U.D.: El meu cos s'expressa | Cicle: Superior | Curs: 6è |
- Entendre el cos com un mitjà d'expressió i comunicació. - Saber comunicar amb els altres sense utilitzar la paraula. |
T'
|
EXERCICI |
ORG.
|
15'
|
- Xerrada sobre la necessitat d'expressar-se i que no s'utilitza només la paraula per comunicar. - Si no poguéssim parlar?... Ens hauríem de comunicar d'alguna altra manera?... Com ho feríem?. |
Grup classe |
20'
|
- Estirats al terra, han de notar cada part del cos que està tocant el terra: Cap, esquena, espatlla, ... - A partir d'estímuls imaginatius, expressar els nostres sentiments i/o sensacions, sense parlar, amb els músculs de la cara: Fred, calor, por, valentia, orgull, tristesa, alegria, angoixa, ... - Improvisar una situació on es troben uns amics i s'han de saludar i explicar coses. ( Recordem que no es pot parlar ): Es posen contents. |
|
10'
|
- Asseguts al terra, representar la tornada a casa en cotxe, un diumenge a la tarda. | |
10'
|
Recollida de material i neteja personal | |
Material:
|
- Interpretar el significat del moviment dels altres. - Saber interpretar diferents situacions per comunicar-nos amb els altres, sense utilitzar la veu. |
T'
|
EXERCICI
|
ORG.
|
10'
|
- Caminar descalços per sentir el contacte del terra als peus: Taló - punta. |
Grup classe |
30'
|
- Mim: Pujar una escala. - De forma lliure. - Adaptar els moviments a un espai on el sostre és cada vegada més baix. -Representar una situació inventada per cada un dels membres del
grup. Els altres grups han de descobrir el seu significat. |
Parelles
|
5'
|
- Joc: Pobre gatet. | |
10'
|
Recollida de material i neteja personal | |
Material:
|
- Expressar amb gestos, diferents situacions de la vida quotidiana. |
T'
|
EXERCICI
|
ORG.
|
5'
|
- Caminar lliurament per l'espai i quan es trobi amb un company:Saludar-se sense parlar. - Explicar-se alguna cosa amb gestos. |
Grup classe |
30'
|
- Agrupats de forma lliure, representar, amb el cos, situacions quotidianes de la vida ( Anar a comprar, anar al cole, ....). - Aeròbic: Ballar seguint el ritme marcat pel professor: Surt un alumne, davant la resta de la classe i fa uns passos. Els altres els han de repetir. |
|
10'
|
- Preparar-se una coreografia d'una cançó de moda per la pròxima sessió. | Grups de 6 |
10'
|
Recollida de material i neteja personal | |
Material: : Música d'aeròbic. |
- Ballar de forma desinhibida. - Participar de forma activa en la realització d'activitats expressives. |
T'
|
EXERCICI
|
ORG.
|
10'
|
- Preparació de la coreografia treballada cada grup. | Grups de 6 |
25'
|
- Cada grup sortirà a fer el seu ball. - Entre tots triaran la coreografia que els hagi agradat més i la repetiran tots els grups. |
|
10'
|
- Joc: El telèfon rítmic | |
10'
|
Recollida de material i neteja personal | |
Material:
|
- Interioritzar la imatge corporal per representar situacions motrius diferents. |
T'
|
EXERCICI
|
ORG.
|
10'
|
- Joc: El petit gran home. Tots estan estirats a terra. Quan el professor dóna el senyal, s'han de posar de peu en un temps determinat ( 30", 1 ', ...), amb les següents limitacions: No es poden quedar quiets en cap moment, sempre han de moure algun membre. |
Grup classe |
25'
|
- Lectura de l'obra "La reina de la neu". Adaptació feta per Josep Torras i Porti del conte de Hans Cristian Andersen. Del llibre "Juguem fent teatre" Ed. Pleniluni. Pàg. 101 a 106 i 137 a 156. | |
10'
|
- Repartiment dels papers de l'obra. | |
10'
|
Recollida de material i neteja personal | |
Material: "La reina de la neu". Adaptació feta per Josep Torras i Porti del conte de Hans Cristian Andersen. Del llibre "Juguem fent teatre" Ed. Pleniluni. Pàg. 101 a 106 i 137 a 156. |
- Representar un conte. |
T'
|
EXERCICI
|
ORG.
|
45' |
- Assaig de l'obra treballada. - Quan s'hagi après, es farà una representació en una festa escolar. |
|
10'
|
Recollida de material i neteja personal | |
Material: "La reina de la neu". Adaptació feta per Josep Torras i Porti del conte de Hans Cristian Andersen. Del llibre "Juguem fent teatre" Ed. Pleniluni. Pàg. 101 a 106 i 137 a 156. |
6è El meu cos s'expressa
NOM |
Es mostra expressiu amb el cos | Comunica eficaçment expressions i sentiments amb el cos. | Es mostra desinhibit en els balls. | Participa de forma activa en la realització d'activitats expressives. | |
1
|
|||||
2
|
|||||
3
|
|||||
4
|
|||||
5
|
|||||
6
|