El treball en aquest subàmbit es farà amb la modalitat de propostes múltiples, és a dir, s’ofereix a l’alarmant la realització de diferents propostes, que anomenem “tallers”. L’alumne, a través d’un pla de treball ha d’organitzar-se per tal de realitzar i a la vegada aconseguir els objectius que es proposen per a cada taller.
Hi ha tallers de dificultat progressiva (en aquesta seqüència X-Y-Z-A-B-C-D-E) i tallers d’exercitació.
Alguns tallers són en llengua castellana, altres en llengua catalana, i pocs on es troben activitats en català i castellà.
TALLERS:
NOM
LLENGUA
OBJECTIUS COMPETENCIALS
ACCENTS
CAT
Expressar-se per escrit amb correcció ortogràfica.
Conèixer les normes d’accentuació.BIBLIOTECA
CAT/CAST
Conèixer la utilitat de la lectura pel que fa a la recerca d’informació.
Valorar la importància de l’ús de les biblioteques.
Gaudir de la lectura d’un text.- Fitxes
BITÀCOLA
CAT/CAST
Tenir coneixement de les tècniques bàsiques de redacció (conèixer les normes ortogràfiques, narratives, de discurs...)
Expressar-se per escrit amb correcció i coherència.
Valorar la presentació i l’ordre en la comunicació escrita.- Fitxes
CLIC-Ñ
CAST
Expressar-se per escrit amb correcció ortogràfica.
Reconèixer les frases fetes i els refranys d’ús freqüent.COMPRENDRE
CAT
Saber objectivar un missatge.
Conèixer la utilitat de la lectura pel que fa a la recerca d’informació.
Comprendre discursos escritsCOMPRENSIÓ LECTORA
CAT/CAST
Saber objectivar un missatge.
Conèixer la utilitat de la lectura pel que fa a la recerca d’informació.
Comprendre discursos escritsDIARI DE LA CLASSE
CAT/CAST
Tenir coneixement de les tècniques bàsiques de redacció (conèixer les normes ortogràfiques, narratives, de discurs...)
Expressar-se per escrit amb correcció i coherència.
Valorar la presentació i l’ordre en la comunicació escrita.DICTADOS
CAST
Expressar-se per escrit amb correcció ortogràfica.
DICTATS
CAT
Expressar-se per escrit amb correcció ortogràfica.
ESCOLTAR
CAT/CAS
Comprendre el vocabulari bàsic dels discursos orals simples.
Respectar les formes d’expressió d’altres persones i valorar la pluralitat lingüística.
Tenir capacitat per escoltar, concentrar-se i comprendre.FILMS
CAT/CAST
Respectar les formes d’expressió d’altres persones i valorar la pluralitat lingüística.
Tenir capacitat per escoltar, concentrar-se i comprendre.
Tenir capacitat d’anàlisi.- Fitxes
FUNCIONAL
CASTELLÀ
Conèixer la utilitat de la lectura pel que fa a la recerca d’informació.
Comprendre discursos escrits
Conèixer la utilitat de la lectura pel que fa a la recerca d’informació.HISTÒRIES
CAT
Gaudir de la lectura d’un text
Conèixer la utilitat de la lectura pel que fa a la recerca d’informació.
Comprendre discursos escrits- Fitxes
JOCS
CAT/CAST
Adquirir els hàbits d’atenció, concentració i feina ben feta.
- Fitxes
LECTURA EN VEU ALTA
CAT
Llegir en veu alta amb entonació, pronuncia i velocitat adequades.
ORAL
CAT
Expressar ordenadament i amb fluïdesa les pròpies idees i les dels altres.
Saber objectivar un missatge.
Fer ús del llenguatge no verbal coma mitjà per a fixar i desenvolupar el propi pensament.ORTO-CLIC
CAT
Reconèixer les frases fetes i els refranys d’ús freqüent.
Expressar-se per escrit amb correcció ortogràfica.PORTAFOLI
CAT/CAST
Valorar la presentació i l’ordre en la comunicació escrita.
Conèixer el disseny de les pàgines “web” per a la consulta.
Saber interpretar el tipus d’informació: recuperar dades, emmagatzemar dades o imatges compactes, comprendre les dades.
© jtort12@xtec.cat (2013)