El Document dEducació especial nš 8 de lany 1986 ja deia que "la nova visió descola que avui dia està reeixint porta inherents un seguit de trets, entre ells el de donar resposta a la diversitat de necessitats educatives, sempre que sia possible en el marc ordinari."
També va sortir el llibre del Cèsar Coll sobre "El marc curricular per a lensenyament obligatori" que alguns van fer anar com un missal. Lesperit de la reforma i del constructivisme es va posar sobre els nostres caps.
A partir daquí van sortir nous conceptes: NEE, treball a lAO, mestre de suport, atenció a la diversitat, currículum. També va sorgir el terme dACI, que convivia alhora amb el PDI. Hi havia molta confusió, com en totes les revolucions. .
Fins i tot vam anar a un curs que es deia "Elaboració de programes de desenvolupament individual. Adequacions i ajustaments individualitzats del currículum escolar. Quina contradicció, oi?
Sobria un debat sobre el tema de la reforma educativa. Saportaven suggeriments sobre el capítol 15 del Projecte de reforma. Es parlava dunificar criteris.
Convivien conceptes nous i vells, conflictes don neixen coses.