GRUP CLASSE:
|
DURADA:
|
PERÍODE:
|
CURS ESCOLAR:
|
PROFESSOR/A
|
C.Superior Primària, ESO i
aules d’acollida
|
Quatre sessions
|
1r trimestre
|
2009-2010
|
Núria Alart
|
ÀREES/MATÈRIES:
|
TÍTOL I JUSTIFICACIÓ DE LA
UNITAT
|
Aquest UD es desenvoluparà a
través d’una WebQuest.
Interdisciplinar. Tutoria.
Intel·ligències Múltiples.
|
ELS MEUS RECORDS Els records són
imatges del passat que s’arxiven en la memòria. Es creen quan les neurones
reforcen la intensitat de les sinàpsis. És necessari per l’alumnat poder
explicar aquells records passats per poder compartir. Podran recordar fets,
cares, persones, llocs, ... a través d’imatges, fotografies que portaran a
classe.
|
OBJECTIUS D’APRENENTATGE
|
COMPETÈNCIES BÀSIQUES
|
CRITERIS I INSTRUMENTS
D’AVALUACIÓ
|
Comunicar records mitjançant imatges fotogràfiques i a través de diferents
llenguatges: oral, escrit, icònic, musical, gràfic, corporal, ...
|
Comunicativa, lingüística i audiovisual
|
1.Exposar els records a través de diferents llenguatges: oral, escrit,
icònic, gestual, musical, corporal, … L’exposició.
|
Confeccionar mapes mentals dels records.
|
Artística i cultural
|
2. Representar gráficament els records a través d’un mapa mental que
s’inclourà en el vídeo. El mapa
mental
|
Elaborar i editar un vídeo amb música utilitzant el programa “Animoto”
|
Tractament de la informació i competència digital
|
3. Presentar el vídeo individual dels propis records i un altre en
petit grup. El vídeo.
|
Utilitzar el programa “Jigaswplanet” per a fer un trencaclosques de la
fotografia més significativa amb diferents nombre de peces.
|
Matemàtica
|
4. Explicar i realitzar a l’ordinador amb un temps determinat els tres
trencaclosques dels records, amb els tres nivells de dificultat. Els trencalosques.
|
Aplicar estratègies d’autoconfiança i autoestima en la presentació dels
propis sentiments i emocions.
|
Aprendre a aprendre
|
5. Redactar un petit text sobre els records individuals i un altre del petit
grup de treball. El text explicatiu.
|
Participar activament en el treball en petit grup, adoptant una actitud
responsable, solidària i dialogant.
|
Autonomia i iniciativa personal
|
6. Valorar la responsabilitat, l’organització i el respecte amb una
pauta d’observació.
|
7. Autoavaluar-se i reflexionar individualment el treball realitzat. Rúbrica del vídeo
|
Situar en el mapa mundi els diferents països de l’alumnat de la classe,
utilitzant el programa “Googlemaps”
|
Coneixement i la interacció amb el món físic.
|
7. Presentar en un mapa mundi la situació dels diferents països dels
companys/es de la classe. El mapa
mundi
|
Treballar la recollida de dades dels diferents països de l’alumnat per
a identificar els trets comuns i diferents.
|
Social i ciutadania
|
8. Respectar les opinions i explicacions dels companys/es en la realització del vídeo del petit grup. Vídeo grupal.
|
CONTINGUTS
|
Creació d’un vídeo i un mapa mental sobre els records del meu país
d’orígen.
|
Interpretació dels sentiments i emocions a través de l’imatge fotogràfica
per expressar sentiments i emocions pròpies.
|
Utilització i aplicació del programa “Animoto” i “Jigawplanet”
|
Expressió dels sentiments i emocions en una simulació dels records utilitzant
l’autoconfiança i autoestima en la presentació dels propis records.
|
Confecció d’un mapa mundi situant les diferents localitats i països de
procedència de l’alumnat.
|
Comprensió i respecte pels diferents records de l’alumnat.
|
Capacitat crítica per comprendre allò que s’ha explicat per part dels
companys/es i fer-se preguntes a partir dels records exposats.
|
Col·laboració i responsabilitat en l’organització de les tasques del
petit grup, individual i col·lectivament.
|
METODOLOGIA I SEQÜÈNCIA
DIDÀCTICA
|
S’utilitzen els següents
principis metodologics inclusius i/o actius a l’aula:
Globalització: a l'alumne se li
presenta la realitat de manera global.
Interdiciplinarietat: es fomenta el
treball de manera interdisciplinar entre els diferents professionals.
Activitat : fomentar
l'aprenentatge significatiu a partir de la pròpia activitat de l'alumnat i
els seus coneixements previs.
Individualització: S'adapta a les
possibilitats i característiques de l’alumnat segons les seves capacitats
i/o intel·ligències.
Socialització: Cooperació i
treball en grup. La base de l’aprenentatge serà la interacció entre
l’alumnat.
Contextualització
i funcionalitat. Aplicació dels aprenentatges a l'entorn proper.
-Fomentarem el treball en grup com a font de relació personal,
fomentant-les a través del treball cooperatiu, mitjançant metodologies com:
WQ, PBL, A. Casos,...
-Utilitzarem els recursos TIC (processador de textos, audiovisuals,
músiques, programa de presentacions, ....)
-Treballarem el foment d’una bona autoestima en els alumnes a través de
l’ànim i valoració positiva del que fan, practicant la cultura de l’elogi.
-Fomentarem el control emocional de les seves expressions através del
diàleg reflexiu amb els mateixos
alumnes.
-S’utilitzaran diferents activitats multinivell i estils
d’ensenyament-aprenentatge per potenciar totes les capacitats i/o intel·ligències
de l’alumnat, per així poder
aprendre a través de les més potents i tenir un major èxit escolar.
|
DESCRIPCIÓ DE LES ACTIVITATS
|
MATERIALS RECURSOS
|
ORG. SOCIAL
|
TEMPS
|
ATENCIÓ DIVERSITAT
|
Activitats
Avaluació
|
1a SESSIÓ
|
INTRO
DUCCIÓ
|
A partir d’unes imatges que presentarà la professora sobre diferents
paisatges, personatges, situacions, de diferents records seus, preguntarem
a l’alumnat sobre els seus records passats més significatius. Demanar a
l’alumnat que porti fotografies personals de casa per a la propera sessió.
|
Pissarra
Fotografies
|
Gran grup
|
50 min.
|
Intel·ligències Múltiples
|
|
DESENVO
LUPAMENT
|
Presentar i compartir les diferents fotografies dels records a la resta
de l’alumnat. Per parelles.
Explicació del programa d’edició de vídeo “Animoto”
Farem algunes proves d’edició individualment.
Classificarem i escanejarem les fotografies pel vídeo dels records.
|
Pissarra
Ordinador
Programa “Animoto”
Escanner
|
Parelles
Gran grup
Petit grup
|
50 min
|
Intel·ligències Múltiples. Activitats multinivell
Treball individual
|
3
|
FINAL
|
Reflexió personal de la classe:
Què és el que t’ha costat més de fer? Per què?
Què és el que més m’ha agradat? Per què?
Què canviaries si la tornessis a fer?
|
Fitxa de reflexió individual
|
Individual
|
20 min
|
Intel·ligències Múltiples
Portafoli
|
7
|
2a SESSIÓ
|
INTRO
DUCCIÓ
|
Elaboració del mapa mental dels records.
Edició individual del vídeo.
Elaboració d’un petit text explicatiu del vídeo.
Situació en el mapa mundi dels països de tot l’alumnat de la classe amb
el programa “Google maps”
|
Fitxa mapa mental.
Ordinador
Programa “Animoto”
|
Individual
|
50 min.
|
Intel·ligències Múltiples. Activitats multinivell Treball individual
|
2 – 5
7
|
DESENVO
LUPAMENT
|
Tria de fotografies per a l’elaboració dels trencaclosques.
Explicació del programa “Jigaswplanet”
Realització dels tres trencaclosques amb el programa “Jigsawplanet”
|
Ordinador
Programa
“Jigaswplanet”
|
Individual
|
50 min
|
Intel·ligències Múltiples. Activitats multinivell Treball individual
|
4
|
FINAL
|
Reflexió personal de la classe:
Què és el que t’ha costat més de fer? Per què?
Què és el que més m’ha agradat? Per què?
Què canviaries si la tornessis a fer?
|
Fitxa de reflexió individual
|
Individual
|
20 min
|
Intel·ligències Múltiples
Portafoli
|
7
|
3a SESSIÓ
|
INTRO
DUCCIÓ
|
Presentació dels petits grups de tres alumnes i els seus rols:
guionista, realitzador i tècnic de so.
Explicació del vídeo dels records de cada membre del petit grup.
|
Ordinador
Programa “Animoto”
|
Petit grup
|
50 min
|
Intel·ligències Múltiples Treball en grup cooperatiu
|
4
|
DESENVO
LUPAMENT
|
Tria d’un tema comú per a l’elaboració d’un vídeo del petit grup de
treball.
Guionista: elaborarà el guió explicatiu del vídeo.
El tècnic de so: cercarà la música adient de fons del vídeo.
El realitzador: editarà el vídeo.
|
Ordinador i programa “Animoto”
|
Petit grup
|
50 min
|
Intel·ligències Múltiples
Treball en grup cooperatiu
|
8
|
FINAL
|
Reflexió personal de la classe:
Què és el que t’ha costat més de fer? Per què?
Què és el que més m’ha agradat? Per què?
Què canviaries si la tornessis a fer?
|
Fitxa de reflexió individual
|
Individual
|
20 min
|
Intel·ligències Múltiples
Portafoli
|
7
|
4a SESSIÓ
|
INTRO
DUCCIÓ
|
Elaboració del mapa mental conjunt del vídeo del petit grup cooperatiu.
Edició del vídeo del petit grup de treball.
Elaboració del trencaclosques del petit grup cooperatiu
|
Ordinador
|
Petit grup
|
50 min
|
Intel·ligències Múltiples.
Treball en grup cooperatiu
|
2
|
DESENVO
LUPAMENT
|
Presentació del vídeo del petit grup a la resta de la classe.
Elaboració de la rúbrica d’autoavaluació individual.
Elaboració de la rúbrica d’autoavaluació del petit grup.
|
Ordinador
Canó de projecció.
|
Petit grup
Gran grup
Gran grup
|
50 min
|
Intel·ligències
Treball en grup cooperatiu
Autoavaluació
|
1
|
FINAL
|
Reflexió personal de la classe:
Què és el que t’ha costat més de fer? Per què?
Què és el que més m’ha agradat? Per què?
Què canviaries si la tornessis a fer?
|
Fitxa de reflexió individual
|
Individual
|
20 min
|
Intel·ligències Múltiples
Portafoli
|
7
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|