PROPOSTES PER A LA NOSTRA CIUTAT

En aquest espai redactarem les propostes que  lliurarem al nostre alcalde.

foto tomada de vallès.net.org/pobles

A L'ATENCIÓ DE JOSEP PUJADES I MASPONS ALCALDE DE GRANOLLERS

Senyor Alcalde,

Som un grup d'alumnes de 4t d'ESO de l'institut IES Celestí Bellera que durant una setmana hem realitzat un Crèdit de Síntesi basat en la ciutat sostenible.

Un dels productes finals d'aquest crèdit és fer tot un seguit de propostes a l'Ajuntament de Granollers per tal de millorar la sostenibilitat mediambiental de la ciutat.

Algunes de les nostres propostes són les següents:

- Al barri de Can Bassa fan falta  locals de reunió per a la gent jove .

- Trobem a tota la ciutat voreres en mal estat i encara n'hi ha que no estan adaptades per als minusvàlids.

- S'haurien d'instal·lar més semàfors per a la gent amb deficiències visuals.

- Falta posar zones de pipi-can .

- Falten zones d'aparcament per millorar el trànsit a tot el centre de la ciutat.

- Cal augmentar la xarxa urbana de transport públic i potenciar-la (per exemple amb anuncis a TVG).

- Millorar el mobiliari urbà (bancs).

- Recollida selectiva de brossa a tots els barris.

- Canviar els fanals que provoquen contaminació lumínica per uns altres que no ho facin.

- El Pla Estratègic de l'IES Celestí Bellera està basat en la sostenibilitat mediambiental; el lema és Fem-ho possible. Fora bo que l'Ajuntament adoptés aquest lema per a tot el barri de Can Bassa i el convertís en  un model de remodelació urbana, tenint present sempre els criteris de sostenibilitat mediambiental.

Les plaques fotovoltaiques instal·lades a l'IES Celestí Bellera haurien de ser les primeres de tot un seguit d'instal.lacions similars (per exemple al CEIP Mestres Montaña, a l'Escola Bressol, al Centre Cívic...)

Us agraïm l'interès que ens heu manifestat.

Alumnes de 4t d'ESO de l'IES Celestí Bellera
Granollers, juny de 2001

Aquí haureu de tenir en compte l'activitat d'anglès