Fes clic a la resposta correcta , agafa'm una de la llista, o escriu-la, segons correspongui.
La investigació de mercats té com a finalitat:
- Distribuir els béns que fabriquen les empreses.
- Proporcionar informació sobre el mercat i l'entorn.
- Informar als consumidors.
Les botigues que venen als consumidors finals no poden rebre el nom de:
- Detallistes
- Intermediaris
- Majoristes
Les variables més importants del màrqueting mix són:
- Producte, preu, distribució i comunicació comercial.
- Producte, preu, marca i distribució.
- Producte, preu, marca i comunicació comercial.
Un mercat de competència perfecta és:
- Aquell on hi ha molts oferents i molts demandants amb un producte homogeni
- Aquell on hi ha molts oferents i un sol demandant
- Aquell en el qual hi ha un oferent i un demandant.
Dintre del cicle de vida del producte, la fase d'introducció es caracteritza per
- El creixement lent del volum de vendes.
- L'estabilitat en el volum de vendes
- El descens del volum de vendes
La distribució inclou totes aquelles decisions i activitats que s'orienten al procés pel qual una empresa dirigeix els seus productes:
- Al proveïdor.
- Al productor.
- Al consumidor final
Les variables del màrqueting mix són:
- Investigació comercial, canals d'informació, recepció de la informació i tractament de la mateixa.
- Publicitat, promoció i distribució.
- Política de producte, de preus, de promoció i de distribució
El màrqueting que es realitza en el punt de venda es denomina:
- Merchandising.
- Màrqueting Mix.
- Màrqueting directe.
Un mercat caracteritzat per molts oferents i pocs demandants es denomina:
- Oligopoli de demanda
- Lliure concurrència
- Monopoli d'oferta
Les empreses que venen els mateixos productes o productes similars a la nostra empresa es denominen:
- Proveïdors
- Competidors
- Clients
Les dades específicament recollides per a un determinat estudi són:
- Dades terciàries.
- Dades secundàries.
- Dades primàries.
En l'etapa de maduresa d'un producte:
- El benefici de l'empresa és creixent.
- La velocitat de creixement de les vendes s'estabilitza.
- Les vendes experimenten un fort creixement.
Es produeix la diversificació quan
- L'empresa amplia la seva capacitat productiva i de decisió.
- L'empresa ven nous productes a nous mercats.
- Una empresa decideix desenvolupar els mateixos productes en els mateixos mercats actuals.
Per a determinar la quota de mercat d'una empresa, es necessita conèixer:
- La rendibilitat d'aquesta empresa
- La rendibilitat d'aquesta empresa i el de la resta d'empreses que formen el sector.
- Les vendes d'aquesta empresa i de la resta d'empreses que formen el sector.
L'oligopoli de demanda o oligopsoni es caracteritza per:
- Pocs oferents i pocs demandants
- Molts oferents i pocs demandants
- Molts demandants i pocs oferents