Investiga i descubreix

Cinetisme al carrer:

Tot caminant per la ciutat de Madrid en un aparador trobem un joc viual relacionat amb moviment, a partir de les noves tecnològies.

Tenen l'estètica que correspon a les tendències actuals i fan referència al periòde cinètic de l'època d'en Jordi Pericot,

Aquesta observació coincideix amb l'opinió d'una alumne de l'IES D'Alella que fascinada amb l'exposició quan ja acabavem la visita expressa lliurament aquesta opinió: -Sembla mentida que estiguin fetes de fa tants anys enrera... Semblen actuals!

Cinetisme a Madrid al Centre d'art Reina Sofía.

Curiosament Jordi Pericot va tenir la rellevància suficient per tenir obra al Museu Nacional d'art Modern de Madrid, que al fer el Museu Nacional d'Art Reina Sofía , MNARS, va quedar inclós en el fons de la col·lecció. Em va sorprendre veure l'exposició de tots els cinètics de l'època, però no hi havia obra seva representada. Cal dir que Pericot va orientar la seva trajectòria professional als darrers anys cap el món de la comunicació i la recerca del món de la imatge.

Per exemple aquí teniu una imatge de una instal.lació de Cruz-Díez. Abril 2007.

Ja va passar quan a Barcelona al MACBA va fer l'exposició sobre l'art cinètic. On es presentava als aristes que treballen en camps d'energia, motors, camps magnètics, llum, etc. Per aquest motiu es deia CAMPS DE FORCES.

Alumnes de 4t d'ESO de l'IES Argentona

Visita al MACBA dins del crèdit variable: Aproximació a l'art del segle XX
(web realitzada pels alumnes dins del crèdit variable eines internet)