Programació realitzada per Jonathan Campos i Aguilar |
Escola Sant Estanislau de Kotska (SEK) |
Unitat de programació per cicle inicial Títol: Parlem amb el cos |
TEMPORITZACIÓ: 05 sessions |
OBJECTIUS |
FETS I CONCEP. |
PROCEDIMENTS |
ACTITUDS, VALORS, NORMES |
Mostrar-se desinhibit davant la realització dexercicis corporals. Realitzar simbòlicament accions i situacions quotidianes. Ser capaç de representar personatges, animals i objectes mitjançant els cos. Expressar emocions, sentiments i estats dànim a través del cos i/o de la cara. Descobrir les possibles interaccions que es produeixen en el món real i imaginari. |
Lexpressió corporal |
Utilització del cos com a vehicle dexpressió i comunicació. Descobriment dels recursos expressius del cos. Imitació de personatges de dibuixos animats, oficis, mitjans de transport ... |
Espontaneïtat i desinibició. Valoració del cos com a instrument que serveix per expressar-se i comunicar-se. Reconeixement de les pròpies possibilitats i limitacions expressives. |
SESSIÓ 01
SOM ANIMALS
El mestre diu un animal i els alumnes el representen. Per tal de motivar els alumnes, aquests poden proposar alguns altres animals. Un del més motivants és el mico perquè permet utilitzar les espatlleres (això els agrada als nens).
Gat Lleó Vaca
Gos Tigre etc ...
Papallona Granota
Mosca Caragol
Serp Tortuga
Tauró Cavall
Conillets Ocellets
Després farem una JUNGLA, una SELVA.
Sassigna als nens els següents animals:
Gos - perseguirà al gat
Gat - fugirà del gos i intentarà caçar al ratolí
Micos - A les espatlleres: es poden barallar amb els lleons
Ratolins - Fugen del gat
Lleons - El rei de la selva
Tigres - Es barallen amb els lleons
Mosques - Són molt pesades i senganxen a sobre dels animals. Se las pot menjar el gripau.
Serps - Són verinoses i piquen als animals
Papallones - Van volant tranquil·lament.
Gripaus - Intentaran caçar les mosques i papallones.
Elefant - Si veu a un ratolí sespantarà.
Després reunits en rotllana el mestre anirà preguntant a tots els animals què els hi ha passat a la JUNGLA.
SESSIÓ 02
IMITACIÓ DE SITUACIONS
"Un gos que té molta gana"
"Un lleó que està ferit"
"Un gat que està molt mandrós"
"Una serp que es mou sigilosa perquè vol caçar a un altre animal"
"Un gos que busca un arbre per fer pipí; té molta set; està molt trist ...
"Un gos que està molt content"
"Un ratolí que esta molt nerviós"
"Una mosca que lhan posat matamosques i està volant sense sentit fins que cau"
SOM ANIMALS
Grups de 6 (primer)
Grups de 1 (després): cadascú escull lanimal que més lagrada; no diu res a ningú i el fa).
Sassignen a aquests grups els animals. Els nens aniran fent onomatopeies daquests animals i shauran de reunir tots agrupats (els lleons amb els lleons, els ocellets amb els ocellets ...). Un cop reunits faran que mengen i sadormiran.
ACCIONS SOBRE MÀRFEGUES
Es col·loca la màrfega gran. Els nens representen accions:
Som lleons que correm i ens llancem sobre la màrfega a caçar la presa.
Som un ocellet que vola tranquil·lament i a larribar a la màrfega ens desplomem perquè un caçador ens ha fet un tret.
Som gripaus saltant per les màrfegues verdes; quan arribem a la groga, fem un gran salt al basalt.
Som un dofí que salta a laigua ..
SESSIÓ 03
Situacions de la vida quotidiana
Cuinar, rentar plats, planxar, fer els deures, mirar la TV ...
Obrir una porta. Tancar una finestra. Trucar per telèfon.
Hem suspès moltes assignatures. Com li donem als pares? Com reaccionen els pares?
Ens ha tocat la travessa (alegria)
Sens ha mort el gos (tristesa)
Ens acomiadem dun amic que no tornarem a veure (tristesa).
Ens hem trencat una cama.
Som músics, que toquem:
la flauta
el violí
lharmònica
el tambor
la bateria
el piano
l'acordió
la guitarra ...
Som mitjans de transport:
Moto
Cotxe
Ambulància
Taxi
Avió
Tren
Helicòpter
Nau espacial
Vaixell
Autobús ...
La gran ciutat
Aeroport: avions (nen=avió): porta dos nens agafats cadascun a una ala.
Bus (nen=autobús): porta nens agafats a la cintura; els cons de la pista representen les parades dautobusos.
Ambulància=nen. Per si algun avió sestavella
Taxi (per portar nens a laeroport. Màxim 2 persones)
La resta de nens són ciutadans. Per anar a laeroport sha d'agafar un taxi o bus. No val caminar directament.
SESSIÓ 04
CARES
Destar enfadat
Destar content
De preocupació
De sorpresa
De pensar/rumiar
Dangoixa/estar patint
De nen bo
Destar malalt
De nen bo
PERSONATGES FAMOSOS DIBUIXOS ANIMATS
Superman
Picapiedra
Els barrufets
Songocu
Snoopy
Pato Donald
Hércules
Tarzán
Asterix
Lucky Lucke
Doraimon
ESPORTISTES
Futbol
Bàsquet
Tennis
Golf
Karate
Sky
Natació
Gimnàstica Rítmica
CÓRRER I ESBRINAR
Es divideix la classe en dos equips: lleons i tigres i un moderador (el professor). Els equips es posaran en fila de forma vertical i uns al front dels altres. Un de cada equip anirà al mig on està el moderador i els hi dirà una paraula i aquests aniran cap els seus respectius equips a representar-la amb mímica (no vol parlar). Lequip que primer encerti la paraula sen duu un punt. Un cop endevinada la paraula surten un integrant més de cada equip i així successivament fins que hagin sortit tots.
SESSIÓ 05
OFICIS
Representen lofici del pare.
Representem lofici de la mare.
Cada nen pensa en silenci quin serà lofici que escollirà quan sigui gran. Després ho fan
Fem els següents oficis:
Pastisser
Mestre
Cuiner
Venedor de gelats
Bomber
Policia
Peixater
Carnisser
Taxista
Periodista que fa entrevistes
Infermer
Fem una ciutat:
Es delimita amb els cons un hospital.
Hospital: 2 metges; 1 ambulància; 1 de la neteja
1 venedor de gelats
1 venedor de peixos
1 venedor de carn
1 policia
1 lladre