2. Activitats amb el llibre abans de començar a llegir.                                                tornar

2.1.Observació de la portada: què hi ha i qui hi ha? Què fan? Com va vestits? Què porten a les mans? Qui són els personatges que hi apareixen? Què fan els personatges que estan en un segon pla? En quina època situaries l’escena? D’on creus que poden haver tret aquesta pintura? Busca als crèdits del llibre les indicacions que et donin els editors d’aquesta portada.

 

2.2.Lectura de les guardes i de la darrera contraportada. Què en penses?

 

2.3. Observa els dos mapes que trobaràs al davant i al darrere del llibre. Fes una llista dels noms que apareixen a cadascun d’ells. Quin comentari podem extreure d’aquestes dues llistes? Fes una relació català-anglès d’aquest vocabulari i busca al diccionari els mots que no entenguis.

 

2.4. Relaciona el primer mapa amb el segon. Com estan l’un respecte de l’altre?

 

2.5. Quin element apareix a la rosa dels vents i als angles de cada mapa? Saps com s’anomenen aquests símbols heràldics? On has vist altres símbols heràldics? Com és l’escut de Sabadell?

 

2.6. Observa el glossari al final del llibre, veuràs que l’hauràs de consultar durant la lectura i segurament ampliar-lo.

 

2.7. Observa la relació dels personatges que et fa l’autor al començament del llibre. Per què et pot servir?

 

2.8. Per últim observa els noms dels capítols.

Com són els capítols?

 

 

  Pots organitzar-te la lectura com vulguis, si vols pots llegir el llibre d’una tirada o bé fer la lectura de mica en mica. Les indicacions i comentaris que es facin a classe t’orientaran en la lectura. Caldrà que vagis reunint tots els materials de la lectura en un dossier que després acabaràs de confeccionar i ordenar. Recorda que cal tenir una comprensió del vocabulari per avançar adequadament en la lectura.