principal

5 de gener

ARRIBADA DELS REIS
DE L'ORIENT

Cada any, la tarda del dia 5 de gener, tot el poble d'Olvan commemora l'arribada de SS MM els Reis de l'Orient.
A les 8 dels vespre, carrosses, reis, patges, antorxers, veïns i forasters...inicien el recorregut tradicional  de la cavalcada pels carrers i places del poble.
Finalitza la cavalcada amb l'adoració del Nen Jesús i el repartiment dels regals a tota la mainada a l'Ateneu.
Tots els assistents són invitats a coca i xocolata.
20 de gener

SANT SEBASTIÀ
festa de l'arròs

benedicció de l'arròs  Festa d'hivern a Olvan.
Des de temps immemorials la diada de Sant Sebastià té pels olvanesos un significat molt especial. Diu la tradició que va ser Sant Sebastià qui va lliurar de la pesta al poble d'Olvan i que en agraïment els veïns van fer un vot a perpetuïtat de que cada any donarien l'àpat principal als pobres, rodamóns i captaires que s'estiguessin al poble el dia 20 de gener, festivitat de Sant Sebastià.
Aquesta tradició s'ha mantingut any rera any i es continua celebrant en plena harmonia veïnal i amb la participació de tots els "captaires" de les rodalies.
febrer

CARNAVAL

alumnes del CEIP d'Olvan   Els alumnes del CEIP d'Olvan es disfressen i fan participar a tot el poble d'aquesta festa tan senyalada amb un passa carrers i diverses actuacions.
La festa finalitza amb coca i xocolata per a tothom.
1 de maig
DIADA DE
SANTA MARIA DE VALLDAURA
interior casa colònies L'1 de de maig  es celebra la festa de Santa Maria de Valldaura. Molta gent es reuneix en torn a aquesta ermita romànica del segle X, restaurada recentment, per participar en els actes religiosos i gaudir del marc natural incomparable on està ubicada aquesta ermita.

VALLDAURA

23 de juny

REVETLLA
DE
SANT JOAN

nit del foc La nit del 23 de juny, nit de Sant Joan, nit màgica per excel·lència, es celebra al poble d'Olvan amb tota solemnitat i alegria.
Actes i tradicions s'entrellacen de tal manera, que fan d'aquesta nit de Sant Joan única i irrepetible.
Portada de la torxa amb el foc del Canigó, lectura del pregó, encesa del foc per la persona més gran del poble, coca i xocolata, bruixes, beguda de plantes medicinals.... són els components d'aquesta nit.
9 de juliol

FESTA MAJOR
CAL ROSAL

Cal Rosal   Com totes les festes majors, el programa d'actes serà interminable: competicions esportives, balls, concursos, exposicions, ballets, havaneres, actes religiosos...
I seran 5 dies, com a mínim, de disbauxa i alegria.
6 d'agost

FESTA MAJOR
D' OLVAN

tobogan  També 5 dies completaran el repertori de la festa major d'Olvan: 4, 5, 6, 7 i 8 d'agost.
Actes per a totes les edats i per a tots els gustos. El programa  estarà a rebosar: concursos, competicions, andròmines, balls, sardanes, concerts... i sobre tot, tranquil·litat i alegria.
11 de setembre

DIADA NACIONAL
DE CATALUNYA

ofrena floral L'ofrena floral a Rafael Casanova és l'acte central de la diada, juntament amb el cant de l'himne nacional de Catalunya.
Partits polítics i  homes i dones que senten Catalunya es reuneixen en torn al monument de R. Casanova per rendir-li homenatge.
Octubre

FESTA
DEL BOLET

mercat del bolet  El mercat del bolet és el motor econòmic i turístic de Cal Rosal. Boletaires, comerciants i simpatitzants, organitzen la festa del Bolet a mig octubre.
S'inicia la festa amb un esmorzar popular, exposició de bolets i finalitza amb coca i barreja per a tothom.
                                                                                                                                                        principal