Historia dels electrodomèstics.

Actualment estem acostumats a les facilitats domèstiques que ens proporcionen els electrodomèstics, però no sempre ha estat així.
Al llarg de la historia recent, des de 1900 fins ara, els avenços tecnològics han comportat una evolució en les màquines que ens ajuden els treballs domèstics.

Hem de ressaltar, sobre tot, l'extensió i utilització de l'electricitat que ens ha portat cap els electrodomèstics tal com els coneixem avui en dia.

Rentaplats del any 1924 que incorpora:
molinet de cafè, picador de carn i ratllador de formatge

Els tractats d'arqueologia industrial treballen normalment en tres tipus d'informació:

1.- Els aparells o màquines antigues que actualment existeixen.

2.- Els manuals, els plànols o altres informacions tècniques.

3.- La transmissió oral d'aquelles persones que les utilitzaven.

Els dos primers punts cal tenir molta sort per disposar d'ells i així poder estudiar els aparells amb el nostre alumnat.

El tercer apartat està a la disposició de tots nosaltres. Tota la gent gran (avies i avis, mares, tietes...) que es relaciona en els alumnes, han utilitzat, han vist o poden donar referències d'aquests aparells en diferents èpoques.

Any 1924
La science et la vie

Una altre font d'informació també relativament fàcil de localitzar són els anuncis als diaris i les revistes de les diferents èpoques.

Any 1929
Diario Oficial de la Exposición Inernacional de Barcelona
Aquestes les podem trobar en biblioteques, hemeroteques, cases de compra-venda de llibres vells i potser per algun racó de casa nostra o d'un/a avi/a.

Any 1970
Selecciones del Reader's Digest

Un treball complementari és la recerca en els anuncis de productes o objectes que actualment existeixin comparant les dos èpoques o intentar localitzar els llocs on els feien o les botigues en que els venien.

Any 1929
Diario Oficial de la Exposición Internacional de Barcelona