Retorica pràctica per a professors i alumnes

Projecte Comenius 2002/2003

 

Tema 3.2.: Desenvolupament  del concepte de formació en la Retòrica    Pràctica

 

  • A partir de la base del que s'ha treballat fins ara s'ha redactat i lligat el contingut dels cursos de formació que es faran el curs vinent als diferents països. Mitjançant els analisis dels videos el-laborats s'han mostrat els àmbits en els quals l'educacio és especialment rellevant. Contrastant  la bibilografia utilitzada amb les nostres pròpies aportacions s'han estructurat unes pautes a seguir per a una bona i efectiva educació a l'aula.
  • El curs de formació s'estructurarà des de tres àmbits diferents:
  • El primer i el més important és el coneixement i la bona utilització del llenguatge corporal en l'ensenyament, el qual inclou : la mímica, la gesticulació i la veu, etc, .... La part teòrica del que s'ensenya té un paper m´és secundari, en canvi els exercicis pràctics estan en un primer pla.
  • El segon tracta  de la claretat i la comprensió del que es transmet. Pel que fa aquest punt els professors han d'aprendre a expressar-se clarament. Novament els exercicis pràctics es troben en un primer pla en detriment de la teoria.
  • El tercer i mes curt tracta de que el professor faci una bona exposició a la classe. L'exposició és una de les moltes maneres possibles de dur a terme una classe. En l'exposició hi ha moltes habilitats retòriques especialment importants.
  • En el curs de formació jugarà un paper molt im- portant una serie d'exercicis que es realitza- ran mitjançant gravacions en video.

                                          

                     

              

                                                      

 

 

    

    Membres de l'equip del Projecte al Lyceum de Zory

 

                              

 

 

                           

 

                        

 

 

 

           

     

                        TORNEU A LA PÀGINA ANTERIOR