GUIA DIDÀCTICA

 

INTRODUCCIÓ

La Webquest: Personatges de Fantasia està pensada per a l'alumnat de Primària.

Està dividida en tres blocs o nivells, un per a cada cicle de l'Educació Primària.

En el cas de Cicle Inicial els adreça a una Cacera del Tresor sobre fades i bruixes. Els nens i les nenes han de ser capaços de fer servir el Word per a completar l'exercici.

Als nens i a les nenes de Cicle Mitjà fan la presentació diferent del seu treball encara que el que es demana és el mateix, els de 3r ho presenten en word i els de 4t en PowerPoint.

Els alumnes de Cicle Superior fan el treball sobre un personatge i també el presenten en format PowerPoint, però també han d'aprofundir una mica en el gènere de la literatura fantàstica.

PROCÉS

S'intenta que els alumnes s'inicien en alguns casos en la recerca per internet. S'ha intentat d'aquesta manera intregar l'hàbit de la recerca d'informació per internet. Tots aquests aspectes es treballen amb aquesta webquest però no s'ha de fer com un fet aïllat, si no tot el contrari... integrant internet en el currículum.

Temporització de les sessions:

Cada fase del procés es pot desenvolupar en diferents sessions, tot dependrà del ritme de l'alumnat.

SESSIÓ 1: Planteig del treball i organització.

SESSIÓ 2 i/o 3: Recerca de la informació demanada i buidatge.

SESSIÓ 4 i/o 5: Desenvolupament del producte final.

Però com ja s'ha dit abans, la temporització plantejada és flexible i es pot adaptar a les circumstàncies i necessitats de cada grup.

Els recursos d'internet estan especificats en l'apartat del procés dels alumnes.

AVALUACIÓ

L'avaluació ha de recollir tres punts de vista:

Formal: correspon únicament a la presentació final del treball realitzat, correcció en els títols, igualar el tipus de lletra, imatges ben col.locades, portada amb les dades d'identificació ...

D'ús de les eines de navegació: saber escriure l'adreça de la pàgina inicial, entrar als enllaços, sortir dels mateixos, anar endavant, enrera, aturar la descàrrega de la pàgina, seleccionar el text o la imatge a copiar ...

Des del punt de vista dels continguts curriculars: explicació del treball i la informació a la resta dels companys, assoliment de conceptes, idees,... També dels hàbits: treball en equip, apropament a les realitats que s'han conegut, interés per participar en l'activitat ...

La d'observació i d'avaluació del professorat està en l'apartat de l'alumnat. Per què? Perquè és important que l'alumnat sàpiga què i com se l'avaluarà. Per aquest motiu l'alumne veu la rúbrica d'avaluació a més a més de la seva activitat d'autoavaluació.

CONCLUSIÓ

Treballar a partir de webquest resulta engrescador i apassionanat, no només per l'alumnat, que va descobrint com fer la recerca per internet i utilitzant les eines que utilitzen les TIC per realitzar produccions, si no també pel professorat... d'alguna manera els docents aprenem alhora que l'alumnat.

CRÈDITS

Recursos utilitzats pel desenvolupament d'aquesta webquest:

Ensenyar i aprendre amb internet

De mestr@ a mestre/a. Recursos a l'aula

Bernie Dodge creadora del recurs didàctic anomenat WEBQUEST, i d'on podem baixar una plantilla per a realitzar webquest.

Comunitat catalana de webquest

Viquipèdia