A part d'això els llibres de fantasia es divideixen en les següents tres parts: La partida | L'aventura | El retorn La primera etapa del mite comença a casa en un entorn familiar i conegut. Potser per això una bona part de les aventures fantàstiques i jocs de rol comencen en un bar o taverna. El següent pas és fer l'entrega a l'aventurer del material màgic i d'ajut sobrenatural que pot necessitar. A la major part d'estructures mitològiques podem trobar alguna figura mística que és qui li proporciona. Cadascun dels personatges busca el bé màxim, encara que aquest sigui diferent segons cadascú i moltes vegades això és un motiu de conflicte entre ells. És en aquesta part on l'heroi moltes vegades apren a fer anar els recursos en forma d'ajut sobrenatural que se li han donat. El retorn Si l'heroi ha completat satisfactòriament el seu camí pot trobar a faltar l'afany d'aventures, ja que les ha eliminat i la seva vida s'ha tornat avorrida. Si ho ha aconseguit massa ràpid perquè ha fet servir la violència o per sort, les forces (el be i el mal) queden desequilibrades i per això reaccionen durament contra l'heroi castigant-lo. I per últim, si l'heroi salva a la gent del món de tot allò que els és familiar pot trobar-se sense el reconeixement d'aquesta gent al seu esforç ja que han estat salvats d'allò que no era necessari segons la gent. També hi ha el tema dels Deus, normalment a tots els llibres fantàstics hi ha una gran varietat de Deus, cadascun dedicat a la raça.
|