Inici

ESCOLA ESPIGA - Lleida

Treball de competència digital- 5è

LA CASTANYADA, FESTA DE TARDOR

Celebrem cada any aquesta festa i hem d'esbrinar d'on prové i el per què es celebra.

1. Què és la Castanyada?
2. Explica l’origen i en què consisteix aquesta celebració.
3. Com s’acostuma a representar la figura d’una castanyera?. Escriu la seva descripció i dibuixa-la.

4. Què són els Panellets? De què estan fets?

5. Què és la festa de Tots Sants? Què s’acostuma a fer?
6. Per què s’anomena “Tots Sants”?

7. Escriu algunes característiques de la tardor.

8. La castanya és el fruit del castanyer. Escriu, al menys, quatre característiques del castanyer.
9. Explica el que és una castanya.

10  Mira el vídeo “Fruits de tardor” i escriu el nom de tots els fruits de tardor que hi surten.

11. Anomena un fruit de tardor diferent de la castanya i escriu-ne les característiques.

12. Mira el vídeo “Els bolets”. Quina precaució s’ha de tenir en compte per collir bé els bolets? Escriu el nom de les quatre espècies de bolets que s’hi mencionen.

LA GRAN PREGUNTA

Recorda altres celebracions de la castanyada, de la teva infantesa, més recents, amb la família, a l’escola … Fes-ne un petit text.