- Programació sobre organització del recurs
- Programació curricular
- Memòria del curs 12-13
- Projecte singular
- Programació de sortides didàctiques
- Presentació per a l'alumnat
L’AOA presenta les següents característiques:
- És un entorn d’aprenentatge especialitzat, no és un grup-classe.
- L’alumnat que hi participa comparteix activitats, temps i espais, amb un grup classe de referència.
- El seu motiu de ser és l’aprendre, per donar resposta a les necessitats de l’alumnat i per a adquirir les competències bàsiques necessàries per al futur ciutadà i treballador.
- El treball es basa en l’autonomia personal, el treball cooperatiu i la resposta pràctica als problemes que es generen. Reduir el nombre de professors de manera que un mateix professor, interdisciplinàriament, imparteixi continguts de més d’una àrea.
- Cada participant s’ha de fer responsable del seu creixement personal i acadèmic, amb l’acompanyament de l’equip docent, i en particular del seu tutor.
ORIENTACIONS METODOLÒGIQUES
- Cal incidir especialment en hàbits i valors com l’assistència regular a classe, la puntualitat, la correcció en el tracte amb els altres, la responsabilitat, l’ordre, la constància i la iniciativa.
- Combinarem el treball individual per atendre necessitats individualitzades amb treball en equip per potenciar hàbits de socialització.
- Diversificarem al màxim les estratègies d’aprenentatge i les activitats que es plantejaran.
- Personalitzarem la proposta educativa per ajustar-la a cada participant, seguint el seu progrés, acompanyant en el seu treball i valorant el seu progrés.
- En cal trencar les dinàmiques grupals negatives que es generen per aquest agrupament i les expectatives que es tenen.
- Utilitzarem les Tecnologies d’Accés al Coneixement (TAC) com a eina ordinària de treball en les diferents àrees.
És per tots aquests motius que ens proposem els següents objectius per als alumnes participants a l’AOA: Fer sentir el centre com un espai propi i acollidor en el qual tenen un lloc, poden fer aportacions i demostrar les pròpies habilitats de maneres diverses.
- Desenvolupar habilitats per a la inserció escolar, social i laboral.
- Desenvolupar les competències bàsiques que els permetin obtenir el graduat en educació secundària obligatòria en dos anys.
- Establir relacions personals positives, amb l’objectiu d’incrementar: el nivell d’autoestima, la motivació pels aprenentatges i les expectatives de futur de l’alumnat.
MODALITATS DE PERTINENÇA:
|
DESCRIPCIÓ |
NIVELL |
AOA-2P |
Pla Individualitzat per a l’Àmbit pràctic de l’AOA |
2n ESO |
AOA-2T |
Pla Individualitzat per a tots els àmbits de l’AOA | 2n ESO |
AOA-3S |
Programa de Diversificació Curricular - Modalitat Projecte singular | 3r ESO |
AOA-3T |
Programa de Diversificació Curricular - Modalitat Aula Oberta | 3r ESO |
AOA-3U |
Programa de Diversificació Curricular - Modalitat Unitat d’Escolarització Externa | 3r ESO |
AOA-4S |
Programa de Diversificació Curricular - Modalitat Projecte singular | 4t ESO |
AOA-4T |
Programa de Diversificació Curricular - Modalitat Aula oberta | 4t ESO |
AOA-4U |
Programa de Diversificació Curricular - Modalitat Unitat d’Escolarització Externa | 4t ESO |