En aquests decrets es parlava del principi de comprensivitat en l'atenció dels alumnes i afavorir així l'atenció a la diversitat i als diferents ritmes d'aprenentatge. Diversitat que, entesa com un element positiu, demana un currículum que faciliti a tots els alumnes l'adquisició de capacitats generals al mateix temps que d'altres de més específiques
Atenció als alumnes amb necessitats educatives especials, amb prioritat dels que presenten disminucions greus i permanents i dificultats d'aprenentatge i mancances degudes a la situació sociocultural de les famílies.
a) Col laborar amb els mestres tutors o tutores en l'elaboració de materials específics i/o adaptats.
b) Intervenir dins l'aula ordinària
c) intervenir en situacions escolars de treball individual o de petit grup fora de l'aula
Sense perjudici del que es consideri més adient en cada cas, es tendirà a realitzar l'atenció educativa específica en les situacions escolars ordinàries.
Participació en l'elaboració d'adaptacions curriculars, conjuntament amb els mestres tutors o tutores i amb la col·laboració de l'EAP del sector.
Des dun punt de vista curricular, qualsevol alumne pot experimentar dificultats a lescola. És un aspecte normal de lescolaritat. Un alumne que progressi lentament pot sentir-se globalment satisfet en el seu treball.
Sha de reconèixer la individualitat de cada alumne i considerar-la com una qualitat positiva que pot enriquir a la resta de la classe.
Les dificultats en els alumnes han de suggerir maneres de millorar la pràctica docent, ja que Les dificultats daprenentatge poden ser conseqüència de les decisions preses pels professors en quant a la forma en que organitzen laula. Per tant també poden ser evitades per ells.
El primer objectiu és millorar les condicions generals daprenentatge a partir de lavaluació les dificultats experimentades pels alumnes a la classe.
I el segon, el més important és la col·laboració i cooperació entre els professionals dun centre fan que es pugui compartir experiències. Això permet treballar i millorar la pràctica en un ambient de confiança i recolçament.
De veure les dificultats de lindividu i treballar sobre elles a lAEE i fer-nos responsables daquells alumnes com si fossin "de laula"
Veure les NEE envers el currículum i col·laborar conjuntament amb el mestre tutor, adaptant el currículum a
veure que el treball col·lectiu pot ajudar a lindividu. I que qualsevol pot tenir dificultats. Com millor organitzem la classe, com fem una cultura de col·laboració entre els mestres, millor es pot acollir les NEE dels alumnes.