IMATGE
En un còmic es disposen els elements en la vinyeta com si fossin enfocats per una càmera de cine o de fotos; per tant, s'estructura l'espai des de diferents punts de vista. Això es fa alternant els diversos plans i els angles de "visió" de l'escena. En un còmic, doncs, també es pot parlar de planificació i de punts de vista.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||||||||||||||||||||||
![]() |
PLANIFICACIÓ Es parla de planificació quan ens referim al grau d'apropament del dibuix a la realitat. En aquest sentit, hi ha una classificació que pren com a referència la persona humana.
![]() ![]() ![]()
Alguns exemples:
![]() ![]() ![]() ![]() PLA MITJÀ ![]() ![]() PRIMER PLA PRIMERÍSSIM PLA ![]() PLA DETALL
GRAN
PLA GENERAL
PLA
AMERICÀ
NORMAL lateral frontal-posterior ![]() ![]() El punt de vista fa referència a l'angle de visió, a la diferència entre el lloc des d'on s'observa la imatge i el lloc on és aquesta imatge. Hi ha tants punts de vista com es vulgui, però en destacarem els tres més utilitzats:
Els punts de vista picat i contrapicat poden ajudar a oferir una visió grotesca dels personatges, per això potser és aconsellable no fer-ne un ús indiscriminat. ![]() ![]() lateral PICAT posterior ![]() ![]() ![]() ![]() CONTRAPICAT ![]() ![]()
|
![]() |
||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
![]() |
|||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
![]() |
|||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
![]() |
|||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
![]() |
|||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
![]() |
|||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
![]() |
|||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |