Webquest,
un recurs didàctic
Una WebQuest
per al curs DC36
IES Ribera del Sió
Agramunt
Curs 2003/2004
Dissenyada per
Ramon
Bernaus
rbernau1@pie.xtec.es

Introducció | Tasca
| Procés
| Avaluació
| Conclusió
Introducció
Al
vostre institut s'han començat a planificar els crèdits de síntesi
d'aquest curs. Us han comentat que les Webquest són una bona manera
de portar-los a terme, per aquest motiu heu decidit fer-ne un estudi
per decidir si les feu servir. Un equip de quatre persones haurà d'investigar
en què consisteixen, informar els demés de les possibilitats d'aquest
recurs i presentar dues propostes, triades d'entre algunes ja programades.
Vosaltres
sou membres d'aquest equip. Haureu de portar a terme la tasca que
s'explica a continuació, perquè els demés tinguin la informació
necessària per tirar endavant .
Tasca
La
vostra tasca final serà:
-
Elaborar
un document (Word, Power Point, Html) que informi sobre els trets
bàsics d'una Webquest
-
Analitzar
unes propostes, valorar-les i presentar-ne dues com a les millors
-
Justificar
l'elecció
Procés
Presentació
http://www.aeic.es/escola/dia0407/webquest_archivos/frame.htm
Què és
una Webquest
Comunitat catalana de
Webquest
Webquest.
Introducció
http://www.xtec.es/semperse/rev0201/webquest.htm
Aula
tecnológica siglo XXI
http://www.aula21.net/index.htm
(Qué es una Webquest)
Exercici
1: Escriu una definició breu de Webquest i envia-la per correu
electrònic a Ramon Bernaus
posant al tema del missatge Webquest: definició
Plantilles
per a crear una Webquest
http://www.xtec.es/~msimo1/webquest/exercicis/webquestplantprof.htm
http://www.xtec.es/~msimo1/webquest/exercicis/webquestplantal.htm
Exercici 2: Quines de les parts
d'una Webquest consideres essencials?. Pots enviar la resposta a Ramon
Bernaus posant al tema del missatge Webquest: parts
Tria de
temes
http://www.xtec.es/formacio/curstele/d109/d109m2/d109m2p4.htm
Exercici
3: Quins altres temes suggereixes per treballar amb aquest mètode? Envia
la resposta a Ramon
Bernaus posant al tema del missatge Webquest: temes
-
Quant
temps de classe ocupa la resolució d'una Webquest?
El temps per resoldre les tasques proposades pot variar, segons la
complexitat, d'una sessió de classe a tot un trimestre, fins i tot
ser la base per un treball de recerca. A continuació en tens algunes
d'elaborades on pots comparar els diferents nivells de dificultat
Què cal
fer davant una marea negra?
Edugaliza.org
Derivadas para 1er curso de
Bachillerato
Óscar
Vázquez
Divertiments
matemàtics
Sebastià
Capella
Els moai
Sebastià
Capella
Web Tour
MultiColor (Tolerància i respecte envers altres cultures)
Fina
Denia
Els mitjans
de comunicació
Concepció
Ortiz Robles
Crea
la teva ONG
Pilar Casals
i Laura Boyd
Hello Dolly
http://www.bioxeo.com/Hello_Dolly/index.htm
Orientació
vocacional i professional
J. Tort
Exercici
4: De les Webquest que has vist, proposa'n alguna de cada una de les
categories següents:
-
Curta
(menys de 3 sessions de classe)
-
Llarga
(varies setmanes)
-
Per
als nivells baixos
-
Per
als nivells alts
-
S'han
de tenir coneixements d'informàtica alts
-
No
es necessiten grans coneixements d'informàtica
Envia
la resposta a Ramon
Bernaus posant al tema del missatge Webquest: valoració
Portals
Webquest
http://www.xtec.es/~cbarba1/portalsWQ.htm
Webquest en
català
http://www.xtec.es/~cbarba1/llistat%20WQCat.htm
Webquest en
castellà
http://www.xtec.es/~cbarba1/WQespanol.htm
Traducció
catala – castellà i viceversa
http://www.internostrum.com/
Diccionaris
http://www.yourdictionary.com/
Traductors
http://babelfish.altavista.com/
Exercici
5. A la primera d'aquestes pàgines (Internostrum) hi ha un sistema per
enviar missatges de correu electrònic i traduir-los al mateix temps.
Envieu-vos-en un a la vostra adreça particular, fent servir l'opció de
traduir. Al camp CC d'aquest missatge escriviu l'adreça d'en Ramon
Bernaus
Una
Webquest sobre webquest
Bernie Dodge (Traducido
por Carlos de Paz)
Com crear una
Webquest
Carme Barba i
Sebastià Capella
-
Com
podeu veure l'anàlisi de les diverses propostes es fa individualment
segons el rol assignat al començament, però al final hi haurà un
sol document que contindrà les propostes debatudes en grup. Això
suposa fer una posta en comú de les diverses opinions, que farem
utilitzant el Netmeeting, que permet un treball col·laboratiu, cadascú
des d'un ordinador diferent.
Avaluació
|
Just
|
Correcte
|
Bo
|
Excel·lent
|
Contingut
|
Demostren poc
coneixement respecte als temes treballats
|
Demostren un
coneixement parcial dels temes
treballats
|
Demostren un
bon coneixement dels temes
treballats
|
Demostren molt
coneixement dels temes
teballats
|
Argumentació
|
Els arguments
gairebé no estan desenvolupats
|
Demostren una
certa capacitat de desenvolupar
arguments
|
Demostren força
habilitat per
argumentar i capacitat per
convèncer
|
Demostren una gran habilitat per argumentar ,
ho fan amb destresa, saben
convèncer
|
Forma
de presentació
|
Hi ha com a mínim
2 dels 5 temes demanats desenvolupats.
|
Hi ha com a mínim
3 dels 5 temes demanats ben desenvolupats
|
Hi ha 4 dels
5 temes demanats ben desenvolupats
|
Hi ha els 5 temes
demanats ben desenvolupats i de manera creativa
|
Conclusió
-
Com
podeu veure la preparació d'aquest tipus d'activitat pot ser molt
feixuga, ja que suposa fer una recerca per Internet per saber els
recursos que poden ser útils als nostres alumnes de tots els que
poden trobar. La solució és l'intercanvi d'experiències, posar a
disposició dels demés el que hem fet i així també podrem aprofitar
el que ells han preparat.
Eduteka
http://www.webquestcat.org/
|