INTRODUCCIÓ A LES FUNCIONS |
ANÀLISI |
3. L'ESTALVI
La següent escena representa la variació que experimenten els estalvis d'un alumne de 1r d'ESO durant un període de 9 dies. Inicialment té 15 €, el primer dia gasta 5 € per comprar un regal, el segon dia gasta 1 € per comprar un gelat, el tercer dia la seva àvia li dóna 8 € perquè es compri un regal pel seu sant i l'endemà gasta 5 € per comprar-se un llibre. El cinquè dia es gasta 2 per comprar un bolígraf i el sisè dia la seva mare li dóna 1 €. El vuitè dia li donen 5 € i l'endemà es gasta 3 € per comprar-se un còmic. |
|
3.1.- Observa els punts vermells de l'escena que representen aquesta situació. Copia el gràfic en el teu quadern. 3.2.- En quin intervals la funció és creixent? En quins intervals és decreixent? 3.3.- Quins són els valors màxim i mínim?
3.4.- Modifica la imatge per representar la variació que experimenten els estalvis d'un altre alumne de 1r d'ESO durant 9 dies. Inicialment té 15 €, el primer dia gasta 5 € per comprar un regal per la seva mare, el segon dia gasta 7 € per anar al cinema, el tercer dia la seva àvia li dóna 5 € i i l'endemà es gasta 4 € per comprar un còmic. El cinquè i sisè dies no gasta, el setè dia guanya 3 € per netejar el garatge de casa seva, l'endemà gasta 5 € per comprar-se una camiseta i el novè dia el seu pare li dóna 4 €. 3.5.- En quin intervals la funció és creixent? En quins intervals és decreixent? 3.6.- Quins són els valors màxim i mínim?
3.7.-Inventa't una situació sobre la variació que experimenten els estalvis d'un altre alumne de 1r d'ESO durant 9 dies, considerant les despeses i aportacions que rep. 3.8.- Indica en quins intervals la funció és creixent, en quins decreixent i els valors màxim i mínim. |
|
|
|
|
Autora: Aida Manteca Alonso Traducció i adaptació: Montserrat Gelis Bosch |
||
![]() ![]() |
||