JUSTIFICACIÓ
- Atenem la diversitat ja que a cada racó el nen troba jocs i activitats amb diferent grau de dificultat. I així cadascú pot avançar al seu nivell. La mestra pot incidir en el treball de determinats nens. - Afavorim la interacció. Els nens interactuen amb nens d'altres classes i mestres diferents (no estan sempre amb la seva tutora) i amb elements de la classe i de l'entorn. Quan es treballa en parella o petit grup els nens i nenes són els que s'han d'estructurar el treball, s'ajuden entre ells i comparteixen les seves experiències, descobertes i aprenentatges i amb aquest intercanvi van incorporant nous coneixements. - Aprofitem al màxim
l'espai de l'escola, hi ha llocs que pel matí es fa una activitat
i per la tarda una altra. Les activitats que realitzem al llarg de tot
el dia poden ser completament lliures, d'altres suggerides i d' altres
dirigides.-
Potenciem diferents tipus d'agrupaments: - Entre tots els nens, nenes i tutora pactem les normes de funcionament del joc. D'aquesta manera els nens se les fan seves i els és més fàcil entendre-les i així poder-les complir. Del seu compliment en depèn el bon funcionament del joc. - Es té en compte el treball de totes les àrees del currículum. - Cada nen és responsable d'ell mateix. És ell el que escull lliurement el vagó o racó on vol anar i s'organitza l'activitat a desenvolupar. - Podem disposar de més quantitat de material ja que no l'hem de tenir triplicat. A l'hora de confeccionar el material o preparar activitats tenim en compte la motivació del moment; és a dir si els nens només parlen de pokémons, els utilitzem a l'hora de preparar els jocs. El paper d'embolicar també ofereix moltes possibilitats ja que n'existeixen molts amb dibuixos i personatges de walt disney, dinosaures, ... Utilitzem força material confeccionat per nosaltres que ens permet treballar amb velcro i retoladors veleda. - El nen va adquirint
progressivament una sèrie d'hàbits, que és el treball
prioritari dels primers mesos d'escolarització. CONTACTE PREVI AMB LA FAMILIAUn cop iniciades les
classes mantenim una reunió amb els pares per explicar la marxa
del curs. Els informem de que els seus fills al llarg dels tres cursos
no tindran només a una mestra sinó a 6 (les tres tutores
del curs, 2 de suport: una fa informàtica i l'altra psicomotricitat
i l'especialista de música) COM HA DE SER L'EQUIP DE MESTRES?No s'ha de pensar
que ets tutora d'un grup sinó que formes part d'un conjunt de nens,
mestres i pares per tirar endavant un projecte comú, la qual cosa
ens comporta: |