La Carta de la Terra de la Unesco és una declaració que aposta per una societat global sostenible basada en el respecte a la natura, els drets humans universals, la justícia econòmica i la cultura de la pau.
46 docents de diferents centres educatius de Catalunya portem 8 anys treballant-la a les aules de manera transversal mitjançant el Projecte Implica't+, amb l'objectiu d'aconseguir entre tots un món més just, sostenible i pacífic.
Aquest curs 2019-2020, amb motiu del seu 20è aniversari i del seu nou lema “Transformant la consciència en acció”, ens proposem realitzar noves propostes educatives que esdevinguin accions positives. És el cas d'aquesta cacera que us anima a millorar la sostenibilitat del vostre centre educatiu.
Us impliqueu?
Consisteix en realitzar un treball per parelles que plantegi una proposta innovadora per millorar la sostenibilitat del vostre centre educatiu. Aquest treball consta de dues activitats que haureu de lliurar:
Abans de començar, entre tot el grup classe, farem les rúbriques de coavaluació del productes finals: el treball de writer i el pòster. Els passos a seguir seran els següents:
En aquest apartat trobareu dos exemples de rúbriques de coavaluació que us poden servir com a model.
CRITERIS | EXPERT (AE) | AVANÇAT (AN) | APRENENT (AS) | NOVELL (NA) | ASSOLIMENT
(AE/AN/AS/NA) |
---|---|---|---|---|---|
Plantilla | El seu disseny és molt acurat i original. Hi ha una bona combinació de colors. | El seu disseny és satisfactori tot i que pot millorar-se. La combinació de colors no és la més idònia. | El seu disseny és molt senzill i els colors utilitzats no combinen entre sí. | Només han utilitzat una plantilla de mostra. | |
Proposta | La proposta és innovadora, viable, aporta molts beneficis i el seu cost es assequible. | La proposta és innovadora, viable, aporta força beneficis però el seu cost és elevat. | La proposta és innovadora, viable però aporta pocs beneficis i el seu cost és massa elevat. | La proposta no és gaire innovadora i és molt difícil d'implementar. | |
Contingut | Complet. S’han superat tots els apartats amb bons resultats. | Complet. S’han superat la majoria d'apartats amb bons resultats. | Complet. Hi ha apartats pendents de millorar. | Incomplet. Hi manquen apartats i d'altres s'han de millorar. | |
Redacció i ortografia | Document redactat correctament, sense faltes d'ortografia i emprant la terminologia pròpia del tema tractat . | Document redactat força correctament, però amb lleus incorreccions terminològiques i amb alguna falta d'ortografia. | Document redactat de manera poc adequada. Hi apareixen puntualment faltes d'ortografia significatives i hi ha un ús incorrecte de la terminologia pròpia del tema tractat.. | Document redactat de forma incorrecta i amb força faltes d'ortografia. No utilitza la terminologia pròpia del tema tractat. | |
Requisits | S’han superat amb èxit tots els requisits demanats. Es nota el domini de la matèria. | S’han superat amb èxit la majoria de requisits demanats. S’ha aconseguit un bon nivell. | S'han superat amb èxit la meitat dels requisits. Es recomana dedicar-hi més temps. | Hi falten més de la meitat dels requisits demanats. Cal continuar treballant per millorar l’aprenentatge. |
CRITERIS | EXPERT (AE) | AVANÇAT (AN) | APRENENT (AS) | NOVELL (NA) | ASSOLIMENT
(AE/AN/AS/NA) |
---|---|---|---|---|---|
Elements | El pòster recull els elements més rellevants, fet que potència la comunicació visual. | El pòster recull la majoria d’elements i obté una bona comunicació visual. | Falta incloure elements importants al pòster, fet que dificulta la seva comunicació visual. | Falta incloure molts elements al pòster, fet que impedeix la seva comunicació visual. | |
Imatges | Totes són originals i molts adients amb la proposta. | La majoria són originals i la resta lliures. Totes elles han estan molt ben seleccionades. | Totes són lliures i han estat ben seleccionades. | Totes són lliures però la selecció no encaixa amb el tema proposat. | |
Organització i distribució dels continguts | La maquetació del pòster és óptima respecte al contingut. | La maquetació del pòster és correcta respecte al contingut. | La maquetació del pòster és correcta però el contingut no s'hi ajusta. | L'organització dels continguts és incorrecta i no reflecteix el treball realitzat. | |
Colors | Excel·lent tria de colors, amb una combinació molt adient. Ajuda a transmetre el missatge | Bon resultat de la combinació i contrast de colors. El pòster és força visual. | La combinació i el contrast de colors pot millorar-se. | Els colors elegits dificulten la lectura. | |
Eslògan | És clar, entenedor i molt original | És força clar i entenedor | Cal fer algunes modificacions importants, de fons i forma | No s'entén gens. Poc concret i sense relació amb el projecte |