U.D.: Reconec les distàncies | Cicle: Mig | Curs: 3r |
-Desplaçar-se
amb un company, mantenint la distància.
- Reconèixer les variacions de distancies per adequar els desplaçaments. |
T'
|
EXERCICI |
ORG.
|
10'
|
- Desplaçaments,
mantenint la distància amb el company que va davant:
Caminant. Corrent. En quadrupèdia. A peu coix. Lliurament. |
Parelles |
30'
|
- Joc: El rei i el bufó.
S'han de concentrar en la distància.
- Caminant de costat i mantenint sempre la mateixa distància, passar-se una pilota amb un bot al mig. - El mateix sense bot. - Repetir els dos exercicis anteriors, però ara un s'està sempre quiet, mentre que l'altre li dóna voltes mantenint la distància. Repetir el joc i els 2 primers exercicis anteriors, amb un grup major. |
Grups de 4 |
5'
|
-Asseguts a terra, passar-se
la pilota:
Rodant. Sense que toqui el terra. Amb un bot al mig. |
|
10'
|
Recollida de material i neteja personal | |
Material: 1 pilota per cada dos |
- Reconèixer les direccions espacials d'un company o d'un objecte per orientar-se respecte d'ell. Interioritzar les variacions de distàncies per a conservar-les en els desplaçaments. |
T'
|
EXERCICI
|
ORG.
|
10'
|
- Joc: L'encontre: Una parella d'amics que fa temps que no es veuen estan un a cada costat de pista i s'han de donar la mà. La resta d'alumnes ho miraran d'impedir posant-se davant seu, però sense toca´ls. |
Grup classe |
30'
|
- Circuit |
Parelles |
- Variar la forma de desplaçaments ( per la dreta, per l'esquerra, per sobre dels diferents elements ). - Caminar mantenint una corda sobre: Les espatlles. Els avantbraços. Portar-la agafada de les mans i mantenint-la tibant. Posar-se uns 15 cm dins dels pantalons i mantenir-la tibant sense que
es caigui. |
||
5'
|
- Amb la corda agafada, descobrir noves formes de desplaçar-se sense que s'agafi ( no val agafar-la forta ). |
|
10'
|
Recollida de material i neteja personal | |
Material: 1 corda per a cada dos. 2-3 bancs suecs. 1 con. |
- Reconèixer les direccions espacials d'un company o d'un objecte per orientar-se respecte d'ell. Interioritzar les dimensions i direccions de l'espai per adequar-hi els desplaçaments. |
T'
|
EXERCICI
|
ORG.
|
5'
|
- Joc: Perseguir l'ombra: Durant un temps, han de perseguir i trepitjar l'ombra del company. Canviar cada 30" aproximadament. | Parelles |
35'
|
- Joc: Qui ha estat?: 1 està d'esquenes als altres 3. D'aquests 1 pica de mans i el que està d'esquenes ha de reconèixer qui ha estat. Si l'encerta, han de córrer fins un punt situat a uns 20 metres per salvar-se i el que estava d'esquenes ha d'atrapar-ne algun. Si ho aconsegueix, l'atrapat es posa d'esquenes a la següent partida. - Joc: Guiar el cec: 1 es tapa els ulls i els altres l'han de guiar fins un punt determinat utilitzant només la veu. - Carreres de relleus: Es posen unes cordes al terra com si fossin els carrers d'una pista d'atletisme. Corren de dos en dos en fila. El de darrera agafa a l'altre pel maluc i han de passar pel costat de la corda que indiqui el professor abans de començar la cursa (es pot fer passar un per cada costat). |
Grups de 4
4 equips |
5'
|
- Joc: El rei i el bufó. Amb els mateixos grups dels relleus | |
10'
|
Recollida de material i neteja personal | |
Material: 4 cordes |
- Organitzar les relacions espacials en referència a si mateix, en un sol pla, per respondre motriument. - Desplaçar-se amb un company, mantenint la distància. |
T'
|
EXERCICI
|
ORG.
|
|
10'
|
- Joc: L'estrella fugaç: Tots estan asseguts en rotllana. El que fa d'estrella fugaç corre al voltant de la rotllana. Quan s'asseu entre mig de dos companys, aquests han de donar una volta corrent a la rotllana i tornar a asseure's al seu lloc. El que perdi passa a ser estrella fugaç. | Grup classe | |
30'
|
- Joc: Sobrepassar: Dels tres, n'hi ha un que ha de passar la pista corrent de costat a costat. Els altres dos es posen a davant per mirar d'impedir-ho sense agafa'l.Desplaçar-se passant-se un pilota i mantenint la distància amb els companys: Que no toqui el terra. Amb un bot al mig. Amb dos bots al mig. Joc: La mosca: Dos es passen la pilota i el tercer ( la mosca ) ha de tocar-la. Si la toca, la mosca es canvia per l'últim que l'hagi tocada. |
Trios | |
5'
|
- En estàtic, passar-se la pilota sense que caigui a terra. A veure qui ho pot fer des de més lluny. | ||
10'
|
Recollida de material i neteja personal | ||
Material: 1 pilota per a cada 3 |
- Interioritzar les distàncies percebudes en el pla horitzontal per elaborar una resposta motriu. |
T'
|
EXERCICI
|
ORG.
|
|
5'
|
- Es col·loquen uns quants cercles (10-15) de 2 colors diferents. Han de passar els d'1 color per la dreta i els de l'altre per l'esquerra. | Grup classe | |
30'
|
- Es col·loquen més elements per la pista ( cercles, pilotes, calaixos de plint, saquets, ...) i han de fer el recorregut que els indiqui el professor. ( variar també la forma de desplaçament ). Joc: El rei i el bufó. Un grup recull els elements que li indiqui el professor i el següent els tornarà a col·locar en el mateix lloc on estaven. |
Grups de 4 | |
10'
|
- Joc: 1,2,3, pica paret. | Grup classe | |
10'
|
Recollida de material i neteja personal | ||
Material: Cons, cercles, saquets, pilotes, ..., per col·locar per la pista |
3r Reconec les distàncies
NOM |
Es desplaça mantenint la distància amb el company de davant | Es col·loca a la distància adient dels objectes en els jocs | Es desplaça seguint un recorregut prèviament fixat | |
1
|
||||
2
|
||||
3
|
||||
4
|
||||
5
|
||||
6
|