U.D.: Conec el meu cos | Cicle: Mig | Curs: 4t |
- Localitzar la dreta i l'esquerra en relació als companys. - Utilitzar els segments dominants amb precisió. - Situar-se en l'espai segons les condicions del joc. - Cooperar amb els companys per resoldre problemes motrius. |
T'
|
EXERCICI |
ORG.
|
|
8'
|
- Passar la pilota al costat anomenat pel professor: Rodant per terra. A la mà anomenada, fent un bot al mig. Idem, sense bot. |
Parelles | |
27'
|
- Joc: tocar i parar: El que para porta una pilota a les mans i ha de tocar el costat que digui el professor. Joc: Caçadors i conills: Un equip són caçadors i l'altre conills. Durant un minut de temps, els caçadors han de tocar tots els conills que pugin amb la pilota agafada amb les mans ( no val a tirar-la ). Se la poden passar entre els caçadors i cada conill tocat és 1 punt pels caçadors i ha d'abandonar el terreny de joc. Guanya l'equip que aconsegueixi més punts. |
2 equips
Grups de 5 |
|
- Joc: Transportar el peix: S'agafen les mans 2 a 2 i l'altre es posa estirat a sobre i rígid. Cada un fa de peix durant un recorregut determinat | |||
10'
|
- Joc: Agafa'm: Asseguts en rotllana es van passant una pilota multiús i una de tennis ( quan s'inicia el joc, les dues pilotes les tenen alumnes separats entre sí per al menys 4 ó 5 companys ). Quan una pilota atrapa a l'altra, l'alumne que les té queda eliminat i per tant ha de fer 3 voltes corrent a la pista per recuperar la seva vida. | Grup classe | |
10'
|
Recollida de material i neteja personal | ||
Material: 1 pilota de tennis per a cada 2. 2 pilotes multiús. Petos |
- Identificar els músculs més importants de l'aparell locomotor. - Adaptar el moviment a les condicions de l'entorn. - Controlar la relaxació |
T'
|
EXERCICI
|
ORG.
|
15'
|
- Sobre una fitxa del cos humà, explicació dels principals músculs de l'aparell locomotor treballats aquest curs: Deltoides, bíceps, tríceps, quadríceps, bessons i bíceps femoral.Durant l'explicació han de comprovar el moviment dels músculs. | Grup classe |
25'
|
- Circuit: - Introduir variants a cada volta: Aixecar l'altura de les portes. Col.locar-les sobre els bancs suecs... Separar els bancs suecs. Saltar els cercles amb 1 peu, amb l'altre, amb peus junts. Augmentar la separació de les cordes. Saltar el plint a la torera; posar els peus a sobre; ... |
|
5'
|
- Estirats a terra, relaxar els segments corporals. | |
10'
|
Recollida de material i neteja personal | |
Material: 6 cons. 3 portes de piques. 3 bancs suecs. 8 cercles. 2 cordes. 1 plint. |
- Respondre amb moviments a un estímul visual i/o auditiu. - Identificar els elements més importants de l'aparell locomotor. - Localitzar la dreta i l'esquerra en els companys. |
T'
|
EXERCICI
|
ORG.
|
15'
|
- Repassar els músculs treballats la sessió anterior, i localitzar-los, tant en ells mateixos com en els companys. Joc: Tocar i parar: El que para ha de tocar el múscul que digui el professor. |
Grup classe |
25'
|
- Joc: Moros i cristians | 2 equips |
5'
|
- Joc: Qui ha estat?: 1 està d'esquenes als altres 3. D'aquests 1 pica de mans i el que està d'esquenes ha de reconèixer qui ha estat. Si l'encerta, han de córrer fins un punt situat a uns 20 metres per salvar-se i el que estava d'esquenes ha d'atrapar-ne algun. Si ho aconsegueix, l'atrapat es posa d'esquenes a la següent partida. | Grups de 4 |
10'
|
Recollida de material i neteja personal | |
Material: |
- Mantenir un ritme constant en les curses llargues. - Mantenir la flexibilitat natural. - Comprovar la mobilitat de la cintura escapular, de la pèlvica i de la columna. |
T'
|
EXERCICI
|
ORG.
|
5' 10' |
- Carrera contínua. Exercicis de flexibilitat, dirigits pel professor. |
Grup classe |
20'
|
- Joc: Pilota capitana: Col·locats en fila, i separats una distància d'un braç, es passen una pilota des del primer fins a l'últim. Quan arriba a l'últim, aquest corre a posar-se el primer. Variar la forma de passar-se la pilota: De peu, per sobre del cap, pels costats, per sobre les cames.El mateix, però asseguts. - Relleus: Tots formen una fila separats uns 2-3 metres, i han de córrer fent ziga-zaga, pel mig de tots, amb la pilota agafada a les mans. |
4 equips |
10'
|
- Joc: La gallineta cega | 2 grups |
10'
|
Recollida de material i neteja personal | |
Material: 4 pilotes |
- Saber situar-se a l'espai segons les ordres rebudes.Utilitzar els segments corporals amb precisió. - Comprovar la mobilitat de la cintura escapular, de la pèlvica i de la columna. - Saber controlar la contracció i la relaxació. |
T'
|
EXERCICI
|
ORG.
|
15'
|
- Joc: Gavil·là: En un camp de 30 metres aproximadament, es posen tots en un costat, menys 1 que és el que comença parant. Quan aquest diu "gavil·là ", la resta pot dir "si " o "no". Si tots diuen que no, es queden tots on estan; tant sols n'hi hagi un que digui que si, tots han de travessar el camp corrent i el que para els pot tocar. Els tocats, a la propera carrera també es queden al mig i poden tocar-ne més. Els que paren no poden estar mai sols, excepte el primer al principi, i han d'anar agafats de la mà formant, com a mínim, parelles que no es poden trencar mentre persegueixen als companys. - Exercicis de flexibilitat. |
Grup classe |
25'
|
- Agafats de les mans, formar: Cercle. Triangle. Rectangle. Quadrat. - Un es posa a la paret i l'altre des de 3 metres li tira la pilota per toca'l. El de la paret ho ha d'evitar. El mateix, però ara el de la paret intenta aturar la pilota amb els braços o les cames. - Passar-se la pilota donant-li un cop amb : Les mans. Els peus. El cap. |
2 grups
Parelles |
5'
|
- Relaxació: Estirat al terra, el professor els indica un múscul que han de contraure i després relaxar lentament. | Individual |
10'
|
Recollida de material i neteja personal | |
Material: 1 pilota multiús per a cada 2 |
- Localitzar la dreta i l'esquerra en els companys. - Situar-se en l'espai en relació a les situacions deljoc. - Utilitzar els segments corporals amb precisió - Saber controlar la contracció i la relaxació |
T'
|
EXERCICI
|
ORG.
|
10'
|
- Joc: Els congelats: N'hi ha 3 que paren i han de congelar a la resta tocant-los. Els congelats s'han d'asseure al lloc on els han tocat. S'acaba el joc quan tots estan congelats. Han de tocar el costat que digui el professor. | Grup classe |
30'
|
- Situats dins d'1 cercle, fer un salt per situar-se al costat que anomeni el professor ( dreta, esquerra, davant, darrera) - Llançar una pilota de tennis dins una diana d'1 x 1 metres. ( Anotar quants encert fa de 10 llançaments ). |
|
5'
|
- Relaxació segmentària | |
10'
|
Recollida de material i neteja personal | |
Material: 3 petos. 1 cercle per a cada un. 3- 4 pilotes de tennis. |
4t El meu cos
NOM |
Es manté en equilibri sobre un sol peu i amb els ulls tancats durant més de 8'' | Localitza la dreta i l'esquerra en els companys | Reconeix els músculs principals de les cames (bíceps femoral, quadríceps i bessons) | Reconeix els músculs principals dels braços ( deltoides, bíceps i tríceps) | De 10 llança-ments a una diana de 1 x 1 metre, n'encerta ... | Sap contro- lar la contrac- ció i la relaxa -ció | |
1
|
|||||||
2
|
|||||||
3
|
|||||||
4
|
|||||||
5
|
|||||||
6
|