Clic dels Trencaclosques
Margarita Fortuny i Balcells mfortun4@xtec.net

Tot i que ja s'hi pot jugar directament amb les imatges que conté, modificades de les predissenyades del word, està pensat com a

PAQUET D'ACTIVITATS PER A TREURE PARTIT DE LA MAVICA DE L'ESCOLA.
DESTINAT A MESTRES D'EDUCACIÓ ESPECIAL, INFANTIL I PRIMÀRIA.
Com el Clic de la Gravadora, el Clic de les Fotos o el Clic del Centre d'interès, cal personalitzar les activitats.

- Activitats de trencaclosques, ja preparades, per a 20 imatges diferents (Proporció 3x4 de la Mavica).
- Dos nivells de dificultat per a cadascun dels tipus de trencaclosques: Doble, Intercanvi o Forat.
- Paquets a personalitzar.

Aquest CLIC DELS TRENCACLOSQUES permet personalitzar les activitats per a la nostra escola amb unes petites modificacions que estan a l'abast de tothom. No cal crear les activitats, únicament personalitzar alguns arxius.

Cal disposar del Clic versió 3.0 de F. Busquets.

QUÈ CAL FER?

PROCEDIMENTS

1- Primer cal que creeu una carpeta amb un nom adient, per exemple "Clicpuzz". Ubiqueu-la preferentment a C:\CLIC\ACT\Clicpuzz.

2- Ara cal que descarregueu el paquet desant-lo dins la carpeta creada.

3- Un cop fet això, descomprimiu el *.zip dins la carpeta que heu creat. Se us extraurà la carpeta que conté els arxius. Canvieu-li el nom d'aquesta nova carpeta per un de més adient, per exemple "Puzzle01".

4- Visualitzeu el contingut de la carpeta amb l'Explorador del Windows. Els arxius que no cal modificar hi són compactats en el *.PCC. Executeu mfpuzl20.pcc i feu una ullada a les activitats programades.

5- Trieu 20 fotos de les que heu fet amb la vostra càmera digital. Cal que tinguin una disposició horitzontal, altrament es veuran distorsionades. (Sempre podeu editar-ne una de vertical retallant-la i donant-li una proporció igual a la prevista: 3 d'alçada x 4 d'amplada.) Deseu-les en una carpeta (p.e."Fotos") dins de "Puzzle01". Canvieu el nom de la primera foto per Img01.jpg. Seguiu amb la resta fins arribar a Img20.jpg.

6- Convertiu els arxius .JPG a .GIF: El Clic no suporta el format .jpg

Obriu el programa PaintShopPro i aneu a Archivo / Conversión de lotes.
Cerqueu la carpeta on heu posat les fotos: veureu tots els arxius que hi teniu.
Determineu la "Configuración de Salida / Tipo:" amb el format .GIF amb les "Opciones" Versión 89a, Entrelazados (mínima pèrdua de color).
Determineu la "Carpeta de Salida". Cerqueu la mateixa on teniu les fotos.
Finalment trieu "Seleccionar todos". De manera automàtica us farà la conversió.

L'arxiu portada.gif és per a personalitzar el vostre paquet: creeu una imatge de les mateixes dimensions.

7- Canvieu els arxius .GIF:

Substituïu els arxius Img**.gif del paquet pels que s'han creat a la carpeta

Enhorabona, ja heu acabat! Només cal clicar
mfpuzl20.pcc
i podreu treballar-hi sense entrebancs.

Opcions avançades

1. Accés directe: Tant en un cas com en l’altre us aconsellem que creeu un accés directe del *.PCC i el situeu a l’escriptori o al grup del Clic. Podeu associar-hi la icona puzzle.ico que hi ha a la carpeta.
  2. Més paquets: Si us calen més paquets heu de repetir el procés des del principi, començant per crear una nova carpeta (p.e. Puzzle02)
  3. Control de les activitats: Com sabeu el programa CLIC permet portar un control de les activitats realitzades per cada nen o nena individualment, de manera que es pugui avaluar el seu treball.