Teoria: Criteris per a una bona retòrica |
|
1. Expressió corporal:
És molt necessària una bona recerca i pre- paració del que es vol exposar. També cal pensar en una estructu- ració amb molt de sentit. L'exposició no ha de ser molt llarga i, al final, ha de quedar clar el més important i de- cisiu 4.Efecte acústic: 5.Tècniques d'expressió: 6.Solució de problemes: 7.Poder escoltar : |
![]()
. Recerca bibliogràfica feta per l´equip de treball alemany Wolf Schneider, Deutsch fürs Leben, RoRoRo, 1994, 11. Auflage Langer, Schulz von Thun, Tausch, Sich verständlich ausdrücken, E. Reinhardt, 1999, 6. Auflage Christian-Rainer Weisbach, Professionelle Gesprächsführung, dtv, 2001, 5. Auflage Karsten Bredemeier, Schwarze Rhetorik. Macht und Magie der Sprache,Orell Füssli Verlag, Zürich 2002 (ISBN 3-280-05019-7) Samy Molcho, Körpersprache. Goldmann Verlag TB, München 1998 (ISBN 3-442-12667-3) Jochen Grell, Techniken des Lehrerverhaltens. Beltz TB, Weinheim 2001 (ISBN 3-407-22101-0) . Recerca bibliogràfica feta per l´equip de treball català: Barnes , Douglas . De la comunicación al currículo . 2a ed. Madrid: Visor, cop. 1994 (ISBN 847774-099-2) Castañer Balcells, Marta. Pedagogia del gest i missatge no verbal: reflexions per optimitzar el discurs docent. Lleida: Pagès , 1996 (ISBN 847935-328-7) Cerdán Martínez , Laura. La Comunicación no verbal en el discurso del profesor : estilos didácticos: Tesi doctoral, Universitat de Barcelona. Departamento de Didáctica de la Lengua y la Literatura, 1996 . Dirigida por el Dr. Miquel Llovera i Canaves Cuadrado Gordillo, Isabel. Implicaciones didácticas de la comunicación no-verbal en el aula. Badagoz: Servicio de Publicaciones de la Universidad de Extremadura, DL 1992 (ISBN: 847723-122-2) El enfoque comunicativo de la enseñanza de la lengua ; Carlos Lomas, Andrés Osoro (compiladores). Barcelona (etc.): Paidós, 1993 . Papeles de pedagogía; 14. Hernández Álvarez, Juan Luis. Diseño y validación de un instrumento para el análisis de comunicación docente en torno a las tareas de enseñanza en la educación física. A: Tándem didáctica de la educación Física.- Barcelona: Graó, 2000- Núm 9 (octubre- novembre, 2002), p.91-107 Mercer , Neil. La construcción guiada del conocimiento: el habla de profesores y alumnos. Barcelona : Paidós, 1997. Temas de educación ; (ISBN: 84-493-0322-2) Naval Durán , Concepción. Enseñanza y comunicación. 2a ed.Pamplona: Eunsa, DL 1996 (ISBN: 84-313-1334-X) Prieto Castillo, Daniel. La comunicación en la educación. Buenos Aires : Ciccus, 1999 (ISBN: 987-97498-0-4) Redondo García, Emilio. Educación y comunicación. Barcelona : Ariel 1999 (ISBN: 84-344-2628-5)
|
|
Torneu a la pàgina anterior: |