|
Per què cal que mengem aquests nutrients?
Anem a comparar!!! |
|
|
Hem estudiat la nutrició de les plantes i dels animals. Fixeu-vos que hem vist semblances i diferències. Fer una comparació entre la nutrició de les plantes i la dels animals ens ajudarà a identificar aquestes semblances i diferències. Per això us proposo que ompliu la taula que segueix.
|
BLOC 4 |
|
|
Per fer aquesta activitat us cal aquest document 19 |
Nutrició al conjunt de processos mitjançant els quals els éssers vius incorporen substàncies del medi per poder créixer i reciclar els materials que formen el seu cos, i obtenir l'energia necessària per dur a terme les seves activitats. Els materials no útils surten al medi. |
Fixeu-vos en la definició de nutrició i en les imatges que segueixen. Podeu observar les entrades de matèria i energia. Escriviu en les caselles corresponents el que entra en cada cas. |
|
 |
Entrades de matèria |
Entrades d'Energia |
|
|
|
Entrades de matèria |
Entrades d'Energia |
|
|
|
|
Comparem la nutrició de la patatera (plantes) amb la nostra (animals). Omple la taula: |
|
Patatera |
Nosaltres |
Tipus de nutrients dels aliments (nutrients orgànics/inorgànics) |
|
|
Lloc de captació de l'aliment(estomes/zona pilífera/ boca/aparell respiratori) |
|
|
Procés d'obtenció dels nutrients orgànics (digestió dels aliments/fotosíntesi) |
|
|
Procés de síntesi de substàncies orgàniques complexes. (Combinació de: nutrients orgànics i inorgànics/ energia) |
|
|
Tipus de substàncies orgàniques (sucres/ greixos/ proteïnes) |
|
|
Com obtenen l'energia (llum/respiració cel·lular) |
|
|
Substàncies no útils que surten al medi (oxigen/ diòxid de carboni/femta/urea/suor/aigua) |
|
|
Són organismes (autòtrofs/heteròtrofs) |
|
|
|
|
|
|