U.D.: Aprenc ritme | Cicle: Inicial | Curs: 2n |
- Respondre amb moviments als estímuls visuals o auditius. |
T'
|
EXERCICI |
ORG.
|
|
10'
|
- Joc: Tornada a casa: Es formen 2 rotllanes, una dins de l'altra. Els de fora corren donant voltes a la de dins. Quan el professor xiula, aquests han de buscar la seva parella i passant per sota les seves cames, entrar dins del cercle interior. | Parelles | |
30'
|
- Un bota una pilota seguint el ritme que li marca el company picant de mans. ( Fer notar la importància de portar un ritme regular ). - Repetim, però marcant el ritme amb cops de peu al terra. El que té la pilota la bota seguint un ritme i la parella el segueix saltant amb els dos pues junts i seguint el ritme marcat. Un tira la pilota a l'aire i cada vegada que bota al terra, els dos han de fer un saltet, fins que deixi de botar: Amb els peus junts. Amb la cama dreta. Amb la cama esquerra. - Un fa una seqüència rítmica senzilla de 4 temps, picant amb les mans, i l'altre la repeteix. |
||
5'
|
- Joc: Les estàtues: Mentre el professor pica la pandereta, les parelles es desplacen passant-se una pilota. Quan deixa de tocar, s'aturen. | ||
10'
|
Recollida de material i neteja personal | ||
Material: 1 pilota de bàsquet o de multiús per a cada dos |
- Reconèixer la diferència de freqüència d'estímuls visuals o auditius per respondre amb moviments a les variacions. - Reconèixer la duració d'estímuls o d'accions observades per respondre amb moviments a les diferents variacions. |
T'
|
EXERCICI
|
ORG.
|
|
12'
|
- Joc: Gepa ( també anomenat sangre, stop, peus quiets, ...) | Grup classe | |
23'
|
- Tirar la pilota contra la paret i quan rebota s'ha de saltar després de fer el primer bot i abans no faci el segon. El mateix, però ara s'ha de saltar abans no faci el primer bot. El professor marcarà una seqüència rítmica de 4 temps amb negres, corxeres i silencis i els alumnes la repetiran botant la pilota contra el terra. A veure qui es capaç de fer-ho botant la pilota a la paret i sense que se li caigui a terra. |
||
- 1/2 classe fa un passadís amb cordes per parelles i les mouen per terra fent la serp. La resta han de saltar-les totes sense tocar-les.En la mateixa posició anterior, les mouen a l'altura del pit i les han de passar per sota.Igual, però una parella la mou per terra i la següent a l'altura del pit.Els que tenen la corda la fan rodar i els altres la salten ( Saltar a la corda ). | |||
10'
|
- Amb els ulls tancats, localitzar el professor que està tocant la pandereta. | ||
10'
|
Recollida de material i neteja personal | ||
Material: 5-6 cordes. 1 pilota per a cada un. Pandereta |
- Mantenir un ritme adequat en curses llargues. Respondre amb moviments adequats a les diferents velocitats escoltades |
T'
|
EXERCICI
|
ORG.
|
5'
|
- Carrera contínua | Grup classe |
35'
|
- Representar un conte seguint el ritme de les 4 primeres cançons de la cinta " Rítmica I " de l'institut Llongueres: - Se'ls explica que som una tribu de Víkings que anem amb els nostres vaixells a conquistar unes terres llunyanes . A la primera cançó, són els remers del vaixell. Estan situats tots en dues files i fan el moviment endavant i endarrera per remar. Quan acaba la primera, hem arribat a la costa propera del poble que volem conquistar i ens movem amb molt de compta per que no ens vegin els del poble. Caminem de puntetes a poc a poc. A la tercera arribem al poble corrent i lluitem per conquistar-lo. El ritme és més ràpid i per tant estem corrent tota l'estona. Finalment hem conquistat el poble i fem una festa per celebrar-ho. Ens posem tots en rotllana i donem tota la volta, un cap a la dreta i els del costat cap a l'esquerra, agafant-nos dels colzes quan ens creuem, formant una trena de tota la rotllana. |
|
5'
|
- Ball lliure | |
10'
|
Recollida de material i neteja personal | |
Material: Cassette. Cinta rítmica I |
- Utilitzar variacions de velocitat per respondre motriument. Reconèixer el grau de intensitat dels estímuls auditius per ajustar els moviments. Identificar ritmes i respondre amb moviments adequats. |
T'
|
EXERCICI
|
ORG.
|
5'
|
- Carrera contínua | Grup classe |
30'
|
- Desplaçar-se al ritme marcat pel professor amb una pandereta: Caminant. Amb els peus junts. A peu coix. - Repetir l'exercici anterior, però per parelles i agafats de la mà.Desplaçar-se variant la forma segons la música sigui forta o fluixa: Fort: caminar endavant; fluix: endarrera. Fort: a peu coix; fluix: en quadrupèdia. Fort: ànec; fluix: granota. Fort: Cranc; fluix: cuc .... Escoltar una cançó ( el noi de la mare ) i acompanyar-la marcant el ritme a cops de mans. |
|
10'
|
- Joc: El telèfon rítmic: Asseguts en rotllana, un fa una seqüència rítmica senzilla de 4 temps i els altres la repeteixen d'un en un. El que s'equivoqui paga penyora i ha de fer el que li mani el que ha començat la seqüència. | Grups de 4-5 |
10'
|
Recollida de material i neteja personal | |
Material: Pandereta. Cassette. |
- Identificar ritmes i respondre amb moviments adequats. Utilitzar seqüències musicals senzilles per realitzar moviments. |
T'
|
EXERCICI
|
ORG.
|
5'
|
- Escoltar un tema musical senzill ( Veo, veo, de Teresa Rabal ), i muntar una petita coreografia amb l'ajut del professor. | Grup classe |
25'
|
- Ballar el tema musical escoltat anteriorment, segons la coreografia muntada. - Escoltar una cançó i fer una coreografia lliurament |
Grups de 4-5 |
15'
|
- Ballar la cançó preparada anteriorment | |
10'
|
Recollida de material i neteja personal | |
Material: Cassette. Cinta musical " Veo, veo", i altres temes. |
2n Aprenc ritme
NOM |
Bota la pilota seguint un ritme | Es desplaça segons el ritme de les cançons de la sessió 3 | Es posa música pop i balla amb inhibició | |
1
|
||||
2
|
||||
3
|
||||
4
|
||||
5
|
||||
6
|