Índex

1. Sitios amb Dreamweaver

Un lloc web (sitio) està format per un cert nombre de fitxers de diferents tipus d'informació. Normalment tenim fitxers dels tres tipus d'informació, textual, gràfica i sonora.

En un principi aquests fitxers estan en una carpeta d'un disc dur d'un ordinador. També hem de dir que aquesta carpeta pot estar ordenada per diferents criteris.

Això vol dir que podem tenir subcarpetes dins de la carpeta arrel per contenir fitxers agrupats pel criteri triat. Un criteri pot ser tenir subcarpetes d'imatges, sons i text per classificar el lloc, si aquest lloc no és massa complicat.

Si el lloc és una escola pot ser que el criteri correspongui a les diferents branques possibles, com la d'informació als pares/alumnes, un altre de informació administrativa i altre amb la història del centre.

Cada lloc web pot tenir el seu propi criteri d'agrupació de fitxers segons el subjecte que tracti aquest lloc. Però ben segur que hem d'agafar un criteri ja que el nombre de fitxers creix de una manera important a mesura que anem construint el lloc.

Així, el Dreamweaver disposa d'una eina per mantenir un lloc web. Veiem a la imatge següent el "sitio" d'aquests apunts en el moment de començar-los a fer:

1. Veiem que la carpeta arrel es diu ApuntsDreamweaver del disc C: i dins de Mis documentos.
  2. El criteri ha estat fer subcarpetes de fitxers d'estils, de text html (pàgines web o documents web) i d'imatge. Aquestes capetes són: Estils, FitxersHTML, Imatges, Pagines Auxiliars, Templates i zips.
  3. Ens fixem com a dada curiosa que el fitxer index.html, que és el fitxer d'arrancada d'aquest lloc està en la dins la carpeta arrel de l'arbre.

NOTA IMPORTANT:

Podem crear i esborrar carpetes en aquesta finestra del Dreamweaver. També podem crear fitxer de text html buits i canviar el nom de tots el fitxers.

Més endavant veurem que quan canviem el nom d'un fitxer el Dreamweaver s'encarrega d'actualitzar els enllaços que tenen altres fitxers vers aquest que renomen.

Exercici de creació d'un lloc web

1. Crea una carpeta dins de "Mis documentos" que tingui un nom adient pel teu lloc web. El nom no pot tenir espais en blanc ni signes de puntuació o accents.
  2. Ves al Dreamweaver i en el conjunt de menús de Archivos/Sitio tria l'opció Nuevo sitio.
  3. Apareix una carpeta amb dues subcarpetes. Tria la carpeta de Avanzadas. Fixa't que has de donar un nom al sitio pel administrador de sitios del Dreamweaver. També has d'indicar la carpeta arrel que acabes de crear i tenir activat el quadre de la Caché.
  4. Quan aparegui l'administrador del teu lloc crea les carpetes adients. Si encara no tens res pensat crea les carpetes de l'exemple dels apunts.