Header image  
UNA ESTRATÈGIA PER A L'APRENENTATGE  
   
 
3.2.3 > ASANA: COL·LOQUEM-NOS CORRECTAMENT!
 
consciencia   3.2.3.8 > DESCOBRIM L'ORIGEN: EL POL CEL

 

Posició inicial:
Dempeus o asseguts/udes amb els ulls tancats.

Desenvolupament:

  1. Poseu els palmells de les mans junts per sobre del cap. Observeu la vostra respiració a l’interior dels vostres narius, observeu l’extensió de la vostra respiració en tota la caixa cranial.
  2. Ara prendrem consciència del punt anomenat  “la coroneta” situat al centre del crani:  amb els ulls tancats preneu consciència de la llum tamisada que es filtra a través de les vostres parpelles. Visualitzeu aquest  punt del vostre crani d’on brolla com una font la vostra consciència.  Quedeu-vos en aquest punt, respireu tot sentint-lo.
  3. Ara, a partir d’aquest punt, començareu un viatge dins de la vostra caixa cranial, seguint el sentit de les agulles del rellotge. Primer resseguireu l’espai frontal, darrere les parpelles, després anireu cap a la templa dreta, la galta dreta, l’orella dreta, cap al darrere del cap, continuareu per l’orella esquerra, la galta esquerra, la templa esquerra, la part esquerra de l’espai frontal i l’espai frontal tot sencer. I ara, en totes direccions a partir del centre, sentiu l’extensió de la volta cranial .
  4. Baixeu els braços tot expirant, obriu els ulls.

 

Vincle amb la tradició:  Ioga egipci

Efectes:

  • Relliga al propi eix.
  • Afavoreix  la interiorització i la concentració, per tant de l’aprenentatge.
  • Tonifica les cames, els músculs de l’esquena, del pit i dels braços.
  • Tranquil·litza els/les alumnes nerviosos/es  i estimula els apàtics.
  • Desenvolupa la percepció de créixer físicament i psíquicament.
  • Desenvolupa la imaginació i la retenció de coneixements.

Moment favorable:

  • Per començar la jornada.
  • Després del temps d’esbarjo o d’altres activitats que hagin afavorit la dispersió.
  • Abans de qualsevol activitat intel·lectual i/o expressiva.