Tema 3.2.: Desenvolupament
del concepte de formació en la Retòrica Pràctica
- A partir de la base del que s'ha treballat
fins ara s'ha redactat i lligat el contingut dels cursos de formació que es
faran el curs vinent als diferents països. Mitjançant els analisis dels videos
el-laborats s'han mostrat els àmbits en els quals l'educacio és especialment
rellevant. Contrastant la bibilografia utilitzada amb les nostres pròpies aportacions s'han estructurat unes pautes a seguir per a una bona i
efectiva educació a l'aula.
- El curs de formació s'estructurarà des de tres
àmbits diferents:
- El primer i el més important és el coneixement
i la bona utilització del llenguatge corporal en l'ensenyament, el qual inclou
: la mímica, la gesticulació i la veu, etc, .... La part teòrica del que
s'ensenya té un paper m´és secundari, en canvi els exercicis pràctics estan en
un primer pla.
- El segon tracta de la claretat i la
comprensió del que es transmet. Pel que fa aquest punt els professors han
d'aprendre a expressar-se clarament. Novament els exercicis pràctics es troben
en un primer pla en detriment de la teoria.
- El tercer i mes curt tracta de que el
professor faci una bona exposició a la classe. L'exposició és una de les
moltes maneres possibles de dur a terme una classe. En l'exposició hi ha
moltes habilitats retòriques especialment importants.
- En el curs de formació jugarà un paper molt
im- portant una serie d'exercicis que es realitza- ran mitjançant gravacions en
video.
|
![](thema31.jpg)
Membres
de l'equip del Projecte al Lyceum de Zory
![](bola.gif)
![](rodes.gif)
|