EL CD-ROM GALI

La Guia per a l'Autoaprenentatge de la Llengua Interactiu, Galí, és un material d'exercitació elaborat conjuntament pels departaments d'Ensenyament i de Cultura de la Generalitat de Catalunya.

Galí consta de més de 1300 activitats Clic destinades a treballar continguts de nivell llindar de llengua catalana. Aquest producte multimèdia està pensat per atendre les necessitats pedagògiques dels joves i els adolescents que necessitin treballar nivells elementals de català oral i escrit. Pot ser útil a l'alumnat d'incorporació tardana, a l'alumnat amb problemes d'aprenentatge o altres necessitats educatives especials.

Continguts

El contingut està estructurat en sis blocs temàtics, organitzats en dos nivells: d'iniciació marcat de color taronja, i d'aprofundiment, marcat de color verd.

Cada bloc està dividit en diversos subgrups temàtics (equivalents a sessions) que van desenvolupant cada tema a situacions diverses.

El primer bloc temàtic (Com s'escriu? Com es pronuncia?) introdueix els alumnes en l'alfabet i la numeració, tant gràficament com fonètica. Està especialment plantejat per a iniciar l'alumnat en la lectura i escriptura bàsiques de l'idioma.

Els quatre següents, molt relacionats amb la vida quotidiana, preveuen l'aprenentatge de la llengua de la majoria de les situacions de comunicació quotidiana dels adolescents.

El darrer grup (Morfosintaxi) s'ha destinat a consolidar aspectes de la llengua escrita mitjançant el repàs de nocions gramaticals bàsiques. Són activitats autocorrectives que l'alumne pot desenvolupar sense consultes gramaticals, aprenent intuïtivament per inducció.

Les activitats

Galí combina les diferents activitats del programa Clic: exploració, identificació, ordenació de paràgrafs,associació, sopes de lletres, completar text, trencaclosques, escoltar i repetir...

Les activitats han estat dissenyades des de d'una perspectiva funcional i comunicativa on els diferents exercicis queden contextualitzats a través de les il·lustracions que aporten informació significativa.Les activitats han estat dissenyades des de d'una perspectiva funcional i comunicativa on els diferents exercicis queden contextualitzats a través de les il·lustracions que aporten informació significativa.

Es treballen les quatre habilitats bàsiques, comprensió oral i escrita, expressió oral i escrita, organitzades de forma cíclica dins de cada tema i combinada dins de cada activitat. Per exemple, en les activitats de fonètica i pronúncia, l'alumne pot estar pronunciant una paraula al mateix temps que observa en pantalla la seva forma ortogràfica (ajut de lectura) i grafisme, cosa que li permet comprendre'n el significat (ajut de comprensió).

La majoria d'activitats són de resposta tancada i de correcció automàtica, exceptuant les de fonètica i pronúncia, en les quals és el propi aprenent qui s'avalua, comparant les seves produccions orals amb els models proposats.

Quan calgui, l'interrogant d'ajuda permet consultar la solució i reproduir-la amb correcció, per còpia, les expressions proposades.

TORNAR INICI