Informàtica per a l'Etapa Instrumental.

Les fitxes que hi ha en aquest apartat són una adaptació i traducció de "Word processing and Language skills, a practical handbook for ABE tutors" de Janet Leonard editat per ALBSU (Adult Literacy and Basic Skills Unit).

Són una introducció al processador de textos per a grups de persones que estan consolidant la lectura i l'escriptura. A la vegada poden servir per fer treball de llengua (lectura comprensiva, escriptura de textos curts, signes de puntuació, ús de majúscules, vocabulari, correcció d'errors, ...).

Segons les possibilitats de temps i/o d'interès per l'ordinador, es poden introduir també tots els procediments d'engegar i tancar l'ordinador, obrir, guardar documents, guardar documents amb un altre nom, imprimir). En aquest sentit, cal que l'alumnat tingui els exercicis en un disket o en una carpeta del disc dur de l'ordinador (havent separat prèviament les fitxes en documents independents).

El document, en format Word, té unes fitxes per treballar a l'ordinador. La majoria d'aquestes fitxes s'acompanya de la seva solució. L'alumnat ha de tenir una còpia d'aquesta solució per saber en cada fitxa quin ha de ser el resultat final de cada activitat. Quan una fitxa no té la solució corresponent,

Si es pot realitzar treball en grup, és interessant de comentar els apartats d'aprenentatge de llengua que aporten les fitxes.

Imatge de Mònica Pascual Olivé.