U.D.: Reconec les distàncies | Cicle: Mig | Curs: 4t |
- Desplaçar-se a la velocitat d'un company, mantenint la distància prefixada. - Interioritzar les distàncies percebudes en el pla horitzontal per elaborar una resposta motriu. |
T'
|
EXERCICI |
ORG.
|
10'
|
- Agafant un extrem de la corda cadascú, córrer per la pista, mantenint la corda tibant. - Traslladar-se en quadrupèdia, mantenint la corda amb els clatells sense que es caigui. - Amb la corda posada uns 15 cm dins dels pantalons, córrer sense que es caigui. |
Parelles |
20'
|
- Mesurar la distància que hi ha entre diferents elements de la pista, prenent com a unitat de mesura la corda. - Cada un es col·loca al costat de la pista i prenent com a referència la longitud de la corda, mesurar la distància que els separa. - El professor diu una distància, en cordes, i les parelles s'han de separar tantes unitats com hagi dit. Un cop creuen que estan bé, ho comproven. |
|
15'
|
- Es col·loquen unes quantes cordes i cons pel terra i han de dibuixar en un plànol, la situació de tots els objectes en la pista. | Individual |
10'
|
Recollida de material i neteja personal | |
Material: 1 corda per a cada un. Paper i llapis. |
- Interioritzar les distàncies percebudes en el pla horitzontal per elaborar una resposta motriu. - Apreciar les distàncies en relació a un company i/o un objecte. - Reconèixer les direccions espacials d'un objecte per orientar-se respecta d'ell. |
T'
|
EXERCICI
|
ORG.
|
8'
|
- Joc: Persecució a l'inrevés: Es igual que tocar i parar, però es corre per parelles i agafats pel colze, de manera que sempre un corre de cara i l'altre d'esquenes. | Parelles |
22'
|
- Utilitzant diferents parts del cos ( pams, peus, braços, tot el cos,...), calcular la distància a que se situa la parella ( 5 pams, 14 peus, ... etc ). - Calcular la distància entre diferents elements de la pista, utilitzant mesures corporals. - Col·locar-se a diferents distàncies dels elements que hi hagi a la pista, utilitzant mesures corporals. |
|
15'
|
- Joc: A matar. | |
10'
|
Recollida de material i neteja personal | |
Material: 1 pilota. |
- Organitzar les relacions espacials en referència a ell mateix per donar respostes motrius adequades. - Desplaçar-se a la velocitat d'un company, mantenint la distància prefixada. |
T'
|
EXERCICI
|
ORG.
|
10'
|
- Desplaçar-se lliurament, passant-se una pilota: Amb la mà, sense que caigui a terra. Amb la mà, fent un bot al mig. Amb el peu. - Repetir l'exercici, amb dues pilotes cada grup. |
Trios |
30'
|
- Joc: La mosca: Dos es passen la pilota i el tercer ( la mosca ) ha de tocar-la. Si la toca o la pilota es cau a terra, la mosca es canvia per l'últim que l'hagi tocada.Primer jugar amb les mans.Després amb els peus. Joc: La muralla xinesa. |
Grup classe |
5'
|
- Joc: El rei i el bufó. S'ha de conservar la distància amb el de davant. | Grups de 3-4 |
10'
|
Recollida de material i neteja personal | |
Material: 2 pilotes per a cada 3 |
- Desplaçar-se a la velocitat d'un company, mantenint la distància prefixada. - Interioritzar les distàncies percebudes en el pla horitzontal per elaborar una resposta motriu. |
T'
|
EXERCICI
|
ORG.
|
10'
|
- Desplaçaments mantenint una distància fixa amb el de davant: Caminant. Corrent. En quadrupèdia. A peu coix. Saltant amb els peus junts. |
Trios |
30'
|
- Desplaçar-se en grup, caminant i canviant la formació del grup cada vegada que ho indiqui el professor: En línia: X X X En fila: - Dos agafen els extrems de la corda i l'altre l'agafa pel mig, formant un triangle. Traslladar-se caminant, i mantenint-la: Fluixa. Tibant. - Joc: Caçant per la cua: Un es posa uns 15 cm de corda dins del pantaló, per la part de darrera, com si fos una cua i corre lliurament per la pista. Els altres membres del grup li han de trepitjar per treure-li. El que ho aconsegueix es queda amb la cua i segueixen jugant. |
|
5'
|
- Passar-se la corda sense que toqui el terra. | |
10'
|
Recollida de material i neteja personal | |
Material: 1 corda per a cada 3 |
- Reconèixer les variacions de distàncies per respondre motriument. - Representar les relacions espacials en relació al pla per respondre motriument. |
T'
|
EXERCICI
|
ORG.
|
10'
|
- Joc: Persecució en l'ombra: Durant un temps determinat ( 30" - 1' ), han de trepitjar l'ombra de la parella. Quan passa el temps es canvien els papers. | Parelles |
30'
|
- Un tira la pilota a la paret i l'altre l'agafa: Després que doni 2 bots al terra. Després que doni 1bot al terra. Sense deixar-la botar. - El que la tira fa un salt per tal que la pilota li passi pel mig de les cames abans no l'agafa la parella. - Un la tira amb la mà i l'altre li torna amb el cap. Desplaçar-se per les espatlleres: Pujant per un cos i baixant per l'altre fins al final. Sempre a la mateixa alçada. Un ho fa cap a la dreta i un altre cap a l'esquerre de manera que es creuen al mig. Es col·loca 1 alumne cada dos cossos de les espatlleres fent un túnel per on han de passar els companys. |
Individual |
5'
|
- Utilitzant diferents parts del cos ( pams, peus, braços, tot el cos,...), calcular la distància a que se situa la parella ( 5 pams, 14 peus, ... etc ). | |
10'
|
Recollida de material i neteja personal | |
Material: 1 pilota per a cada 2. Espatlleres |
- Reconèixer les distàncies en relació al propi cos. - Interioritzar les distàncies per donar una resposta motriu. - Reconèixer la variació de distàncies per respondre motriument |
T'
|
EXERCICI
|
ORG.
|
15'
|
- Utilitzant diferents parts del cos ( pams, peus, braços, tot el cos,...), situar-se a la distància a de la parella que indiqui el professor ( 5 pams, 14 peus, ... etc ). | Parelles |
15'
|
- Traslladar-se mantenint una corda agafada pels extrems: Tensa. Fluixa. - Passar-se la pilota, desplaçant-se per la pista. |
|
15'
|
- Joc: El mocador. | 2 equips |
10'
|
Recollida de material i neteja personal | |
Material: 1 corda per a cada 2. 1 pilota per a cada 2. 1 mocador. |
4t Reconec les distàncies
NOM |
Es desplaça mantenint la distància amb el company del costat | Sap calcular distàncies, prenent com a referència el seu cos | Es desplaça seguint un recorregut prèviament fixat | |
1
|
||||
2
|
||||
3
|
||||
4
|
||||
5
|
||||
6
|