TASCA |
|
Aprenentatge
per problemes (PBL) Un mètode d’aprenentatge basat en
problemes de la vida real i diària. El problema dirigeix tot el procés. El mètode d’aprenentatge en PBL comprèn:
ü
La identificació i l’anàlisi del
problema. ü
La formulació de preguntes i la
reflexió. ü
La formulació dels objectius de
l’aprenentatge. ü
La cerca de fonts d’informació. ü
El treball en equip i el debat. Heu de fer grup de 3 companys/es per a resoldre el següent problema: A l’aula
d’acollida de l’institut, sou uns 24 alumnes que voleu anar a visitar la Fira
de Sant Ponç al carrer Hospital de Barcelona. Teniu un matí per anar a fer la
visita. Es proposa tres alternatives per a fer el desplaçament: - Autocar particular. - Tren més transport metropolità de Barcelona. - Autobús interurbà més transport metropolità de
Barcelona. Calculeu.
Quina serà la millor, més ràpida i econòmica opció? A més a més,
fareu: bosses aromàtiques amb plantes medicinals, decorareu espelmes
aromàtiques, gravareu la cançó de Sant Ponç i anireu a la Fira al carrer
Hospital!
Contesta: Què saps de Sant Ponç? Explica alguna tradició que coneguis del teu país
d’origen. APA, DONCS,
SOM-HI! |