) 5 caçadors han d'atrapar a un conill. Els caçadors no es poden desplaçar amb la pilota. | Grups de 6 | |
30'
|
- Entrades a cistella: Entrades a cistella: Un alumne es posa a uns 2 metres de la cistella, la resta estan en fila al mig camp. Quan el primer de la fila corre cap a cistella, rep la pilota del company per fer una entrada. | 2 grups | |
- Repetir l'exercici, però ara amb la oposició d'un company. Per tant el que fa l'entrada s'ha de desmarcar. - Partit de korfbal |
|||
5'
|
- Comentari dels problemes sorgits en els partits. | ||
10'
|
Recollida de material i neteja personal | ||
Material: 4 - 6 pilotes. Petos. |
- Col·laborar amb els companys sense discriminació per raó de sexe i/o condicions físiques. - Passar i rebre amb velocitat i precisió.Llançar a cistella amb precisió. - Coordinar el desplaçament amb el llançament amb precisió. - Aplicar les normes bàsiques del korfbal. |
T'
|
EXERCICI
|
ORG.
|
10'
|
- Joc: Els 10 passis | 4 grups |
30'
|
- Circuit: | |
Estació 1: Entrades a cistella. Estació 2: L'estrella. Estació 3: Llançament lliure a cistella. Estació4: Passar i córrer. Partit de Korfbal |
||
5'
|
- Estiraments | |
10'
|
Recollida de material i neteja personal | |
Material: 8 - 10 pilotes. Petos |
- Aplicar els coneixements, procediments i actituds treballats en situació de joc real. |
T'
|
EXERCICI
|
ORG.
|
10'
|
- Llançaments a cistella:S'assenyalen 4 punts, formant un quadrat, a uns 3 metres de la cistella. Començant pel de davant la cistella, han de fer una cistella des de tots els punts. Cada vegada que la fan, poden passar al següent punt. | 2 grups |
35'
|
- Partit de korfbal. Es formen 3 equips. Juguen A contra B i C descansa. Quan un fa un gol, es queda al camp i l'altre es substituït pel C. | |
5'
|
- Xerrada sobre els problemes sorgits en la unitat. | |
10'
|
Recollida de material i neteja personal | |
Material: 8 pilotes. Petos. |
5è Korfbal
NOM |
Coneix les normes bàsiques del korfbal | Fa correcta-ment el defensat. | Manté la distància amb l'adversari | Es desmarca de l'adversari | Col·labora amb els companys i companyes | |
1
|
||||||
2
|
||||||
3
|
||||||
4
|
||||||
5
|
||||||
6
|