U.D.: Em desplaço | Cicle: Inicial | Curs: 1r |
- Interioritzar la imatge corporal per equilibrar objectes. - Interioritzar la imatge postural segmentaria corresponent a l'acció d'equilibrar objectes. |
T'
|
EXERCICI |
ORG.
|
10'
|
- Portar una pilota agafada amb: Panxa. Pit. Front. Esquena |
Parelles |
30'
|
- Còrrer amb la pilota sobre la mà(sense agafar-la) - En quadrupedia invertida; aguantar una pilota amb la panxa. - Estirats panxa a terra desplaçar-se aguantant les pilota sobre les cuixes; sobre els bessons. - Estirats de panxa a dalt, desplaçar-se aguantant una pilota entre els genolls. -A veure qui descobreix una forma nova de portar la pilota. - Repetir els exercicis anterior, però substituint les pilotes per discos. |
Individual |
5'
|
- Relaxació segmentaria | |
10'
|
Recollida de material i neteja personal | |
Material: 1 pilota per cada un. 1 disc per cada un |
- Identificar i utilitzar postures corporals diverses. - Interioritzar la imatge corporal per conservar l'equilibri tot desplaçant els segments |
T'
|
EXERCICI
|
ORG.
|
10'
|
- Desplaçar-se per travessar la pista: - Corrent. -A peu coix. - Peus junts. - Salts de granota. - Salts de conill. - Com els ànecs. - Com els crancs. - Com els cucs. |
Grup classe |
30'
|
- Amb els peus al terra fer el tronc de l'arbre i moure els diferents segments com si bufés molt de vent. - Equilibrar-se sobre 1 peu: Sense moure's. Movent els altres segments. - Equilibrar-se sobre 2 punts (1 peu i 1 mà), movent els altres segments lliurament. - Equilibrar-se sobre 3 punts (1 peu i 2 mans; 2 peus i 1 mà). - Joc el nino de filferro :un es un nino de filferro i l'altre li fa adoptar diverses postures que ha de mantenir. - Dibuixar lletres amb el cos del company. - Joc: El mirall |
Parelles |
5'
|
- - Joc l'estàtua. | |
10'
|
Recollida de material i neteja personal | |
Material:
|
- Interioritzar la imatge corporal per equilibrar objectes. - Identificar les distàncies respecte als objectes per utilitza'l en situacions motrius. |
T'
|
EXERCICI
|
ORG.
|
15'
|
- - Córrer mantenint el saquet equilibrat: Sobre el cap. A les espatlles. A l'avantbraç (estirat endavant. A peu coix, aguantant-lo a la cuixa de l'altre cama. - En quadrupedia :. Al clatell. A l'esquena - En quadrupedia invertida: A la front. Al pit |
Grup classe |
20'
|
- - Distribuir els saquets per terra i: - A la senyal, col·locar-se al costat del color que digui el professor. -Fer que segueixin una seqüència de colors(1er blau,2n verd ). - Col·locar-se al costat dels 4 o 5 saquets que estiguin: més lluny. Més a prop. - Col·locar un cercle a terra i tirar els saquets per encistellar. |
Grups de 4-5 |
10'
|
- Joc :Pobre gatet | Grup classe |
10'
|
Recollida de material i neteja personal | |
Material: 1 saquet per alumne. 1 cercle per cada 4-5. |
- Interioritzar la imatge corporal per conservar l'equilibri en desplaçament. - Identificar la direcció i la distància per donar una resposta motriu. |
T'
|
EXERCICI
|
ORG.
|
10'
|
- - Joc :Caçant per
la cua. |
Parelles |
30'
|
- La xarranca | Grups de 5-6 |
5'
|
- La gallineta cega | |
10'
|
Recollida de material i neteja personal | |
Material: 1 corda per cada dos. 1 peça de roba per tapar els ulls. |
- Interioritzar la imatge corporal per conservar l'equilibri en desplaçament. - Interioritzar la imatge corporal per conservar l'equilibri després de una acció. - Identificar direccions i desplaçar-se |
T'
|
EXERCICI
|
ORG.
|
|
3' 7' |
- Carrera continua. - Exercicis d'estiraments. |
Grup classe | |
30'
|
- Fer un circuit utilitzant el major nombre possibles de banc suecs, intercalant alguns cercles on hi ha de saltar i quedar-s'hi en equilibri en la postura que digui el professor. -Fer variacions en la forma de desplaçament com dels obstacles i/o els cercles. |
||
5'
|
- Relaxació pel mètode de pesadesa general | ||
10'
|
Recollida de material i neteja personal | ||
Material: Tots els bancs suecs disponibles. 3 o 4 portes de piques. 3 o 4 cordes. 3 o 4 cercles. |
- Interioritzar la imatge corporal per conservar l'equilibri després de una acció. - Identificar distàncies respecte a un altre per donar una resposta motriu. - Identificar direccions per desplaçar-se |
T'
|
EXERCICI
|
ORG.
|
10'
|
- Córrer darrera del company mantenint la corda estirada . - Ídem mantenint la corda fluixa. -Repetir el mateix exercici però en grups de 4 (2 cordes) |
Parelles
Grups de 4 |
30'
|
- Dibuixar figures geomètriques amb les cordes. - Joc: Passegem pel museu: Cada alumne elabora una figura amb la seva corda. Quan tots tenen feta la seva figura, tots anem a veure-les una a una. Cada alumne explica quina figura ha fet i que representa. - Córrer en relació a les cordes que hi ha a terra: Per sobre de les blaves. A la dreta de les vermelles. A l'esquerra de les verdes. Amb les cames obertes per les grogues |
Grup classe |
5'
|
- Joc : Les altures: s'han de col·locar més alts o més baix, segon digui el professor , que l'objecte o la persona que anomeni el professor | |
10'
|
Recollida de material i neteja personal | |
Material: 1 corda per cada 2 |
- Identificar direccions i distàncies percebudes. - Identificar la direcció i la distància per mitjà de sons, per donar una resposta motriu. |
T'
|
EXERCICI
|
ORG.
|
10'
|
- Tirar una pilota rodant cap endavant i seguir el seu recorregut: La tira ell mateix. La tira el company. - Tirar una pilota a l'aire i fer un salt cada vegada que fa un bot. |
Grup classe |
25'
|
- Llançar la pilota perquè toqui la paret i seguir el seu moviment. - Cada vegada que el professor xiuli tirar la pilota a l'aire: Un xiulet tirar la pilota baixa. Dos xiulets tirar la pilota alta - El professor i 2 alumnes es posen en un costat de la pista i un d'ells fa un soroll. Tots els altres han d'anar corrent a veure qui arriba primer. El que arriba primer es col·loca per xiular. |
|
10'
|
- Joc: La gallineta cega. | |
10'
|
Recollida de material i neteja personal | |
Material: 1 pilota per cada un |
- Identificar les distàncies respecte a un altre per utilitzar-lo en respostes motrius - Utilitzar els canvis de direcció per donar respostes adequades. |
T'
|
EXERCICI
|
ORG.
|
|
10'
|
- Joc: l'encontre. Una parella estan separats, cada un a un costat de pista i s'han d'abraçar. La resta tracta de impedir-ho col3locant-se al davant (no es poden tocar) | Grup classe | |
25'
|
- Desplaçar-se per la pista mantenint la distància amb el company: Caminant. En quadrupedia. En quadrupedia invertida. Peus junts. Peu coix. Corrent. - El que té la pilota ha de tenir els ulls tancats i tocar al company tirant-li una pilota, el qual ha de dir el seu nom contínuament. |
Parelles | |
10'
|
- Joc: La Rambla. Es col·loquen tots al voltant d'un quadrat .Quan el professor xiula ,tots han d'anar a l'altre costat sense tocar-se | Grup classe | |
10'
|
Recollida de material i neteja personal | ||
Material: 1 pilotes per cada 2 |
1r Desplaçament
NOM |
Córrer amb una pilota a la mà sense que li caigui | Es capaç de seguir una seqüència de colors | Es capaç de seguir un circuit amb més de tres banc suecs sense perdre l'equilibri | Manté una corda tensa seguint al seu company durant 1'. | Segueix la trajec-tòria d'un cercle que ell mateix ha llançat | |
1
|
||||||
2
|
||||||
3
|
||||||
4
|
||||||
5
|
||||||
6
|