U.D.: Tinc ritme al cos | Cicle: Mig | Curs: 3r |
- Mantenir un ritme constant a les curses llargues. - Elaborar respostes motrius que requereixen la prèvia diferenciació de velocitats. |
T'
|
EXERCICI |
ORG.
|
5'
|
- Carrera contínua. | Grup classe |
35'
|
- Sobre una successió de 8 cercles, passa'ls: Caminant. |
|
5'
|
- Joc: Les estàtues. | |
10'
|
Recollida de material i neteja personal | |
Material: 16 cercles ( per fer 2 files ). |
- Elaborar respostes motrius que requereixen la prèvia diferenciació de velocitats. - Reconèixer la diferència entre duracions buides i plenes. |
T'
|
EXERCICI
|
ORG.
|
8'
|
- Desplaçar-se al ritme que marqui el professor amb una pandereta. | Grup classe |
32'
|
- Llançar la pilota a l'aire i recollir-la abans no toqui el terra, seguint el ritme marcat pel professor amb una pandereta. - Botar la pilota, seguint el ritme marcat pel professor amb una pandereta: Amb la mà dreta. - Tirar la pilota contra la paret i recollir-la abans no toqui el terra, seguint el ritme marcat pel professor amb una pandereta. - El professor fa una seqüència rítmica senzilla, de 4 temps, amb la pandereta i els alumnes la repeteixen fent botar la pilota. ( Després de fer-ne unes quantes s'introdueixen també els silencis ) |
|
5'
|
- Joc: Les estàtues: Traslladar-se botant la pilota al ritme que marqui el professor amb la pandereta i aturar-se quan aquest deixi de tocar. | |
10'
|
Recollida de material i neteja personal | |
Material: 1 pandereta. 1 pilota multiús ( o de bàsquet ) per a cada un. |
- Reconèixer la diferència entre duracions buides i plenes. |
T'
|
EXERCICI
|
ORG.
|
10'
|
- Seguint un ordre determinat prèviament, aguantar un globus a l'aire donant-li cops amb la mà. - El mateix, però el professor eliminarà un nombre, i per tant quan li toqui a aquest no el podrà donar. |
Grups de 4 - 6 |
30'
|
- Sobre una successió de 8 cercles, passa'ls: Posant els peus a dins dels imparells i a fora dels parells. - Repetir els 3 anteriors, seguint el ritme (un_ós_gran i_gros_barra_bis barra_bós ). - A peu coix, saltant dins de tots els cercles excepte dels que digui el professor. |
2 grups |
5'
|
- Asseguts en fila i agafats a la panxa del de davant, desplaçar-se seguint el ritme que marca el professor amb una pandereta. | Grups de 4 - 6 |
10'
|
Recollida de material i neteja personal | |
Material: 1 globus per cada 4. 16 cercles ( per fer 2 files ). 1 pandereta. |
- Identificar les diferents velocitats per elaborar una resposta motriu. |
T'
|
EXERCICI
|
ORG.
|
5'
|
- Córrer al ritme que marqui el professor amb una pandereta ( Fer freqüents canvis de ritme ). | Grup classe |
30'
|
- Un fa una seqüència rítmica senzilla de 4 temps, picant de mans, i l'altre la reprodueix amb saltets. - Perseguir al company, que canvia freqüentment de velocitat, tot mantenint la distància que el separa. - Escoltar les 4 primeres cançons de la cinta Rítmica I de l'Institut Llongueres i desplaçar-se seguint el ritme marcat. |
Parelles
Grup classe |
10'
|
- Joc: Les cadires ( o cercles ). | |
10'
|
Recollida de material i neteja personal | |
Material: 1 pandereta. Cassette Rítmica I. 1 cadira ( o cercle ) per a cada un. |
- Identificar ritmes i respondre amb moviments. - Utilitzar seqüències musicals senzilles per efectuar moviments. |
T'
|
EXERCICI
|
ORG.
|
10'
|
- Escoltar un tema musical senzill i el professor proposa la coreografia. ( Ex: Hooky, luky de la cinta Snoopy disco ) | Grup classe |
25'
|
- Ballar el tema escoltat anteriorment.Primer el professor porta la coreografia.Després de 3 ó 4 vegades, porta la coreografia un alumne que li surti bé. | |
10'
|
- Escoltar una cançó, preparar una coreografia i ballar-la | Grups de 4 -5 |
10'
|
Recollida de material i neteja personal | |
Material: Cassette i cinta " Snoopy disco " |
3r Tinc ritme al cos
NOM |
Corre durant 5' a un ritme constant | Bota la pilota al ritme marcat pel professor | Adapta la velocitat de desplaçament al ritme marcat | Balla amb inhibició | |
1
|
|||||
2
|
|||||
3
|
|||||
4
|
|||||
5
|
|||||
6
|