Fes clic a la resposta correcta , agafa'm una de la llista, o escriu-la, segons correspongui.
El conjunt d'activitats que fa l'empresa amb l'objectiu d'augmentar les vendes del producte durant un període curt de temps és la:
- Promoció
- Comunicació
- Publicitat
Segons el nombre de competidors, els mercats es classifiquen:
- Majoristes i minoristes
- Monopolístics, oligopolístics i de competència perfecta.
- Internacionals, nacionals, regionals i locals
El concepte de mercat únic es correspon amb:
- Un mercat on el preu d'un bé és igual en qualsevol punt del mateix.
- Els mercats que treballen exclusivament en EUROS.
- Un àrea econòmica en la qual hi ha una lliure circulació de mercaderies, serveis, cabdals i persones.
En l'etapa de declinació en el cicle de vida d'un producte:
- Apareixen productes més competitius.
- Es produeix l’auge de les campanyes de promoció.
- Les vendes s'estabilitzen.
La variable de màrqueting que té una influència més ràpida sobre les decisions del comprador és:
- El producte
- La promoció
- El preu
Quan parlem de Canals de Distribució ens referim a:
- La funció financera de l'empresa.
- La funció social de l'empresa.
- La funció comercial de l'empresa.
Els majoristes són:
- Intermediaris comercials que no venen directament al consumidor final.
- Empreses fabricadores de grans quantitats de productes.
- Intermediaris comercials que compren els productes en grans quantitats per a vendre'ls al consumidor final.
Les botigues que venen als consumidors finals no poden rebre el nom de:
- Majoristes
- Intermediaris
- Detallistes
Actualment les empreses han de tenir, segons el màrqueting,
- Una orientació a la producció.
- Una orientació al client.
- Una orientació al producte.
Entre els objectius de la investigació de mercat es troben:
- Identificar i avaluar els segments del mercat.
- Identificar els béns de consum no duradors.
- Fer una campanya de publicitat.
El producte, preu, distribució i promoció:
- Constitueixen el sistema de comercialització.
- Són variables la combinació de les quals es coneix com Màrqueting Mix.
- Cap de les anteriors és la correcta.
Per a determinar la quota de mercat d'una empresa, es necessita conèixer:
- La rendibilitat d'aquesta empresa
- La rendibilitat d'aquesta empresa i el de la resta d'empreses que formen el sector.
- Les vendes d'aquesta empresa i de la resta d'empreses que formen el sector.
La quota de mercat és:
- Una relació entre la xifra de vendes d'una empresa i el total de la xifra de vendes de les empreses del sector.
- No és una relació per quocient, és una relació per addició.
- Una relació per quocient entre la xifra de venda d'una empresa i el total de la xifra de vendes de l'empresa.
La publicitat...
- ... forma part de l’eina de promoció o comunicació.
- ... és una eina del màrqueting (una de les “4 P”).
- ... forma part de l’eina o estratègia del producte.
L’objectiu de les relacions públiques és:
- Augmentar les vendes a curt termini d’un producte concret.
- Informar, persuadir i fer recordar un producte.
- Millorar la imatge de l’empresa.