Clic de la Gravadora
Margarita Fortuny i Balcells mfortun4@xtec.net

PAQUET D'ACTIVITATS PER A TREURE PARTIT DE LA GRAVADORA DE L'ORDINADOR.
DESTINAT A MESTRES D'EDUCACIÓ ESPECIAL I LOGOPEDES.
Com el Clic de les Fotos, el Clic del Centre d'interès o el Clic dels Trencaclosques, permet personalitzar les activitats.

- Activitats lliures: 1, 3 o 5 models enregistrats al moment per a ser enregistrats i comparats per l'alumne (15'').

- Activitats preparades: 5 models individuals enregistrats prèviament amb suport gràfic per a ser enregistrats i comparats per l'alumne (15''). A la darrera activitat es presenten alhora.

Aquest CLIC DE LA GRAVADORA permet personalitzar activitats d'enregistrament i reproducció de fonemes, sil·labes, paraules, frases i petites historietes fent unes petites modificacions que estan a l'abast de tothom. No cal crear les activitats, únicament personalitzar alguns arxius.
Les gravadores convencionals ens fan perdre molt de temps en la cerca del moment concret, aquesta activitat ens permet repetir
-lo instantàniament tants cops com ho necessitem.

Cal disposar del Clic versió 3.0
de F. Busquets.

S'han previst dos diferents tipus de paquet que cal escollir segons les vostres necessitats.

LLIURES

ENREGISTRADES

1, 3 o 5 enregistraments
No cal modificar-les

5 enregistraments diferents
Cal modificar arxius d'imatge i so

DESCRIPCIÓ DE L'ACTIVITAT

- Enregistrament del model (màxim 15'').
- Audició del model.
Enregistrament de l'alumne/a (màxim 15'').
- Comparació.

QUÈ CAL FER?
PROCEDIMENTS

Canvieu els arxius .GIF:

Obriu l'arxiu text1.gif amb un editor d'imatges (p.e. PaintShopPro) i canvieu el contingut posant-hi el text i/o la imatge adequada: paraules a repetir, imatges a anomenar, escenes a descriure,... No modifiqueu la mida. Deseu l'arxiu amb el mateix nom. Procediu d'igual manera amb la resta d'arxius gif.

;-) Per tal de desar un arxiu .gif amb la mínima pèrdua de color, feu servir el PaintShopPro amb les opcions "89 entrellaçat".

Canvieu els arxius .WAV:

Editeu els arxius sonors. Cliqueu l'arxiu so01.wav amb el botó secundari del ratolí i escolliu gravar. Premeu el botó vermell i enregistreu el vostre model. Comproveu que ha quedat bé i deseu-lo amb el mateix nom. Procediu d'igual manera amb la resta d'arxius wav. (S'ha triat una propietat de qualitat alta a fi de no distorsionar la veu).

Enhorabona, ja heu acabat! Només cal clicar
mfgravar.pcc
i podreu treballar-hi sense entrebancs.

Activitats lliures:
Al costat del dibuix d'una persona parlant hi trobareu un petit rectangle. En fer-hi clic podreu enregistrar el vostre model.
Activitats lliures i enregistrades:
En fer clic a la persona que parla s'escoltarà el model.
En fer clic al micròfon s'enregistrarà la veu de l'alumne/a.
En fer clic a la criatura que escolta es sentirà l'enregistrament de l'alumne/a.

Accés directe: Aconsellem que creeu un accés directe del *.PCC i el situeu a l’escriptori o al grup del Clic. Podeu associar-hi la icona gravaico.ico que hi ha a la carpeta.