GRUP
CLASSE:
|
DURADA:
|
PERÍODE:
|
CURS
ESCOLAR:
|
Professora
|
C.Superior
Primària, ESO i aules d’acollida
|
Quatre
sessions
|
1r
trimestre
|
2009-2010
|
Núria Alart
|
ÀREES/MATÈRIES:
|
TÍTOL I
JUSTIFICACIÓ DE LA UNITAT
|
Interdisciplinar
Tutoria
Intel·ligències
Múltiples
|
PODCAST DE LES NOSTRES EMOCIONS. L’habilitat
d’identificar com ens sentim, com se senten els altres i la capacitat
d’expressar els nostres sentiments és molt important per a comprendre’ns
nosaltres mateixos i comprendre els altres, per relacionar-nos, controlar
el nostre comportament i solucionar els nostres problemes.
|
OBJECTIUS
D’APRENENTATGE
|
COMPETÈNCIES
BÀSIQUES
|
CRITERIS I
INSTRUMENTS D’AVALUACIÓ
|
Descriure les emocions en un podcast
|
Comunicativa, lingüística i audiovisual
|
1. Presentar i exposar el podcast i el guió.
|
Aplicar músiques a les emocions.
|
Artística i cultural
|
2. Interessar-se i respectar les emocions que ens produeixen les
diferents músiques. Graelles d’observació.
|
Crear un podcast sobre les emocions
|
Tractament de la informació i competència digital
|
3.Cercar
músiques rellevant de diverses fonts i comunicar els resultats de la cerca
en el podcast.
|
Calcular el temps del podcast per a la seva realització.
|
Matemàtica
|
4. Produir el podcast
d’una durada d’ un minut.
5. Presentar l’organitzador gràfic.
|
Acceptar l’error i ser responsable de la seva tasca.
|
Aprendre a aprendre
|
6. Autoavaluar-se i reflexionar individualment el treball
realitzat. Rúbrica del podcast
|
Cooperar activament en les diferents tasques per a
l’elaboració del podcast.
|
Autonomia i iniciativa personal
|
7. Mostrar interès per les aportacions personals en
les tasques de grup. Rúbrica.
|
Interpretar les músiques amb el cos.
|
Coneixement i la interacció amb el món físic.
|
8. Representar corporalment el podcast.
Rúbrica.
9. Presentar les targetes de les emocions.
|
Gaudir dels podcast
presentats amb actituds de col·laboració i repecte amb els companys/es.
|
Social i ciutadania
|
10. Apreciar la creativitat dels companys/es en la
presentación del podcast.
Rúbrica.
|
CONTINGUTS
|
Classificacions de les emocions: emocions positives i
emocions negatives.
|
Adquició de vocabulari d’emocions: alegria, por,
tristesa,
|
Ús de llenguatges no discriminatoris i respectuosos
amb les diferències, en els diferents
podcasts: El programa Audacity
|
Cerca, tria, enregistrament de diferents músiques de diferents emocions.
|
Capacitat crítica per comprendre allò que s’ha
escoltat i fer-se preguntes a partir dels continguts exposats sobre els
diferents guions dels podcasts.
|
Apreciació en la creativitat dels companys/es en la
representació corporal.
|
Elaboració de targetes de diferents imatges o
emoticons de les diferents emocions a treballar.
|
Reflexió, acceptació i comprensió de tota la mena d’emocions
que tenim, siguin bones com dolentes, per això treballarem l l’autocontrol.
|
METODOLOGIA
I SEQÜÈNCIA DIDÀCTICA
|
S’utilitzen
els següents principis metodologics inclusius i/o actius a l’aula:
Globalització: a l'alumnat se li presenta la
realitat de manera global.
Interdiciplinarietat: es fomenta el treball de manera
interdisciplinar entre els diferents professionals.
Activitat : fomentar l'aprenentatge significatiu a
partir de la pròpia activitat de l'alumnat i els seus coneixements previs.
Individualització: S'adapta a les possibilitats i
característiques de l’alumnat segons les seves capacitats i/o
intel·ligències.
Socialització: Cooperació i treball en grup. La base
de l’aprenentatge serà la interacció entre l’alumnat.
Contextualització i funcionalitat. Aplicació
dels aprenentatges a l'entorn proper.
-Fomentarem el treball en grup com a font de relació
personal, fomentant-les a través del
treball cooperatiu, mitjançant metodologies com: WQ, PBL, A. Casos,...
-Utilitzarem els recursos TIC (processador de textos,
audiovisuals, músiques, programa de presentacions, ....)
-Treballarem el foment d’una bona autoestima en els
alumnes a través de l’ànim i valoració positiva del que fan, practicant la
cultura de l’elogi.
-Fomentarem el control emocional de les seves
expressions através del diàleg reflexiu
amb els mateixos alumnes.
-S’utilitzaran diferents activitats multinivell i
estils d’ensenyament-aprenentatge per potenciar totes les capacitats i/o
intel·ligències de l’alumnat, per així
poder aprendre a través de les més potents i tenir un major èxit
escolar.
|
DESCRIPCIÓ
DE LES ACTIVITATS
|
MATERIALS
RECURSOS
|
ORG. SOCIAL
|
TEMPS
|
ATENCIÓ
DIVERSITAT
|
A
A
|
1a SESSIÓ
|
INTRODUCCIÓ
|
A partir d’unes melodies introductòries del tema
investigarem sobre els coneixements previs de l’alumnat: emocions positives
i negatives.
Alegria, amor, ira, tristesa i por.
|
Pissarra
Gravadora amb músiques
|
Gran grup
|
50 min.
|
Intel·ligències Múltiples
|
2
|
DESENVOLU
PAMENT
|
Presentarem les emocions a l’alumnat tot
explicant-los que podem mostrar als altres com ens sentim per dins posant
nom a les nostres emocions per fora.
Pluja d’idees sobre allò que sabem de les emocions
positives: alegria i amor. Negatives: por, tristesa i ira.
|
Pissarra
Gravadora
Fitxa de les emocions
|
Gran
grup
Petit
grup
|
50 min
|
Intel·ligències Múltiples. Activitats multinivell
Treball en grup cooperatiu
|
2
7
|
FINAL
|
Reflexió personal de la classe:
Què és el que t’ha costat més de fer? Per què?
Què és el que més m’ha agradat? Per què?
Què canviaries si la tornessis a fer?
|
Fitxa de reflexió individual
|
Individual
|
20 min
|
Intel·ligències Múltiples
|
6
|
2a SESSIÓ
|
INTRODUCCIÓ
|
Presentació dels petits grups de tres alumnes i els
seus rols: guionista, realitzador i tècnic de so.
A partir de la presentació d’uns podcast preparats per
la professora s’elegiran els més significatius pel petit grup.
|
Ordinador
Enllaços
|
Petit grup
|
50 min.
|
Intel·ligències Múltiples. Activitats multinivell
Treball en grup cooperatiu
|
2
7
|
DESENVOLU
PAMENT
|
Explicació del programa Audacity per part de la
professora.
Preparació del guió del podcast per part de
l’encarregat (el guinista) El realitzador explica i resolt dubtes sobre el
programa.
El tècnic de so cerca músiques i efectes de so pel
podcast
|
Ordinador
Enllaços
|
Petit grup
|
50 min
|
Intel·ligències Múltiples. Activitats multinivell
Treball en grup cooperatiu
|
1
4
|
FINAL
|
Reflexió personal de la classe:
Què és el que t’ha costat més de fer? Per què?
Què és el que més m’ha agradat? Per què?
Què canviaries si la tornessis a fer?
|
Fitxa de reflexió individual
|
Individual
|
20 min
|
Intel·ligències Múltiples
|
6
|
3a SESSIÓ
|
INTRODUCCIÓ
|
Presentació i explicación de l’organitzador gràfic.
|
Pissarra
|
Petit grup
|
50 min
|
Intel·ligències Múltiples
|
5
|
DESENVOLU
PAMENT
|
Treball amb l’organitzador gràfic de les emocions.
Fer fitxa de l’organitzador gràfic
|
Fitxa de l’organitzador gràfic
|
Petit grup
|
50 min
|
Intel·ligències Múltiples
|
5
|
FINAL
|
Reflexió personal de la classe:
Què és el que t’ha costat més de fer? Per què?
Què és el que més m’ha agradat? Per què?
Què canviaries si la tornessis a fer?
|
Fitxa de reflexió individual
|
Individual
|
20 min
|
Intel·ligències Múltiples
|
6
|
4a SESSIÓ
|
INTRODUCCIÓ
|
Elaboració de targetes de diferents imatges o
emoticons de les emocions.
Preparació del podcast
i la seva presentació.
|
Ordinador
Enllaços
|
Petit grup
|
50 min
|
IM. Activitats multinivell
Treball en grup cooperatiu
|
9
|
DESENVOLU
PAMENT
|
Presentació del podcast
i el guió a la resta de companys/es de la classe.
Elaboració de la rúbrica d’autoavaluació del petit
grup.
|
Ordinador
Enllaços
|
Petit grup
Gran grup
|
50 min
|
IM Activitats multinivell
Treball en grup cooperatiu
|
1
3
4 7 8 10
|
FINAL
|
Reflexió personal de la classe:
Què és el que t’ha costat més de fer? Per què?
Què és el que més m’ha agradat? Per què?
Què canviaries si la tornessis a fer?
|
Fitxa de reflexió individual
|
Individual
|
20 min
|
Intel·ligències Múltiples
Portafoli
|
6
10
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|