Qüestionari de múltiples opcions o de respostes curtes.
Fes clic a la resposta correcta , agafa'm una de la llista, o escriu-la, segons correspongui.
Com es calcula el saldo d’un compte?
Sumant tots els imports anotats a un compte.
Per diferència entre la suma del deure i la suma de l'haver d'un compte.
Sumant únicament les anotacions del deure o de l'haver, segons si el compte és d'actiu, passiu, net patrimonial, ingrés o despesa.
El saldo d'un compte no es pot calcular mitjançant la comptabilitat. S'ha de fer extra comptablement mitjançant l'inventari.
Què significa la partida doble i què suposa a l’hora de comptabilitzar els fets comptables?
Que anotem tant l'origen com l'aplicació de recursos.
Que anotem cada fet comptable tant en el llibre Major com en el llibre Diari.
Que incloem l'IVA en cada operació de compra i de venda.
Cap de les anteriors.
Què són el deure i l’haver i què representen?
El deure significa que devem diners, i l'haver, que en tenim. El deure representa el passiu i l'haver representa l'actiu de l'empresa.
El deure i l'haver només són els noms per anomenar la part dreta i esquerra dels comptes del llibre Major. No representen res.
El deure és la part esquerra d'un compte i l'haver la part dreta. Representen l'aplicació (deure) i l'origen (haver) de recursos de l'empresa.
El deure és la part dreta d'un compte i l'haver la part esquerra. Representen l'aplicació (deure) i l'origen (haver) de recursos de l'empresa.
Què és la regularització i per a què es fa?
És l'acció de corregir el valor dels comptes comparant el seu seu valor comptable amb el seu valor real.
És la fase del cicle comptable en què regularitzem el valor de l'immobilitzat a partir de l'amortització.
És la fase del cicle comptable en què els propietaris de l'empresa regularitzen la seva situació, o sigui, que decideixen (en la Junta General de Socis/Accionistes) si aproven o no la gestió del Consell d'Administració, i decideixen sobre el repartiment dels beneficis (en cas que n'hi hagin).
És la fase del cicle comptable en què saldem tots els comptes d'ingressos i despeses per resumir-ho tot en un sol compte, el de pèrdues i guanys.
Què és l’amortització i per a què es fa?
És la correcció de valor de l'immobilitzat.
És la recuperació del que hem invertit.
És el pagament d'un préstec.
És una fase del cicle comptable que consisteix en donar de baixa l'immobilitzat que ja ha acabat la seva vida útil.
Per què l’immobilitzat és menys líquid que el realitzable?
Perquè l'immobilitzat és més sòlid i, per tant, menys líquid. El realitzable és més abstracte.
Perquè és més difícil de convertir-lo en diners.
És al revés: l'immobilitzat és més líquid que el realitzable.
Aquesta pregunta no té sentit.
Què són les lletres de canvi i per a què serveixen?
Són els justificants de pagament dels clients o dels proveïdors.
Són uns documents que es firmen quan arriben les mercaderies. També reben el nom d'albarans. Permeten que qui ha entregat les mercaderies pugui descomptar-les al banc per cobrar abans que el termini establert.
Són unes lletres que es canvien per diners.
Són documents que deixen per escrit l'import del deute, el termini, el lloc de pagament, la forma de pagament, i, lògicament, les dades de qui ha de pagar i qui ha de cobrar.
Respecte l’IVA, digueu: el seu contribuent, la base imposable i el tipus impositiu.
Contribuent: Compres i vendes Base imposable: Preu de compra Tipus impositiu: 18 % (tipus general), 9 % (tipus reduït) i 5 % (tipus superreduït).
Contribuent: Tots els venedors Base imposable: Preu de venda Tipus impositiu: 18 %, 7 %, 4 %.
Contribuent: Compradors particulars Base imposable: Import de la compra Tipus impositiu: 18 %, 8 %, 4 %.
Contribuent: Tots els compradors Base imposable: Import de la compra Tipus impositiu: 18 %, 8 %, 2 %.
Què són i on es comptabilitzen els fets comptables?
Els fets comptables són totes les operacions que afecten d’alguna manera el patrimoni de l’empresa i que es poden valorar monetàriament. Es comptabilitzen en els llibres Diari i Major.
Són tots els processos que fan els comptables, que ho comptabilitzen en els llibres de comptabilitat.
Són els fets que impliquen una entrada o una sortida de diners i que, per tant, els comptables tenen en compte. Es comptabilitzen en els llibres Diari i Major.
Cap de les respostes anteriors és totalment correcta.
En comptabilitat, què volen dir “corrent” i “no corrent”?
Corrent vol dir habitual, i no corrent vol dir excepcional.
Corrent vol dir que forma part de l'activitat bàsica de l'empresa, i no corrent vol dir que no forma part de l'activitat bàsica de l'empresa.
Corrent és sinònim d'explotació i no corrent és sinònim d'extraordinari.
Corrent vol dir un any o menys (o curt termini) i no corrent vol dir més d'un any (o llarg termini).