U.D.: Em desplaço | Cicle: Inicial | Curs: 2n |
- Identificar direccions per desplaçar-se. Identificar les distàncies respecte de l'objecte per utilitza'l en situacions motrius. |
T'
|
EXERCICI |
ORG.
|
|
10'
|
- Joc: Caçant per la cua. Amb la corda als pantalons.El mateix joc, però amb la corda a la mà. | Parelles | |
30'
|
- Caminar agafant la corda, amb la mà, pels extrems: S'ha de mantenir sempre tensa. Portant-la fluixa, i que sempre faci la mateixa panxa. - Repetir l'exercici anterior, però amb la corda posada uns 15 cm. per dins dels pantalons ( el que va davant se la posa al darrera i a l'inrevés ). |
Trios
Individual |
|
- Joc: La serp verinosa: Els que tenen la corda la fan moure com si fos una serp i l'altre l'ha de saltar sense tocar-la. | |||
- Caminar per sobre un recorregut fet amb cordes: Per sobre les cordes. Amb 1 peu a cada costat. Saltant amb els dos peus junts d'un costat a l'altre. Idem a peu coix |
|||
5'
|
- Relaxació segmentària. | ||
10'
|
Recollida de material i neteja personal | ||
Material: 1 corda per a cada dos |
- Identificar les distàncies respecte de l'objecte, per utilitza'l en respostes motrius. - Reconèixer les distàncies en relació als companys durant el joc. |
T'
|
EXERCICI
|
ORG.
|
|
8'
|
- Conduir la pilot des d'un costat del camp fins l'altre i marcar un gol a la porteria ( sense porter ): Amb la cama dreta. Amb l'esquerra. Amb la mà dreta. Amb l'esquerra. |
Individual | |
32'
|
- Joc: La cacera: Tots tenen la seva pilota. Es delimita una zona de 15 x 15 m. de la que no poden sortir i han de tirar la pilota a qualsevol dels altres ( No val tirar al cap ni a les cames ). | ||
- Joc: La rambla: Dins la mateixa zona anterior, es reparteixen entre els 4 costats. Quan el professor dóna el senyal, tots han de passar corrent al costat contrari sense xocar amb ningú. |
|
||
- Repetir el joc anterior, variant la forma de desplaçament: A peu coix, en quadrupèdia, ... | |||
5'
|
- Estirats al terra, ocupar el màxim espai possible. Després ocupar el mínim. | ||
10'
|
Recollida de material i neteja personal | ||
Material: 1 pilota per a cada un |
- Identificar els canvis de les direccions per a donar respostes motrius adequades. Identificar les direccions dels plans d'orientació, definits pels objectes i/o companys. Identificar direccions i desplaçar-se. |
T'
|
EXERCICI
|
ORG.
|
10'
|
- Joc: L'encontre: Una parella d'amics que fa temps que no es veuen estan un a cada costat de pista i s'han de donar la mà. La resta d'alumnes ho miraran d'impedir posant-se davant seu, però sense toca´ls. | Grup classe |
25'
|
- Tots asseguts al terra. Quan el professor diu un lloc, tots hi han d'anar corrent, a veure qui hi arriba abans. - Un cercle cada un, posat al terra. S'han de col·locar al lloc que indiqui el professor: Dins. Dreta. Davant. Fora. Esquerra. Darrera. Tots els cercles al terra, córrer entre mig sense toca'ls ni xocar amb els companys. Joc: Conquistar l'illa: Tants cercles com alumnes menys 1. Els cercles
estan distribuïts per terra i els alumnes estan situats a uns 20
metres dels cercles. Quan el professor dóna el senyal, tots han
de posar-se dins d'1 cercle. El que es quedi sense s'elimina. Després
de cada carrera es treuen 1, 2 ó 3 cercles, fins que només
quedi 1 alumne. |
Individual |
10'
|
- Joc: El rei i el bufó. | Grups de 4-5 |
10'
|
Recollida de material i neteja personal | |
Material: 1 cercle per a cada un |
- Identificar els canvis de les direccions per a donar respostes motrius adequades. Identificar la direcció i la distància per mitjà de sons, per donar una resposta motriu. |
T'
|
EXERCICI
|
ORG.
|
5'
|
- Seguir al company, mantenint la distància: Caminant. Corrent. A peu coix. En quadrupèdia. Saltant. De forma lliure |
Parelles |
30'
|
- Un porta els ulls tapats amb un drap i ha de seguir al company que l'està cridant repetidament pel seu nom. - Un està d'esquenes a l'altre i aquest pica de mans per sobre del seu cap o a l'altura dels genolls. El que està d'esquenes ha de reconèixer si ho ha fet a dalt o a baix. - Un camina d'esquenes seguint les indicacions de la parella per tal que no xoqui. - Joc: Qui ha estat?: 1 està d'esquenes als altres 3. D'aquests 1 pica de mans i el que està d'esquenes ha de reconèixer qui ha estat. Si l'encerta, han de córrer fins un punt situat a uns 20 metres per salvar-se i el que estava d'esquenes ha d'atrapar-ne algun. Si ho aconsegueix, l'atrapat es posa d'esquenes a la següent partida. - Es col·loquen 4 objectes de diferent color distribuïts
per la pista. Cada grup ha de fer corrent el recorregut que li digui el
professor en el mateix ordre. |
Grups de 4 |
10'
|
- Joc: La gallineta cega | |
10'
|
Recollida de material i neteja personal | |
Material: 1 cinta per cada dos,per tapar els ulls |
- Reconèixer la distància en relació a un só. - Utilitzar els canvis de direcció per donar respostes motrius adequades. |
T'
|
EXERCICI
|
ORG.
|
10'
|
- 1 està d'esquenes als altres 3, que estan junts, però un estirat, un altre de genolls i l'altre de peu. D'aquests 1 pica de mans i el que està d'esquenes ha de reconèixer qui ha estat. Si l'encerta, han de córrer fins un punt situat a uns 20 metres per salvar-se i el que estava d'esquenes ha d'atrapar-ne algun. Si ho aconsegueix, l'atrapat es posa d'esquenes a la següent partida. | Grups de 4 |
30'
|
- Joc: El llop i les ovelles: Tots són llops i persegueixen a l'ovella ( el professor ). Quan el professor xiula, passa a ser llop i els alumnes ovelles que per salvar-se han d'anar a una zona prèviament delimitada. - El mateix però l'ovella és el nen o la nena que anomeni el professor. ( Quan estiguin a punt d'atrapa'l es diu el nom d'un altre ). - Relleus: Un porta una pilota rodant per terra amb la mà fins
a deixar-la dins d'un cercle situat a uns 20 metres i torna corrent a
donar el relleu al següent, el qual va a buscar la pilota i la porta
rodant. |
4 equips |
5'
|
- Limitar una zona de 15 x 15 metres dins la qual s'hi han de moure tots caminant sense xocar amb ningú. El professor anirà reduint aquesta zona de manera progressiva fins que pràcticament no es puguin moure. | Grup classe |
10'
|
Recollida de material i neteja personal | |
Material: 4 pilotes multiús. 4 cercles. |
2n Em desplaço
NOM |
Es desplaça amb un company, mantenint la distància, amb l'ajut d'una corda | Reconeix dins / fora | Reconeix davant / darrera | Reconeix dreta / esquerra | Canvia ràpidament de direcció a la senyal acústica | Identifica la direcció i la distància en que s'emet un só | |
1
|
|||||||
2
|
|||||||
3
|
|||||||
4
|
|||||||
5
|
|||||||
6
|