Tranvía


Diseny, fabricació y entrega de 12 unitats en 1993-1994 i 4 durant 1999. Unitat elèctrica per a vía métrica, formada per tres caixes articulades que descansen sobre dos bogies motores en els seus extrems y un portant en la caixa central. Vheícle unidireccional amb una cabina de conducció y quatre portes d'accès situades a la dreta.De pis baix, facilitant l'entrada i la sortida de viatgers desde la borera.


Els tranvías son trens lleugers de superfície que circulan en àreas urbanas, en els pròpis carrers, sense separació del que queda de vía ni senda o sector reservat. En alguns casos la vía ferrea del tranvía pot estar recoberta d'herba, fican-se més en el paisatge urbá.Els primers tranvías eren transportat per terra per cavalls o mules(tradició animal) que podían arrastrar més pes garcies a la característica básica que va posivilitar el desembolupament del transport per ferrocarril : el baix coeficient de fregament entre rails y roda. Actualment i desde fa molt temps són de tracció elèctrica.

 

CREMALLERA

Es un tren especiaitzat per pujar adalt de les muntanyes. Per a dins es tot ple de butaques i seients. La cabina del conductor es la mateixa que el vagó. Va tot unit.

S'anomena així perque la via es com una cremallera oberta que quan pasa el tren es veu tancada.

 

Es denomina ferrocarril de cremallera a tot tipus particular de farrocarrils que basa el eu funcionament en l'ntrellaçat mecánic amb la via per mitjá d'un tercer rail o cremallera. La disposició mencionada permateix que sigui utilitzat en zones de grans pendents, en les quals el funcionament per adherencia entre carrils y rodes no sería possible.

 

AVE

En un ave hi ha:

Cafetería, venda d'articles a bord, telèfons, quatre canals de música, pasatemps per a nens, video, facilitats para minusvàlids, lavavo per bebés, restauració, accès a les sales clubAve, prensa diaria i revistes de paisatges, aparcament i servei de bar al seient.

 

Electrotrenes serie 444-500
Tren automotor de tracción eléctrica, para servicio de pasajeros a larga distancia, compuesto por un coche motor (M) con furgón, un coche remolque (R) y un coche remolque con cabina (Rc).
De elevado confort, con suspensión neumática, aire acondicionado, megafonía, vídeo y cafetería.
La composición mínima es M-Rc y la máxima, en tracción múltiple, de 12 coches con unidades o de 2 ó 3 coches.

Electrotrén serie 444

Mínima formada por un coche motor y remolque con cabina: M-Rc.
Normal formada por un coche motor, un remolque intermedio y un remolque con cabina: M-Ri-Rc.
Composiciones posibles:
Mínima autónoma: M-Rc.
Máxima formada por 12 coches, con unidades: M-Ri-Rc y/o M-Rc.


TALGO 350

Locomotora eléctrica fabricada por Talgo en colabración con Adtranz compuesta por dos cabezas motrices y de un máximo de 12 coches de pasajeros. En su estreno en la línea del Ave Madrid - Sevilla en el año 2000 alcanzó una velocidad máxima de 340 km/h, velocidad que fue superada en marzo de 2001 con 359 km/h Cajas: Ligeras, estancas y resistentes a los cambios de presión en los túneles y en los cruzamientos. Muy bajo peso por plaza.
Unión entre coches: Articulada, con sistemas antivuelco y antiacaballamiento.
Centro de gravedad: A baja altura, mejorando la estabilidad de marcha.
Rodaduras: De un solo eje, con ruedas independientes y suspensión primaria, situadas entre los coches.
Ejes de Rodadura: Permanentemente guiados sobre la vía, manteniéndose las ruedas paralelas al carril tanto en recta como en curva.

 

Hay instaladas10 filas de asientos, con una aceptable separación de 930 mm., o 9 filas con 1030 mm. de paso. En esta nueva serie se ofrecen coches normales de butacas en clase Preferente y Turista, Cafetería, y un nuevo modelo de coche con dimensiones e instalaciones preparadas para viajeros en sillas de ruedas.