|
Partim de la base que quan s'entra en el tema hi cal una implicació emocional, crear un sentiment d'adhesió. El conte intenta això, tant si en parlem amb grups de pares com si ho fem amb grups de mestres. |
Això flexibilitza els "rols" i les relacions.
|
Quan ens trobem davant pares de nens ben dotats i amb èxit acadèmic cal vigilar molt perquè no se sentin cridats cap a una posició més radical d'escola selectiva. Per prevenir aquestes situacions, cal parlar també dels nens superdotats - com a part d'aquesta diversitat, tal com intenta el conte - i de la resposta educativa a donar-hi; per exemple, l'avançament de curs o les moltes possibilitats que tenen d'aprendre molt més sòlidament els continguts o del molt que poden assolir a través del treball cooperatiu, ... Tanmateix alguns mestres segueixen pensant que l'escola ha de preparar nomésper a la universitat; així diuen que els millors alumnes queden marginats i que es perd qualitat amb el model comprensiu. A partir del conte es pot encetar amb claustres i grups de mestres un diàleg enriquidor en aquest sentit i que porti a qüestionar en els nivells obligatoris de l'educació l'escola selectiva que potser alguns enyoren. |
![]() |
|
![]() |