El món romà. La cuina | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
El conjunt d'activitats que us proposem té, com eix vertebrador, De Re Coquinaria, de Marcus Gavius Apicius. A partir d'aquest material, ens endinsarem en el món romà. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Els objectius són:
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anem a cuinar Deixem els pupitres i les taules per unes hores, i posem-nos el capell de cuiner. Si el Centre té cuina seria ideal que us la deixessin, si no és així, es podria demanar a l'àrea de ciències experimentals l'ús dels fogonets que hi ha als laboratoris. Si cap d'aquestes propostes és factible, encara us queden dues possibilitats: fer una cuina "virtual" o proposar als alumnes que ho facin a casa seva. Si teniu molts alumnes potser es podrien fer grups per completar tot un dinar i triar plats diferents. Si això sembla prou complicat podríeu fer grups, uns que cuinessin i d'altres que habilitessin l'aula (o l'espai triat) de triclinium, triessin els vestits adients...(però això seria tema d'un altre apartat de treball).
Els romans tenien un paladar semblant al nostre, o no?
Aprofitar mentre es cuina per fer reflexionar als alumnes sobre els
estris, primeres matèries, fonts d'energia que feu servir i els que
podrien utilitzar els romans (gas natural, butà, electricitat, pots
d'acer inoxidable, forn microones...). |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|