Introducció

Halloween en molts països de parla anglesa és una important festivitat lligada a molts costums i tradicions populars. Es celebra a la tardor, el dia 31 dŽoctubre (vigília de Tots Sants) per això té una doble vessant: dŽuna banda és la festa de la tardor, molt lligada a la vida rural, amb els productes propis dŽaquesta estació (carbasses, pomes… ), i de lŽantra, des de molts orígens diferents ( com veureu en el proper apartat) és la festa de les bruixes, i la por.

Actualment Halloween és una divertida festa: es decoren especialment les cases, es preparen receptes típiques, els nens i nenes es disfressen i surten a demanar caramels i altres llaminadures, els més grans fan festes també adequadament disfressats; tot amb un denominador comú: la por, o millor encara: riures de la por.

És doncs, una festa en la que els nens són importants protagonistes, per això tot sovint els mestres dŽanglès lŽincloem en les nostres programacions.

Com que cada curs aquest tema és especialment motivador pels meus alumnes vaig començar a preparar alguna fitxa dŽalguna cançó, algunes flash cards… i un dia se’m va acudir de buscar a internet, i vaig començar a trobar un munt de pàgines infantils plenes de contes cançons, jocs, receptes, etc., etc. Tants, com per fer un dossier deu vegades més gran que aquest. De tota aquella barreja de material he intentat fer una selecció i donar format a una petita part per tal de tenir-la disponible quan vulgui programar de nou aquest tema.

Aquí teniu, doncs, un recull dŽidees per a treballar Halloween de moltes maneres i molts punts de vista.

He intentat que els dibuixos de les pàgines que poden ser fotocopiables per donar als alumnes, fossin buits de color i que aquestes pàgines ocupessin el mínim possible perquè penso que la bona presentació no ha dŽestar renyida amb lŽestalvi.

Això no és doncs, una unitat de programació, sinó que són materials, amb els quals vosaltres i jo podem construir unitats didàctiques cada curs diferents i readaptades perquè a ningú li ve de gust fer sempre el mateix.

Aquest material està pensat especialment per lŽeducació primària, però he intententat també trobar recursos per treballar aquest tema a les classes dŽanglès dŽeducació infantil ( vegeu el poema "trick or treat", el joc "Two little ghosts fingerplay", el mural "Spooky Halloween Tree", les fitxes "Colour-me" entre dŽaltres penso que poden ser vàlides pels nens i nenes més petits). També crec que pot ser útil per realitzar alguna activitat a la secundària (contes, poemes i cançons que poden ser treballats de moltes maneres i el "Vampire Punch" per les festes).