U.D.: Tinc ritme al cos | Cicle: Mig | Curs: 4t |
AVALUACIÓ |
- Mantenir un ritme constant en les curses llargues. - Reconèixer la diferència entre duracions buides i plenes. |
T'
|
EXERCICI |
ORG.
|
6' 6' |
- Carrera contínua - Exercicis de flexibilitat. |
Grup classe |
23'
|
- Un tira la pilota a l'aire i la deixa botar. L'altre fa un saltet al lloc cada vegada que la pilota toca el terra. - Un bota la pilota, mentre l'altre corre donant voltes al company. - Quan aquest deixa de botar, l'altre s'ha d'aturar i quan segueix botant torna a córrer. - Un està botant la pilota i l'altre està al seu darrera per tal te tocar-li l'esquena quan no el vegi. - Sense pilota. Un està darrera i quan el de davant no el mira li fa ganyotes amb la cara. |
Parelles |
10'
|
- 1, 2, 3, pica paret. | 2 grups |
10'
|
Recollida de material i neteja personal | |
Material: 1 pilota per a cada 2 |
- Reconèixer la diferència entre duracions buides i plenes. - Identificar la variació de velocitats per respondre amb moviments. |
T'
|
EXERCICI
|
ORG.
|
5'
|
- Joc: Les estàtues: Quan corren ho han de fer segons la velocitat donada pel professor amb la pandereta. | Grup classe |
35'
|
- Desplaçaments a " cambra lenta ". - Sobre una successió de 8 cercles, passa'ls: Caminant. |
2 grups |
5'
|
- Relaxació segmentària. | |
10'
|
Recollida de material i neteja personal | |
Material: 16 cercles ( per fer 2 files de 8 ) |
- Reconèixer la diferència entre duracions buides i plenes. - Identificar la variació de velocitats per respondre amb moviments. |
T'
|
EXERCICI
|
ORG.
|
5'
|
- Joc: Les estàtues: Quan corren ho han de fer segons la velocitat donada pel professor amb la pandereta. | Grup classe |
35'
|
- Sobre una successió de 8 cercles, passa'ls: Posant els peus a dins dels imparells i a fora dels parells. - Repetir els 3 anteriors, seguint el ritme( un_ós_gran i_gros_barra_bis barra_bós ) - Quan ja surti, es divideixen els 8 temps anteriors en 2 de 4 ( un_ós_gran i_gros ); (barra_bis barra_bós ) i quan el de davant vagi pel 4t temps, surt el següent, sense perdre el ritme . |
|
5'
|
- Relaxació segmentària | |
10'
|
Recollida de material i neteja personal | |
Material: 1 pandereta. 16 cercles ( per fer 2 files de 8 ). |
- Mantenir un ritme constant a les curses llargues. - Reconèixer la diferència entre duracions buides i plenes. - Identificar la diferència de velocitats per respondre amb moviments. |
T'
|
EXERCICI
|
ORG.
|
|
6'
|
- Es col·loquen diversos cons per terra seguint el camí que han de fer corrent. Mentre corren van contant els cons que passen i cada 20", el professor xiularà. Han de passar sempre el mateix nombre de cons en cada període. | Grup classe | |
34'
|
- Asseguts en fila i agafats a la panxa del de davant, desplaçar-se seguint el ritme que marca el professor amb una pandereta. - Joc: El rei i el bufó. - Joc: L'escarni acústic: Un fa una seqüència rítmica senzilla de 4 temps, picant de mans, i els altres la reprodueixen picant de peus. - Seguint un ordre determinat prèviament, aguantar un globus a l'aire donant-li cops amb la mà. - El mateix, però amb el cap. - El mateix, de forma lliure. |
Grups de 4 - 6 | |
5'
|
- Desplaçaments per la pista seguint el ritme marcat pel professor amb una pandereta. | Grup classe | |
10'
|
Recollida de material i neteja personal | ||
Material: 1 pandereta. 10 - 12 cons |
- Reconèixer la diferència de duracions per respondre motriument. |
T'
|
EXERCICI
|
ORG.
|
10'
|
- Joc: Les 4 cantonades. | Grups de 5 |
25'
|
- Saltar a la corda: De forma lliure. |
Grup classe |
10'
|
- Joc: Les cadires ( o cercles ). | |
10'
|
Recollida de material i neteja personal | |
Material: 1 corda per a cada un. 1 cercle per a cada un. |
- Identificar la diferència de velocitats per respondre amb moviments. |
T'
|
EXERCICI
|
ORG.
|
5'
|
- Desplaçaments seguint el ritme marcat pel professor amb una pandereta. | Grup classe |
30'
|
- El rei i el bufó. - Asseguts en fila i agafats a la panxa del de davant, desplaçar-se seguint el ritme que marca el professor amb una pandereta.Seguint un ordre determinat prèviament, aguantar un globus a l'aire donant-li cops amb la mà. Guanya el grup que lo doni més cops seguits. - El mateix, però amb el cap. - El mateix, de forma lliure. |
Grups de 4 |
10'
|
- Joc: L'escarni acústic: Un del grup fa una seqüència rítmica senzilla de 4 temps ( utilitzant blanques, negres, corxeres i/o silencis ), i la resta l'ha d'imitar. | |
10'
|
Recollida de material i neteja personal | |
Material: Pandereta. 1 globus per grup |
- Identificar seqüències musicals per respondre amb moviments. |
T'
|
EXERCICI
|
ORG.
|
10'
|
- Escoltar un tema musical senzill i el professor proposa la coreografia. ( Ex: Hooky, luky de la cinta Snoopy disco ) | Grup classe |
25'
|
- Ballar el tema escoltat anteriorment. - Primer el professor porta la coreografia. - Després de 3 ó 4 vegades, porta la coreografia un alumne que li surti bé. |
|
10'
|
- Escoltar una cançó, preparar una coreografia i ballar-la | Grups de 4- 5 |
10'
|
Recollida de material i neteja personal | |
Material: Cassette i cinta " Snoopy disco " |
- Mantenir un ritme constant en les curses llargues. - Escoltar una seqüència rítmica senzilla i reproduir-la motriument. - Identificar la diferència de velocitats per respondre motriument |
T'
|
EXERCICI
|
ORG.
|
|
7'
|
- Mantenir un ritme constant en les curses llargues.Escoltar una seqüència rítmica senzilla i reproduir-la motriument.Identificar la diferència de velocitats per respondre motriument | Grup classe | |
25'
|
- Desplaçar-se seguint el ritme marcat pel professor amb una pandereta. - Joc de les cadires ( o cercles ). |
||
10'
|
- Joc: L'escarni acústic: Un del grup fa una seqüència rítmica senzilla de 4 temps ( utilitzant blanques, negres, corxeres i/o silencis ), i la resta l'ha d'imitar. | Grups de 4 | |
10'
|
Recollida de material i neteja personal | ||
Material: 1 pandereta. 10 - 12 cons. 1 cadira ( o cercle ) per a cada un |
4t Tinc ritme al cos
NOM |
Corre durant 7' a un ritme constant | Salta correcta-ment els cercles seguint el ritme ( sessió 3 ) | Reprodueix seqüències rítmiques de 4 temps (blanques, negres, corxeres i silenci) | Salta a la corda de forma continuada | Balla amb inhibició | |
1
|
||||||
2
|
||||||
3
|
||||||
4
|
||||||
5
|
||||||
6
|