U.D.: Sóc un gran esportista | Cicle: Inicial | Curs: 1r |
- Experimentar noves formes de desplaçaments. - Utilitzar diferents tipus de salts de forma continuada. |
T'
|
EXERCICI |
ORG.
|
15'
|
- Desplaçaments per la sala: De puntetes. De talons. Amb la part de fora. Amb la part de dins. A peu coix. En quadrupèdia. Amb 3 peus peus. Peus junts. De granota. Salts de conill. D'ànec. De cranc. Com les serps. Soldats. Fent la croqueta. Com una pilota. Fent l'ocell. Fent l'avió |
Grup classe |
20'
|
- Saltar sobre una successió de cordes col·locades a terra. - Fer salts laterals a un costat i l'altre de les cordes amb els peus junts. - El mateix a peu coix. Primer un peu i després l'altre. - Repetir l'exercici anterior, ajuntant les cames a la fase aèria. - Saltar la corda de manera continuada |
|
10'
|
- Joc: La muralla xinesa | |
10'
|
Recollida de material i neteja personal | |
Material: 10 - 12 cordes |
- Identificar totes les direccions a l'espai per respondre amb desplaçaments coordinats. - Saltar des d'un lloc elevat. |
T'
|
EXERCICI
|
ORG.
|
|
10'
|
- Joc: La Rambla. Es col·loquen tots al voltant d'un quadrat .Quan el professor xiula ,tots han d'anar a l'altre costat sense tocar-se.Variar la forma de desplaçament: Corrent, en quadrupèdia, a peu coix, ... | Grup classe | |
30'
|
- Desplaçaments canviant de direcció cada vegada que ho indiqui el professor: Amb 1 xiulet: Córrer endavant. |
||
- Caminar sobre un banc suec i saltar sobre el matalàs. Variar la posició i el nombre de bancs suecs que es col·loquen a sobre. |
|||
5'
|
- Relaxació segmentària | ||
10'
|
Recollida de material i neteja personal | ||
Material: 3 - 6 bancs suecs. 2 - 4 matalassos. |
- Controlar els segments del cos al desplaçar-se. |
T'
|
EXERCICI
|
ORG.
|
|
5'
|
- Botar una pilota amb una mà, després amb l'altra. | Grup classe | |
25'
|
- Conduir una pilota amb els peus per un circuit. - Idem amb la mà. - Repetir, però passant la pilota per sobre dels bancs. - A veure qui es capaç de fer tot el circuit botant la pilota |
||
15'
|
- Joc: 1, 2, 3, pica paret. | ||
10'
|
Recollida de material i neteja personal | ||
Material: 6 cons. 3 bancs suecs. 1 porta de piques |
- Llançar amb precisió. - Esforçar-se per la superació de les dificultats en les activitats físiques. |
T'
|
EXERCICI
|
ORG.
|
5'
|
- Tirar una pilota a l'aire i agafar-la:Sense deixar-la botar.Que faci un bot.Que faci dos bots. | Grup classe |
30'
|
- Botar la pilota: - Repetir els dos exercicis anteriors: - Un es posa a la paret i l'altre l'ha de tocar, tirant-li la pilota. El de la paret no s'ha de deixar tocar. - Passar-se la pilota: |
|
10'
|
- Passar-se la pilota de manera lliure. | |
10'
|
Recollida de material i neteja personal | |
Material: 1 pilota multiús per a cada un. |
- Llançar i rebre amb precisió. |
T'
|
EXERCICI
|
ORG.
|
5'
|
- Conduir una pilota amb el peu per la pista. - El mateix amb la mà. |
Grup classe |
30'
|
- Un aguanta un cercle i l'altre li tira la pilota per dins: - El que té el cercle el fa rodar i l'altre fa passar la pilota per dins. - Es deixa el cercle al terra i es situen cada un a uns 2 metres. - S'han de passar la pilota fent un bot al mig. Augmentar la distància
a mesura que ho vagin fent bé: - Passar-se la pilota en desplaçament. |
|
10'
|
- Joc lliure amb la pilota. | |
10'
|
Recollida de material i neteja personal | |
Material: 1 pilota per a cada un. 1 cercle per a cada 2. |
- Coordinar la carrera amb el salt |
T'
|
EXERCICI
|
ORG.
|
10'
|
- Carrera contínua. Exercicis d'estiraments. |
Grup classe |
30'
|
- Circuit: | |
- Variar les formes de desplaçaments. | ||
5'
|
- Relaxació segmentària. | |
10'
|
Recollida de material i neteja personal | |
Material: 3 portes de piques 8 - 10 cordes. 4 bancs suecs. 4 matalassos. 3 cons |
- Experimentar girs sobre l'eix sobre l'eix longitudinal - Experimentar girs sobre l'eix sobre l'eix transversal. |
T'
|
EXERCICI
|
ORG.
|
15'
|
- Desplaçaments per la sala: De puntetes. De talons. Amb la part de fora. Amb la part de dins. A peu coix. En quadrupèdia. Amb 3 peus. Peus junts. De granota. Salts de conill. D'ànec. De cranc. Com les serps. Soldats. Fent la croqueta. Com una pilota. Fent l'ocell. Fent l'avió. |
Grup classe |
25'
|
- Quiets en el lloc: Saltar i fer 1/4 volta. - Desplaçar-se en quadrupèdia i al senyal del professor canviar a quadrupèdia invertida. - Tombarella sobre un pla inclinat. - Tombarella endavant al terra. |
|
5'
|
- Joc: El mirall. | |
10'
|
Recollida de material i neteja personal | |
Material: 1 matalàs. 4 bancs suecs. |
- Desplaçar-se en suspensió. - Rodar endavant i endarrera. |
T'
|
EXERCICI
|
ORG.
|
|
10'
|
- Desplaçar-se lateralment per l'espatllera. - El mateix, amb els peus junts, fent saltets. |
Grup classe | |
30'
|
- Desplaçar-se lateralment per l'espatllera, creuant-se amb els companys. | ||
- Fer el balancí. - Des d'asseguts, moure el cos pujant les cames i tornar a la posició inicial. |
|||
- Partint de la mateixa posició, arribar a fer l'espelma. - Tombarella endavant i quedar: |
|||
5'
|
- Joc: Les estàtues | ||
10'
|
Recollida de material i neteja personal | ||
Material:
|
- Interioritzar la idea d'eix longitudinal i girar al seu voltant. - Rodar endavant. |
T'
|
EXERCICI
|
ORG.
|
5'
|
- Desplaçar-se corrent i fer un salt per girar cada vegada que xiuli el professor: 1/4 de volta i córrer en la nova direcció. |
Grup classe |
30'
|
- Fer la croqueta al company. - El mateix, però el que fa la croqueta ho ha d'impedir. - Fer la carreta, i al senyal del professor, passar a cranc. - Fer la tombarella endavant i quedar: - Fer la tombarella endavant des de sobre d'un banc suec: Partint de genolls. |
|
10'
|
- La gallineta cega | |
10'
|
Recollida de material i neteja personal | |
Material: 2 - 3 matalassos. 1 mocador per tapar els ulls. |
- Mantenir un ritme constant en curses curtes. - Mantenir la flexibilitat natural. - Efectuar canvis de direcció en curses curtes. - Llançar amb precisió. |
T'
|
EXERCICI
|
ORG.
|
|
5' 10' |
- Carrera contínua. - Exercicis de flexibilitat. |
Grup classe | |
25'
|
- Joc: La Rambla. Es col·loquen tots al voltant d'un quadrat .Quan el professor xiula ,tots han d'anar a l'altre costat sense tocar-se. - Joc: La xarranca. |
||
5'
|
- | ||
10'
|
Recollida de material i neteja personal | ||
Material:
|
- Coordinar en una acció global els moviments de saltar i girar. |
T'
|
EXERCICI
|
ORG.
|
|
8'
|
- Joc: Caçant per la cua: Un es posa uns 15 cm de corda dins del pantaló, per la part de darrera, com si fos una cua i corre lliurament per la pista. Els altres membres del grup li han de trepitjar per treure-li. El que ho aconsegueix es queda amb la cua i segueixen jugant. | Parelles | |
27'
|
- Un s'estira a terra i l'altre el salta fent: 1/2 gir a l'aire. - Repetir-ho, però el que està a terra es posa de genolls.Un es posa de genolls, fent un pont i l'altre el salta per sobre, tot seguit passa per sota del pont. - Un té una corda i la fa girar. L'altre ha de saltar-la si gira baixa i ajupir-se si gira alta. |
||
- Saltar una successió de cordes aguantades pels companys a diferents altures: Corrent. |
|||
10'
|
- 1, 2, 3, pica paret. | 2 grups | |
10'
|
Recollida de material i neteja personal | ||
Material: 1 corda per a cada 2 |
- Coordinar la carrera amb el salt. - Desplaçar-se en quadrupèdia. - Rodar endavant. |
T'
|
EXERCICI
|
ORG.
|
15'
|
- Tota la classe forma una fila, estirats a terra i separats uns 2 - 3 metres. L'últim de la fila els salta tots fins arribar al primer. - El mateix però asseguts en lloc d'estirats. |
Grup classe |
20'
|
- Desplaçaments en salts de conill: Amb les cames obertes. - Fer la tombarella endavant: Normal. |
|
10'
|
- Joc: El rodet: Tots estan estirats a terra, en contacte amb el company del costat. L'últim ha de passar rodant per sobre de tots fins arribar al final. | |
10'
|
Recollida de material i neteja personal | |
Material: 2 - 3 matalassos. |
- Canviar ràpidament de direcció en els jocs. - Llançar amb precisió. - Córrer una distància curta amb el menor temps possible. |
T'
|
EXERCICI
|
ORG.
|
|
10' |
- Joc: La Rambla. Es col·loquen tots al voltant d'un quadrat .Quan el professor xiula ,tots han d'anar a l'altre costat sense tocar-se. |
Grup classe | |
25'
|
- Des d'una distància de 3 m., llançar una pilota a una diana de 25 x 25 cm. - Cursa de velocitat: 25 metres. |
||
5'
|
- Relaxació segmentària | ||
10'
|
Recollida de material i neteja personal | ||
Material: Diana de 25 x 25 cm. 1 pilota multiús. Cronòmetre. |
1r Vull ser un gran esportista
NOM |
Canvia ràpidament de direcció en els jocs. | Llança amb precisió. De 10 llançaments n'encerta ... (sessió 13) | Coordina la carrera amb el salt | Fa la tombarella endavant. | |
1
|
|||||
2
|
|||||
3
|
|||||
4
|
|||||
5
|
|||||
6
|