U.D.: Els esports | Cicle: Mig | Curs: 4t |
- Controlar el cos en suspensió. |
T'
|
EXERCICI |
ORG.
|
10'
|
- Joc: Cuba. Per salvar-se els han de saltar a pídola. | Grup classe |
30'
|
- Carretilla - Passar l'escala horitzontal: D'un esglaó en un. - Agafant la corda de trepa, i des de sobre d'un banc suec, gronxar-se i tornar a quedar-se sobre el banc suec. - Partint de l'exercici anterior, fer un salt endavant ajudats per l'impuls aconseguit amb la corda, a veure qui salta més endavant. - Repetir els dos exercicis anteriors amb la perxa de trepa. - Intentar pujar la corda de trepa de nusos. |
Parelles Grup classe |
5'
|
- Relaxació segmentària. | |
10'
|
Recollida de material i neteja personal | |
Material: Escala horitzontal. Matalassos. 2 bancs suecs. 1 corda de trepa llisa. 1 corda de trepa de nusos. 1 perxa de trepa. |
- Controlar el cos en penjar-se. - Interioritzar els diferents esquemes motors bàsics per realitzar diferents habilitats motrius específiques. |
T'
|
EXERCICI
|
ORG.
|
10'
|
- Pujats sobre d'1 plint, passar a un altre amb la corda de trepa i l'ajut dels companys. | Grups de 6 |
30'
|
- Circuit: | Grup classe |
1.- Pujar una corda de nusos. 2.- Pujar l'espatllera gran i saltar a terra. 3.- Passar l'escala horitzontal. 4.- Gronxar-se amb la corda llisa. Després amb la perxa. 5.- Pujar i baixar les espatlleres amb 1 mà i 2 peus. 6.- Saltar el poltre exteriorment. 7.- Tombarella endavant per sobre la porta de piques. |
||
5'
|
- Relaxació pel mètode de pesadesa general. | |
10'
|
Recollida de material i neteja personal | |
Material: 1 corda de nusos. 1 corda llisa. 1 perxa de trepa. 2 plints. 1 porta de piques. Matalassos. 1 trampolí. |
- Col·laborar amb els companys en les activitats gimnàstiques. |
T'
|
EXERCICI
|
ORG.
|
10'
|
- Joc: Transportar el còmode: Un s'asseu al matalàs i la resta el porten fins l'altre costat del gimnàs. Allà es canvia el còmode per un altre, fins que tots ho han estat. | Grups de 6 |
30'
|
- Joc: El cavall fort. - Joc El seient de la reina. - Fer construccions amb els companys de forma lliure. - Agrupar-se lliurament per fer construccions més avançades. |
Trios
Grups de 4 |
5'
|
- Joc: El rodet: Tots estan estirats a terra, en contacte amb el company del costat. L'últim ha de passar rodant per sobre de tots fins arribar al final. | 2 grups |
10'
|
Recollida de material i neteja personal | |
Material: 1 matalàs per cada 6. |
- Manejar un stick d'hoquei. - Controlar el desplaçament amb un stick a la mà. |
T'
|
EXERCICI
|
ORG.
|
||
10'
|
- Explicació de com agafar un stick i explicació dels perills que pot portar el seu mal ús.Desplaçar-se per la pista conduint una pilota amb l'stick d'hoquei. | Grup classe | ||
30'
|
- Passar-se la pilota: En posició estàtica. - 1 contra 1. - 2 contra 2. Joc: La mosca: Dos es passen la pilota i el tercer ( la mosca ) ha d'agafar-la. Si l'agafa, la mosca es canvia per l'últim que l'hagi tocada. |
Parelles
2 equips |
||
- Es col·loquen la meitat de l'equip en un costat i l'altre meitat separats uns 15 metres . S'han de passar la pilota entre tots ,passant-la per mig d'una porta .Si passa pel mig és 1 punt ,si la toca o passa per fora 0 punts. | ||||
5'
|
- Posada en comú de les dificultats i els problemes sorgits durant la sessió. | |||
10'
|
Recollida de material i neteja personal | |||
Material: 1 stick i 1 pilota per a cada un. 2 portes de piques. |
- Manejar correctament un stick d'hoquei. - Llançar amb precisió. |
T'
|
EXERCICI
|
ORG.
|
10'
|
- Desplaçar-se per la pista conduint una pilota amb l'stick i salvant diferents obstacles. | Grup classe |
30'
|
- Relleus: Anar i tornar fent ziga-zaga en una successió de cons. - Només anar. Quan arriben a l'últim, passen la pilota des d'allà al següent. - Posar un cercle al final i un hi porta la pilota fins a dins, mentre que el següent la va a buscar. - Passar-se la pilota. - 1 contra 1. |
2 equips
Parelles |
5'
|
- Relaxació segmentària. | Grup classe |
10'
|
Recollida de material i neteja personal | |
Material: Cons, cordes, portes de piques, maons,... |
- Canviar ràpidament de direcció en la cursa. - Practicar els fonaments bàsics de l'hoquei. |
T'
|
EXERCICI
|
ORG.
|
10'
|
- Desplaçar-se per la pista conduint una pilota amb l'stick i salvant diferents obstacles. | Grup classe |
30'
|
- Es limita un espai de 20 x 20 metres i tots s'han de moure per dins conduint la pilota amb l'stick i sense xocar amb ningú. Cada 15 seg. es va fent l'espai més petit. - Partit d'hoquei. |
2 equips |
5'
|
- Xerrada - col·loqui sobre l'hoquei. | Grup classe |
10'
|
Recollida de material i neteja personal | |
Material: Cons, cordes, portes de piques, maons,... |
- Controlar l'orientació del cos en llançaments i recepcions. - Manejar correctament una pilota de rugbi. - Canviar ràpidament de direcció i velocitat en la cursa. |
T'
|
EXERCICI
|
ORG.
|
10'
|
- Córrer per un espai cada cop més reduït, sense xocar amb els companys. | Grup classe |
30'
|
- Córrer per la pista passant-se la pilota: Lliurament. - Repetint l'exercici anterior, quan el professor xiula, el que té la pilota ha de córrer fins arribar a un lloc prèviament establert i la resta ha de tocar-li l'esquena amb les dues mans, abans no hi arribi. - 2 contra dos: Han de passar-se la pilota per portar-la fins un lloc prèviament establert sense que l'agafin els de l'equip contrari. Cada vegada que l'agafin es torna a començar des del mateix lloc de sortida. -Partit de futbol amb la pilota de rugbi. |
Grups de 4
2 equips |
5'
|
- Xerrada sobre les dificultats presentades per aquest tipus de pilotes. | |
10'
|
Recollida de material i neteja personal | |
Material: 1 pilota de rugbi per cada 4 |
- Canviar ràpidament de direcció i velocitat en la cursa. - Preveure la trajectòria d'un mòbil per tal d'intercepta'l. - Coordinar els moviments de llançament i recepció amb la cursa. |
T'
|
EXERCICI
|
ORG.
|
|
10'
|
- Relleus: Tots en fila i de costat, separats uns 3 metres. El primer passa la pilota al següent, fent el moviment de baix a dalt, i així fins arribar a l'últim que amb la pilota agafada amb les dues mans, corre fins a posar-se en primer lloc i reiniciar el relleu. Han de passar per darrera de la fila. Guanya el primer equip que arribi a un lloc preestablert i situat a uns 30 metres. | 4 equips | |
30'
|
- Es col·loquen 4 cons formant un quadrat de 5 metres de costat. Amb la pilota agafada a les mans, han de donar-la al company que està a la diagonal.Amb 1 pilota per diagonal.Amb 2 pilotes per diagonal. | ||
- Es deixen totes les pilotes al centre del quadrat i quan el professor ho indica, surt el primer de cada fila a agafar-ne una i deixar-la davant el seu con, després el següent, ... Quan s'han acabat del mig, poden anar a robar les dels altres grups. Guanya l'equip que quan es compleixin 30" en tingui més al seu con. - Relleus: Amb la pilota agafada amb les dues mans, córrer fins un senyal situat a uns 15 metres: Anar i tornar, donant la pilota a les mans del següent. |
|||
5'
|
- Relaxació pel mètode de pesadesa general. | Grup classe | |
10'
|
Recollida de material i neteja personal | ||
Material: 8- 9 pilotes de rugbi. |
- Saber situar-se a l'espai en relació als altres. - Reaccionar ràpidament davant d'un estímul visual. |
T'
|
EXERCICI
|
ORG.
|
|
10'
|
- Es col·loquen 4 cons formant un quadrat de 5 metres de costat. Amb la pilota agafada a les mans, han de donar-la al company que està a la diagonal.Amb 1 pilota per diagonal.Amb 2 pilotes per diagonal | 4 equips | |
30'
|
- Joc: El mocador: En comptes de mocador, s'utilitza una pilota de rugbi. Quan el professor diu un nombre, el component de cada equip que el tingui surt a buscar la pilota i intenta fer un assaig a la seva línia. Per tal de donar-li més ritme, el professor tira la pilota al terra. Primer es diu un sol nombre i després se'n diuen dos o més, en aquest cas, per que l'assaig valgui, han de tocar la pilota tots els de l'equip que l'aconsegueixen. - Partit de rugbi. |
2 equips | |
5'
|
- Xerrada - col·loqui sobre el rugbi | Grup classe | |
10'
|
Recollida de material i neteja personal | ||
Material: 8- 9 pilotes de rugbi. |
- Llançaments amb precisió. - Conèixer les normes bàsiques del korfbal |
T'
|
EXERCICI
|
ORG.
|
10'
|
- Joc: Caçadors i conills: 2 alumnes són els caçadors i amb una pilota de korfbal han de tocar la resta de companys. No poden llançar la pilota per matar, només per passar-se-la entre els caçadors. Cada conill mort passa a ser caçador. El joc s'acaba quan no queden conills. | Grup classe |
30'
|
- Passis: Picats. - Joc: La mosca: Dos es passen la pilota i el tercer ( la mosca ) ha de tocar-la. Si la toca o la pilota es cau a terra, la mosca es canvia per l'últim que l'hagi tocada. - Joc: Tocar i parar amb una pilota de korfbal. Afegir-n'hi d'una en
una fins arribar a 4 pilotes. |
Trios
|
5'
|
- Carrera suau per la pista. | |
10'
|
Recollida de material i neteja personal | |
Material: 1 pilota de korfbal per a cada 3. |
- Llançar amb precisió. - Conèixer les normes més bàsiques del korfbal. |
T'
|
EXERCICI
|
ORG.
|
|
10'
|
- Llançaments lliures a cistella. | 2 grups | |
30'
|
- Col·locats en 2 files, una davant l'altra i separats uns 3 metres. 1. El primer passa al primer de la fila de davant i es posa l'últim
de la mateixa fila on estava. Procurar aconseguir una certa velocitat
de rotació. |
||
- Joc: Les 5 passades: En un espai limitat de 20 x 20 metres, es col·loquen els dos equips. El que té la pilota se la passen mentre els altres intenten evitar-ho. Per cada 5 passis ben fets, s'anoten 1 punt. No es pot agafar la pilota de les mans ni tocar als participants, si es fa es perd el control de la pilota.Partit de korfbal: No s'aplica la norma del defensat. No es pot tirar a cistella si no han tocat la pilota tots els membres de l'equip. | |||
5'
|
- Llançaments lliures a cistella. | ||
10'
|
Recollida de material i neteja personal | ||
Material: 1 pilota de korfbal per a cada 2 |
- Llançar amb precisió. - Rebre i passar ràpidament. - Col·laborar amb els companys en les activitats físiques. |
T'
|
EXERCICI
|
ORG.
|
|
10'
|
- Llançaments lliures a cistella. | 2 grups | |
30'
|
- Joc: L'estrella. En una rotllana, un es posa al mig. Un dels de la rotllana ( A ) passa la pilota al del mig i corre a ocupar el seu lloc, el del mig la torna al que està a la dreta de ( A ) i corre a ocupar el seu lloc. Així successivament fins que s'aconsegueixi una certa velocitat en els passis i els desplaçaments. | ||
- Joc: Les 5 passades: En un espai limitat de 20 x 20 metres, es col·loquen els dos equips. El que té la pilota se la passen mentre els altres intenten evitar-ho. Per cada 5 passis ben fets, s'anoten 1 punt. No es pot agafar la pilota de les mans ni tocar als participants, si es fa es perd el control de la pilota.Partit de korfbal: No s'aplica la norma del defensat. No es pot tirar a cistella si no han tocat la pilota tots els membres de l'equip. | |||
5'
|
- Llançaments lliures a cistella. | Grup classe | |
10'
|
Recollida de material i neteja personal | ||
Material: 1 pilota de korfbal per a cada 2. |
4t Els esports
NOM |
Fa el circuit de la sessió 2 sense por. | Agafa correctament un stick. | Canvia ràpidament de velocitat i direcció en els jocs. | Col·labora amb els companys en les activitats físiques. | |
1
|
|||||
2
|
|||||
3
|
|||||
4
|
|||||
5
|
|||||
6
|