ORIENTACIÓ ACADÈMICA I ORIENTACIÓ VOCACIONAL

A trets generals, hauriem de diferenciar entre orientació escolar i orientació professional.
La primera seria el procés mitjançant el qual hom suggereix i aconsella les possibles solucions als problemes que travessen un alumne o un centre escolar.
La segona seria el procés pel qual una persona o institució aconsella una altra persona sobre l'elecció de la seva professió.

ORIENTACIÓ ESCOLAR

L'objectiu serà facilitar a l'alumne un aprenentatge millor, que es doni en les millors condicions possibles i que s'adeqüi al màxim als seus interessos i capacitats.

Amb relació als alumnes:

- Procurar unes condiciones el més favorables possibles per a l'aprenentatge.
- Fomentar actituds positives vers l'estudi.
- Assessorar i orientar els processos d'aprenentatge: tècniques d'estudi, d'expressió, de reflexió, de comprensió...
- Sistematitzar les dades personals i acadèmiques.
- Fer el seguiment de les adaptacions curriculars individuals.
- Establir canals de comunicació i de relació entre els diversos grups, entre el grup i el professorat, i entre el grup i l'entorn social.

Amb relació a les famílies:

- Potenciar l'interès dels pares en el procés educatiu dels fills.
- Informar-los dels continguts i plantejaments acadèmics de l'etapa que estan realitzant els seus fills.
- Informar-los peròdica i puntualment sobre la dinàmica d'aprenentatge dels seus fills: nivells de rendiment escolar, dificultats, organització de l'estudi i del temps lliure.

Amb relació al professorat:

- Fomentar l'intercanvi d'informació sobre el procés d'aprenentatge dels alumnes del grup.


ORIENTACIÓ PROFESSIONAL

L'objectiu serà ajudar a fer una elecció equilibrada del curriculum per als estudis posteriors i donar pautes per conéixer millor l'entorn laboral, tenint sempre en compte els interessos, valors i aptituds dels alumnes. Per tal que sigui efectiva ha de contenir 1) els interessos i preferències entre determinades àrees i branques professionals i acadèmiques; 2) els perfils professionals d'acord amb les aptituds personals i 3) els vincles i relacions existents entre els estudis i opcions acadèmiques escollides i els interessos professionals.

Pel que fa als alumnes:

- Ajudar a desenvolupar els coneixements de les capacitats i interessos personals de l'alumne en funció de la futura elecció acadèmica o professional.
- Informar sobre el ventall de professions: activitats, funcions, estudis perspectives laborals, possibilitats de promoció, etc.
- In formar sobre les fonts d'informació respecte a l'estat de les professions a l'abast i de la perspectiva laboral futura segons l'entorn socioecon`mic actual.
- Afavorir i desenvolupar estratègies efectives per a la presa de decisions.

Pel que fa a les famílies:

- Sensibilitzar les famílies sobre la importància de la presa personal de decisions acadèmiques o professionals.
- Informar sobre l'ampli vental d'opcions professionals i acadèmiques.

Pel que fa al professorat:

- Coordinar les accions que s'hagin de realitzar des de les àrees educatives per tal de proporcionar una adequada informació i assessorament professional.

Inici/ Return